PdF:XPP17 Práce s dětmi do tří let - Informace o předmětu
XPP17 Pedagogická koncepce práce s dětmi do tří let
Pedagogická fakultapodzim 2025
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Olga Bubnová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 7/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 6/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubit znalosti a dovednosti pro práci s dětmi mladšími tří let.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: porozumět a vysvětlit vývoj dítěte do tří let;• použít informace o vývoji dítěte k plánování pedagogické práce; •pracovat s RVP a upravit ho pro dvouleté děti; • interpretovat strategie pedagogické činnosti; • připravit prostředí třídy děti mladší tří let.
- Osnova
- • Teoretická (psychologická, pedagogická, diagnostická) východiska vzdělávání dětí do tří let; • východiska předškolního vzdělávání a jejich úprava vzhledem k věku dítěte, • formy práce s dětmi mladšími tří let; •řešení konfliktních situací ; • ukázky možných aktivit.
- Literatura
- povinná literatura
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2004, 48 s. ISBN 8087000005. info
- Program výchovné práce pro jesle a mateřské školy. 1. vyd. Praha: SPN, 1978, 224 s. info
- doporučená literatura
- HAŠKOVÁ, Hana; Steven SAXONBERG a Jiří MUDRÁK. Péče o nejmenší: Boření mýtu. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2012, 199 s. ISBN 978-80-7419-114-5. info
- MONTESSORI, Maria. Tajuplné dětství. Translated by Jan Volín. Vydání druhé, v Tritonu p. Praha: Triton, 2012, 178 stran. ISBN 9788073873820. info
- FEEZ, Susan. Montessori and early childhood : a guide for students. Los Angeles: SAGE, 2010, xi, 182. ISBN 9781847875167. info
- EACEA. Vzdělávání a péče v raném dětství v Evropě: překonávání sociálních a kulturních nerovností. Brusel: Euridice, 2010, 190 s. ISBN 978-92-9201-025-6. info
- Early childhood education : an international encyclopedia. Edited by Rebecca Staples New - Moncrieff Cochran. 1st pub. Westport: Praeger, 2007, S. 568-859. ISBN 9780313331039. info
- POUND, Linda. How children learn : from Montessori to Vygotsky - educational theories and approaches made easy. Leamington Spa: Step Forward Pub., 2005, 80 s. ISBN 9781904575375. info
- VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1996, 353 s. ISBN 8071843172. info
- Výukové metody
- Přednášky, diskuse, skupinová práce.
- Metody hodnocení
- plnění úkolů k jednotlivým tématům.
- Informace učitele
- Cílem tohoto předmětu je připravit studenty na práci s dětmi do tří let, ukázat na barevnost a krásu tohoto věku a práce s ním. Pro ukončení předmětu je důležité: aktivní účast na seminářích plnění úkolů
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2025/XPP17