PdF:FC6803 Biosféra - Informace o předmětu
FC6803 Biosféra
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- RNDr. Anna Bayerová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Adéla Matoušková (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FC6803/Kombi01: So 5. 10. 14:00–15:50 učebna 56, So 12. 10. 16:00–17:50 učebna 56, So 19. 10. 13:00–14:50 učebna 56, So 26. 10. 17:00–18:50 učebna 56, A. Bayerová
FC6803/Prez01: Út 18:00–18:50 laboratoř 80, Út 19:00–19:50 laboratoř 80, A. Bayerová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DPS Učitel odborných předmětů na středních školách (program PdF, C-CV)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy (program PdF, N-SS) (4)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace služby (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace strojírenství (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro základní a střední školy - specializace obchod a služby (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Cíl: student získá ucelený přehled o biologických tématech (viry, bakterie, buňka, dělení buňky, rozmnožování, botanika, zoologie, biologie člověka, dědičnost), ekosystémech a environmentálních tématech. Dovednosti: Dokázat použít základní informace v praxi Postoje: Osvojit si hodnoty ochrany přírody a života, úcty k životu
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student:
(1) rozumět základním vztahům mezi živou a neživou přírodou;
(2) mít osvojeny základní informace o stavbě rostlinných a živočišných organismů, nejprve na buněčné úrovni, na úrovni pletiv a tkání a nakonec na úrovni jednotlivých orgánů;
(3) schopen objasnit význam základních komponent rostlinných a živočišných těl, včetně člověka, průběhy metabolických, řídících a reprodukčních funkcí;
(4) chápat průběh životních dějů a hlavních funkcí orgánových soustav v rámci integrace všech dějů probíhající v rostlinném i živočišném organismu;
(5) integrovat biologické poznatky z různých oblastí, a lépe tak chápat biologicko-ekologické souvislosti; - Osnova
- 1. Buňka (nebuněčné organismy, prokaryota, eukaryota) 2. Botanika, fyziologie rostlin 3. Zoologie, fyziologie živočichů 4. Biologie člověka, základy ontogeneze člověka 5. Fyziologie člověka 6. Neživá příroda 7. Ekosystémy, společenství 8. Organismy v ekosystémech 9. Významné druhy rostlin a živočichů (výživa, textilní suroviny atd.)
- Literatura
- Výukové metody
- Přednášky, diskuse, samostatná práce
- Metody hodnocení
- Závěrečný samostatný nebo skupinový projekt na zvolené téma
- Informace učitele
- Doporučená: NEČAS, O. aj. Obecná biologie. Praha 2000. DYLEVSKÝ, I. Somatologie. Olomouc: EPAVA, 2000. LAŠTŮVKA, Z., KREJČOVÁ, P. Ekologie. Brno: Konvoj, 2000. MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro učitele. Praha : SPN, 2002. ROSYPAL, S. aj. Nový přehled biologie. Praha: SPN, 2004. PECHANOV, E. Botanika I.Praha: DONA 1993 SIGMUND,L. a kol. Zoologie strunatců. Praha: 1992
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/FC6803