PdF:SP0040 Education of Individuals with - Informace o předmětu
SP0040 Education of Individuals with Intellectual Disabilities
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Ľubica Srnková (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP0040/01: Út 15:00–16:50 centrum, Ľ. Srnková
- Předpoklady
- Basic knowledge from special needs education and Disorders of intellectual development, a good orientation in the education system.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 14 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 11/14, pouze zareg.: 0/14, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/14 - Mateřské obory/plány
- předmět má 13 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The goal of the course is to adopt the current concept of terminology, education, counselling, and diagnostics in children/pupils/students with disorders of intellectual development and autism spectrum disorders. Students will gain insight into various interventions.
- Výstupy z učení
- At the end of the course student will be able to:
- have a general knowledge about people with disorders of intellectual development and autism spectrum disorders;
- apply special educational approaches in education in inclusive and special schools. - Osnova
- Legislation for educating children and students with special educational needs in the Czech Republic. Support measures. Educational and psychological counselling services. Students with disorders of intellectual development and autism spectrum disorders in education. Individual support strategies and specifics in teaching and counselling.
- Literatura
- Bartoňová, M. (2014) Students with intellectual disability in inclusive education settings. Brno: Masaryk University.
- Bartoňová, M., Vítková, M. et al. (2017) Support measures for students with special education needs in mainstream schools in the Czech Republic and abroad. Brno: Masaryk University.
- Bartoňová, M., Vítková, M., Vrubel, M. (2014) Inclusion in education for students with special educational needs from the perspective of research. Brno: Masaryk University.
- Pipeková, J., Vítková, M. et al. (2015) Social inclusion of people with intellectual disabilities. Brno: Masaryk University.
- Výukové metody
- Interactive seminar, practical examples, discussion.
- Metody hodnocení
- Active participation (80 %). Written test or oral exam.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/wsedu
Detailed information will be provided at the beginning of the course and in Interactive Syllabi. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SP0040