FF:KSCB028 Ekonomická geografie Číny - Informace o předmětu
KSCB028 Ekonomická geografie Číny
Filozofická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Adam Horálek (přednášející), Mgr. et Mgr. Dušan Vávra, Ph.D. (zástupce)
Mgr. Táňa Dluhošová, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- doc. Lucie Olivová, MA, Ph.D., DSc.
Seminář čínských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Dušan Vávra, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Seminář čínských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každý sudý pátek 10:00–13:15 zrusena M13
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- Kulturní studia Číny (program FF, B-HS)
- Kulturní studia Číny (program FF, B-MS) (2)
- Cíle předmětu
- Studenti si osvojí základní znalosti o geografii Číny se zaměřením na její ekonomickou transformaci v posledních třech desetiletích (1980-2010).
Na konci kurzu budou studenti schopni:
interpretovat, analyticky zhodnocovat a kriticky pracovat s informacemi o geografii Číny a o jejím ekonomickém vývoji. - Osnova
- 1. úvodní hodina (místopis, řádovostní poloha Číny se zaměřením na ekonomickou sféru) 2. historicko-geografický přehled 1978-2010 (hlavní socio-ekonomické a politické proměny země) 3. socio-ekonomické vztahy (teorie, základní terminologie, kritické myšlení a interpretace kauzalit) 4. ekonomická geografie - vstupní hodina (členění, základní faktografický úvod) 5. ekonomická geografie priméru 6. ekonomická geografie sekundéru 7. ekonomická geografie terciéru 8. ekonomická geografie kvartéru 9. vývoj od low k high road 10. sociální dopady ekonomické transformace 11. mezinárodní obchod a mezinárodní vztahy 12. závěrečná hodina (opakování, rekapitulace, prostor pro dotazy)
- Literatura
- Fürst, Rudolf. Historie ČLR III.: 1989-2005. Universita Palackého, Olomouc, 2006. Horálek, Adam. Čínská města na vzestupu. Geografické rozhledy, 20/2, 2010, s. 28-29. Horálek, Adam. Čína Dálného východu, či Blízkého severu? Aneb čeho se na Číně bojíme? V
- Výukové metody
- Přednášky.
- Metody hodnocení
- Zkouška se skládá ze dvou testů a ústní zkoušky. První test je z areálových znalostí a je v polovině běhu kurzu (slepé mapy, jednoslovné odpovědi). Druhý test je na konci kurzu, přičemž se jedná o areálové znalosti s implementací znalostí o daných místech (slepé mapy, jednoslovné odpovědi, multiple choice, krátké písemné otázky). Každý test má max. 100 bodů, z obou musí student dosáhnout souhrnného počtu 140 bodů, aby byl připuštěn k ústní zkoušce. U zkoušky, při které si student vytahuje jednu z okruhových otázek a má čas na krátkou přípravu, se zjišťuje schopnost kritického přístupu k informacím a schopnost je interpretovat.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2011/KSCB028