FF:NLIII_08 Konverzace II - Informace o předmětu
NLIII_08 Konverzace II
Filozofická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Sofie Rose-Anne W. Royeaerd, M.A. (přednášející)
Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Sofie Rose-Anne W. Royeaerd, M.A.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 12:00–13:40 J.401, kromě Po 21. 4. až Ne 27. 4.
- Předpoklady
- Kurz je určen především pro studenty s úrovní B1+/B2 (nizozemština jako cizí jazyk).
De cursus is in de eerste plaats bestemd voor studenten met niveau B1+/B2 (Nederlands als vreemde taal). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Hlavním cílem tohoto předmětu je zlepšit mluvní a konverzační dovednosti studentů. Kromě toho je pozornost věnována také schopnosti porozumění a poslechu, slovní zásobě a gramatice a studenti jsou seznamováni s jazykovými varietami. Pozornost je mimo jiné soustředěna na neformální hovorový jazyk v belgické nizozemštině.
Het hoofddoel van dit vak is om de spreek- en gespreksvaardigheid van studenten te verbeteren. Daarnaast wordt ook aandacht besteed aan versta- en luistervaardigheid, woordenschat en grammatica en worden studenten bewust gemaakt van taalvariatie. Er is onder meer aandacht voor de Belgisch-Nederlandse informele omgangstaal. - Výstupy z učení
- Studenti jsou schopni mluvit a konverzovat na úrovni B2. Viz „can-do-statements“ ECA.
Studenten zijn in staat om te spreken en gesprekken te voeren op niveau B2. Zie "can-do-statements" van het ERK. - Osnova
- Zahrnuje různé jazykové úkony, například poskytování rad a diskusi. Probírají se různá témata, z nichž některá studenti sami přinášejí.
- Verschillende taalhandelingen komen aan bod, zoals advies geven en discussiëren. Er worden verschillende thema's behandeld, die studenten deels zelf aanbrengen.
- Literatura
- doporučená literatura
- Nicky Heijne & Francien Schoordijk, Spreken op B2. Examentraining spreekvaardigheid voor het Staatsexamen II. Boom, Amsterdam, 2018.
- Peter Schoenaerts H. van Loo: Thematische woordenschat Nederlands voor aderstaligen. Amsterdam: Intertaal, 2008
- neurčeno
- Masja Mesie, Guus Perry & Patricia Rose, Digitaal. Werkvormen voor het taalonderwijs. Coutinho, Bussum, 2017.
- Dieuwke de Coole & Anja Valk, Actief met taal. Didactische werkvormen voor het talenonderwijs. Coutinho, Bussum, 2013.
- Výukové metody
- Interaktivní pracovní přednášky zaměřené na studenty s různými pracovními formami, jako jsou diskuse a hraní rolí.
V rámci přípravy studenti čtou články, sledují videa nebo poslouchají podcasty.
Interactieve, student-gerichte werkcolleges met verschillende werkvormen, zoals discussies en rollenspellen.
Als voorbereiding lezen studenten artikelen, bekijken ze video's of luisteren ze naar podcasts. - Metody hodnocení
- Aktivní spolupráce a max. 1 absence.
Příprava domácích úkolů.
Řečnické a konverzační úkoly v průběhu semestru.
Actieve medewerking en max. 1 absentie.
Voorbereiding huiswerkopdrachten.
Spreek- en conversatietaken tijdens het semester. - Vyučovací jazyk
- Nizozemština
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/NLIII_08