PSVP_Mod3c Poradenské služby v podmínkách školy 3

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
8 + 6. Ukončení: z.
Garance
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Účastníci se seznámí s platnou legislativou rámující poskytování poradenských služeb ve škole. Zmapují role jednotlivých poradenských pracovníků v současné škole a jejich kompetence, dostanou inspiraci pro vytváření jejich náplní práce na základě standardních činností a potřeb školy. Seznámí se s funkčním modelem školního poradenského pracoviště. Zamyslí se nad místem školního poradenského pracoviště v organizačním řádu školy a nad důležitostí nastavení efektivní komunikace mezi jednotlivými členy ŠPP, vedením školy a pedagogickými pracovníky školy. Zanalyzují podmínky pro činnost školního poradenského pracoviště ve vlastní škole a navrhnou, jak práci školního poradenského pracoviště zefektivnit. Získají náměty, jak vytvořit funkční Program poradenských služeb pro vlastní školu. Prostřednictvím příkladů dobré praxe se seznámí s konkrétními aktivitami, kterými škola naplní jednotlivé oblasti poradenských služeb vymezené legislativou.
Osnova
  • • Program poradenských služeb jako dokument reprezentující poradenské služby školy
  • • Evaluace poradenských služeb ve škole
  • • Vedení dokumentace poradenských pracovníků ve škole
  • • Spolupráce školních poradenských pracovišť a školských poradenských zařízení
Metody hodnocení
Analýza poradenských služeb školy
Požadavky, osnova (rozsah cca 10 stran):
Stručná charakteristika školy
Diagnostika stavu poskytovaných poradenských služeb ve škole
Zhodnocení současného stavu – analýza SWOT
Vize fungování poradenských služeb ve škole

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/PSVP_Mod3c