ISKM81 Propagace na sociálních sítích

Filozofická fakulta
podzim 2024
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Lukáš Havlík (přednášející)
Mgr. Tomáš Marek (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Předpoklady
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Sociální sítě patří dnes už k běžně využívaným propagačním kanálům. A není divu. Přináší potenciál oslovení velmi širokého počtu lidí, a to bez nutnosti předběžného nákupu mediálního prostoru. Studenti budou po absolvování předmětu vědět, co k rozjetí relevantní kampaně na sociálních sítích (primárně na Facebooku/Instagramu) potřebují znát, připravit a zařídit. Současně budou schopni kampaň v reklamním systému nastavit, spravovat a vyhodnotit.
Osnova
  • 1. Úvod do předmětu, organizace a plán postupu, sociální sítě jako propagační kanál.
  • 2. Výběr projektu pro týmovou práci; obsah a reklama na sociálních sítích - propojené světy; sítě jako součást propagačního mixu, návaznost na marketingovou strategii; místo a role ve funnelu; první práce s Facebook Business Managerem.
  • 3. Company, customer, competitors. Ads Manager, publika, pixel a měření, knihovna reklam.
  • 4. Cíle, typy a struktura kampaní, tvorba kampaní, setů a reklam. Formáty reklamy, témata, kreativa. Pravidla inzerce.
  • 5. Postupná optimalizace, možnosti vyhodnocování (systém vs. webová analytika), metriky, práce s rozpočty, řešení problémů, reporting, vizualizace dat.
  • 6. Pokročilé techniky propagace, dynamická reklama, katalog a feed produktů, A/B testování, automatizace, API.
  • 7. Reklama na dalších sítích: Linkedin, Pinterest, Waze… Uzavření, prezentace projektů.
Literatura
  • Meta Blueprint [e-learning]. Dostupné z: https://www.facebookblueprint.com/student/catalog
  • LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě : ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Vydání první. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019, 325 stran. ISBN 9788075550842. URL info
  • SHARP, Byron. Jak se budují značky: co obchodníci nevědí. Přeložil Petr Sumcov. Praha: Dobrovský, 2018. Knihy Omega. ISBN 978-80-7390-618-4.
  • SHOTTON, Richard. Anatomie rozhodování: 25 skrytých faktorů, které ovlivňují to, jak nakupujeme. Přeložil Kateřina Paterová. Praha: Dobrovský, 2020. Via. ISBN 978-80-7642-548-4.
  • BARDEN, Phil. Decoded: The Science Behind Why We Buy. Chichester: John Wiley & Sons Inc, 2013.
Výukové metody
Výuka v sedmi blocích jednou za 14 dní umožňuje větší fokus na dané téma – jak v teoretické, tak hlavně v praktické oblasti. Nabyté znalosti studenti rovnou aplikují v praxi.
Týmová spolupráce na společném projektu, brainstorming, brainwriting, práce s cílovou skupinou, hodnotovou nabídkou, s daty apod.
Přímá práce v reklamních systémech.
Metody hodnocení
Cesta k udělení zápočtu vede přes průběžnou týmovou práci na společném projektu, závěrečnou prezentaci a krátký test.
Nutnost docházky bude upřesněna do začátku semestru.
Informace učitele
Vlastní notebook je pro předmět vhodný. K praktické práci bude třeba mít účet na sociální síti Facebook.
Výuka probíhá v blocích každých 14 dní - první výukový blok proběhne 21. září 2023.


Vyučující předmětu má prostor ke schvalování výjimek, pokud máte o předmět velký zájem a nevešli jste se, sepište žádost o výjimku s vysvětlením motivace a nebojte se žádost poslat.

Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2022, podzim 2023.