FF:PAM123 Global Education - Informace o předmětu
PAM123 Global Education
Filozofická fakultapodzim 2023
Předmět se v období podzim 2023 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Martina Holková (přednášející)
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Základní komunikační znalost anglického jazyka. Cílem kurzu není testovat jazykové dovednosti. Ale domluvit se s ostatními studenty a s vyučujícím.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- Andragogika (program FF, N-ANDR_) (3)
- Andragogika (program FF, N-PD)
- Cíle předmětu
- At the end of the course, students will:;
- understand the principles, aims and topics of global education and will be able to apply it. This aim will be achieved by experiencing diverse global education methods and lesson plans.;
- get a deeper insight into current local and global topics. Writing a journal will be one of the tools for this aim.;
- will know what different perspectives on "development" (and development assistance) are, and they will be able to list positive and negative implications of those perspectives.;
- will improve their "lifeskills" - Výstupy z učení
- At the end of the course, students will:;
- understand the principles, aims and topics of global education and will be able to apply it. This aim will be achieved by experiencing diverse global education methods and lesson plans.;
- get a deeper insight into current local and global topics. Writing a journal will be one of the tools for this aim.;
- will know what different perspectives on "development" (and development assistance) are, and they will be able to list positive and negative implications of those perspectives.;
- will improve their "lifeskills" - Osnova
- Topics : - education in the 21st century
- - global interconnectedness
- - active citizenhsip
- - ethical consumption
- - xenofobia and stereotypes
- - development and development assistance
- Literatura
- doporučená literatura
- ČINČERA, Jan a Jan KRAJHANZL. Eco-Schools: What factors influence pupils’ action competence for pro-environmental behavior? Journal of Cleaner Production. Butterworth-Heinemann, 2013, roč. 61, č. 25, s. 117-121. ISSN 0959-6526. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.jclepro.2013.06.030. URL info
- ČINČERA, Jan. Střediska ekologické výchovy mezi teorií a praxí. Praha: BEZK, Agentura Koniklec a Masarykova univerzita, 2013, 273 s. ISBN 978-80-210-6525-3. info
- Výukové metody
- cvičení, diskuze, skupinová práce, domácí úkoly
- Metody hodnocení
- K úspěšnému zakončení je potřeba 80% účast na semináři, plnění domácích úkolů, psaní deníku a závěrečná reflexe.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je vyučován i v anglickém jazyce. Výuka probíhá v učebně ACOR.
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2023/PAM123