AJ5427 Vytvoření digitálního projektu na základě slovní předlohy

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Bc. Matěj Brožek (cvičící)
Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící)
Garance
Ailsa Marion Randall, M.A.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 34 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The students will learn how to work with transcripts of Don Sparling's themed walks. They will learn the basics of editing oral transcripts and then they will create a digital project based on the walks. This is a one-off course in cooperation with the Brno expat centre and is a unique opportunity to learn about the themed walks created for English speakers. The projects will be available online for English speakers to use.
Výstupy z učení
By the end of the course students will be familiar with the basics of proofreading a text. They will learn about various options for creating a digital project and will choose the platform they prefer for their own project. They will choose a themed walk and learn how to proofread, upload photos and comments to their digital project, all of which they will be able to use in the future with their own students.
Osnova
  • The course will happen over 2 Saturdays. The first day will consist of: Introduction to the walks created by Don Sparling Introduction to the digital tools available for creating a project Introduction to the tools available for proofreading Dividing into groups and choosing a walk to work on Working with the oral text created by Don Sparling The second day will consist of: Final preparation of the project Presentation of the projects to the rest of the class Evaluation of the pros and cons of each tool
Literatura
  • YOW, Valerie Raleigh. Recording oral history : a guide for the humanities and social sciences. Third edition. Lanham: Rowman & Littlefield, 2015, xxi, 425. ISBN 9780759122673. info
  • Digitization in the real world : lessons learned from small and medium-sized digitization projects. Edited by Kwong Bor Ng - Jason Kucsma. New York: Metropolitan New York Library Council, 2010, xii, 577. ISBN 9780615379982. info
  • SPARLING, Don. English or Czenglish? : jak se vyhnout čechismům v angličtině. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 274 s. ISBN 8004253296. info
Výukové metody
Presentations, group projects, class discussion
Metody hodnocení
The group project will be the final outcome.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
This class can only be taken in person.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: dopolední blok 8.30-13.30, sobota 19. 10. a sobota 7. 12. 2024.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.

  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/AJ5427