PdF:SOe206 Education for All – Experience - Informace o předmětu
SOe206 Education for All – Experiences from Practice 2
Pedagogická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Zdeněk Janík, M.A., Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- SOe112
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům příležitost k seznámení s edukačním systém a podmínkami vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) v zahraničí. Formou projektové práce, stáže a spolupráce se studenty partnerské univerzity získají studenti znalosti ze speciálněpedagogické praxe v zahraničí a posílí své dovednosti/kompetence týmové práce na mezinárodní úrovni. V navazujícím kurzu Education for All – Practicle Experiences 2 se studenti seznámí s edukačními podmínkami žáků se SVP v zahraničí. Cílem předmětu je navázat na již získané zkušenosti a spolupráci se zahraničními studenty z partnerských univerzit a absolvovat studijní stáž v rámci vybraných základních škol v zahraničí. Jedná se o 60 hodin reflektované praxe.
- Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu bude student schopen: Definovat základní charakteristiky edukačního systému ve vybrané zemi; Popsat podmínky vzdělávání žáků v běžné/specializované instituci ve vybrané zemi a příklady efektivní podpory vzdělávání dětí/žáků s SVP na systémové i individuální úrovni; Prezentovat výstupy stáže v angličtině a spolupracovat na projektu v týmu.
- Osnova
- Vymezení základních charakteristik edukačního systému ve vybrané zemi (struktura systému napříč stupni vzdělávání). Charakteristika podmínek vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve vybrané zemi (základní strategie, organizace institucí). Poradenské služby poskytované při vzdělávání žáků se SVP. Asistentské činnosti ve výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Literatura
- povinná literatura
- HAMMEKEN, Peggy A. The teacher's guide to inclusive education : 750 strategies for success : a guide for all educators. Thousand Oaks: Corwin Press, 2007, vi, 343. ISBN 9781890455101. info
- doporučená literatura
- HEWARD, William L. Exceptional children : an introduction to special education. Tenth edition. Harlow: Pearson, 2014, ii, 664. ISBN 9781292022024. info
- MITCHELL, David R. What really works in special and inclusive education : using evidence-based teaching strategies. Second edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2014, xvi, 347. ISBN 9780203105313. info
- Výukové metody
- Interaktivní seminář k seznámení s edukačním systémem. Výkon asistentských činností v rámci studijní stáže ve vybrané třídě, v niž je vzděláván žák/žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Příprava a realizace krátké prezentace ve vztahu k podmínkám vzdělávání v ČR v anglickém jazyce v hostitelské škole. Odevzdání závěrečné zprávy ze studijní stáže (rozsah 750 - 1000 slov; 3 - 4 normostrany) do odevzdávárny předmětu.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast studenta v interaktivním semináři (20 %). Příprava a realizace krátké prezentace ve vztahu k podmínkám vzdělávání v ČR v anglickém jazyce v hostitelské škole (20 %). Práce v mezinárodním týmu (10 %). Odevzdání závěrečné zprávy ze studijního pobytu (50 %).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Statistika zápisu (podzim 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/SOe206