PAM123 Global Education

Filozofická fakulta
podzim 2024

Předmět se v období podzim 2024 nevypisuje.

Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Martina Holková (přednášející)
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Předpoklady
Základní komunikační znalost anglického jazyka. Cílem kurzu není testovat jazykové dovednosti. Ale domluvit se s ostatními studenty a s vyučujícím.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
At the end of the course, students will:;
- understand the principles, aims and topics of global education and will be able to apply it. This aim will be achieved by experiencing diverse global education methods and lesson plans.;
- get a deeper insight into current local and global topics. Writing a journal will be one of the tools for this aim.;
- will know what different perspectives on "development" (and development assistance) are, and they will be able to list positive and negative implications of those perspectives.;
- will improve their "lifeskills"
Výstupy z učení
At the end of the course, students will:;
- understand the principles, aims and topics of global education and will be able to apply it. This aim will be achieved by experiencing diverse global education methods and lesson plans.;
- get a deeper insight into current local and global topics. Writing a journal will be one of the tools for this aim.;
- will know what different perspectives on "development" (and development assistance) are, and they will be able to list positive and negative implications of those perspectives.;
- will improve their "lifeskills"
Osnova
  • Topics : - education in the 21st century
  • - global interconnectedness
  • - active citizenhsip
  • - ethical consumption
  • - xenofobia and stereotypes
  • - development and development assistance
Literatura
    doporučená literatura
  • ČINČERA, Jan a Jan KRAJHANZL. Eco-Schools: What factors influence pupils’ action competence for pro-environmental behavior? Journal of Cleaner Production. Butterworth-Heinemann, 2013, roč. 61, č. 25, s. 117-121. ISSN 0959-6526. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.jclepro.2013.06.030. URL info
  • ČINČERA, Jan. Střediska ekologické výchovy mezi teorií a praxí. Praha: BEZK, Agentura Koniklec a Masarykova univerzita, 2013, 273 s. ISBN 978-80-210-6525-3. info
Výukové metody
cvičení, diskuze, skupinová práce, domácí úkoly
Metody hodnocení
K úspěšnému zakončení je potřeba 80% účast na semináři, plnění domácích úkolů, psaní deníku a závěrečná reflexe.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je vyučován i v anglickém jazyce. Výuka probíhá v učebně ACOR.

  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/PAM123