VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání
Filozofická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student:
- mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
- bude umět provést základní návrh systému;
- bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
- bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
- bude umět používat základní UML schémata;
- zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
- bude schopen systémy eticky posuzovat;
- bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
- Osnova
- Informační systémy - první seznámení
- Školní informační systémy
- Legislativa
- Modulární struktura IS
- Testování informačních systémů
- Metody uživatelského a funkčního testování
- Informační systémy ve vzdělávání - Bakaláři, IS
- Daty řízené školství, vzdělávací politika
- UML
- Big data
- Metody návrhu IS
- Metody implementace IS
- Trendy
- Tvorba vlastního IS
- Presentace projektu
- Literatura
- povinná literatura
- ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
- ČERNÝ, Michal. Informační systémy ve vzdělávání. Od matrik k sémantickým technologiím a dialogovým systémům pro učení. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 138 s. ISBN 978-80-210-8326-4. Online knihkupectví Munipress info
- doporučená literatura
- BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
- FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
- DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
- KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
- ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
- MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
- BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
- Výukové metody
- Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty. Student po skončení blokové výuky zpracuje jednu z následujících variant seminární práce:
- recenze vybraného IS ve vzdělávání
- recenze vybraného nástroje pro část návrhu IS
- recenze odborné knihy na téma IS / IS ve vzdělávání
- krátký článek mapující nějaký zajímavý trend v oblasti
- Metody hodnocení
- Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
- Informace učitele
- Výuka probíhá od 5., 6. a 8. února 2018 vždy od 9:10 do 15:45 hodin (s přestávkou na oběd). 5. a 8. února probíhá výuka v L11, 6. února je součástí výuky konference OSC na FI MU.
- Další komentáře
- Studijní materiály
VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání
Filozofická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VIKMB39/IS_Specialiste: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKMB39/hanky: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKMB39/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKMB39/Boris: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKMB39/ISSV: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKMB39/Michal: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Černý
VIKMB39/skupina_N: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKMB39/Skupina_21: Rozvrh nebyl do ISu vložen. - Předpoklady
- Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student:
- mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
- bude umět provést základní návrh systému;
- bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
- bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
- bude umět používat základní UML schémata;
- zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
- bude schopen systémy eticky posuzovat;
- bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
- Osnova
- Informační systémy - první seznámení
- Školní informační systémy
- Legislativa
- Modulární struktura IS
- Testování informačních systémů
- Metody uživatelského a funkčního testování
- Informační systémy ve vzdělávání - Bakaláři, IS
- Daty řízené školství, vzdělávací politika
- UML
- Big data
- Metody návrhu IS
- Metody implementace IS
- Trendy
- Tvorba vlastního IS
- Presentace projektu
- Literatura
- povinná literatura
- ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
- ČERNÝ, Michal. Informační systémy ve vzdělávání. Od matrik k sémantickým technologiím a dialogovým systémům pro učení. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 138 s. ISBN 978-80-210-8326-4. Online knihkupectví Munipress info
- doporučená literatura
- BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
- FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
- MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
- KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
- DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
- BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
- ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
- Výukové metody
- Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty. Student po skončení blokové výuky zpracuje jednu z následujících variant seminární práce:
- recenze vybraného IS ve vzdělávání
- recenze vybraného nástroje pro část návrhu IS
- recenze odborné knihy na téma IS / IS ve vzdělávání
- krátký článek mapující nějaký zajímavý trend v oblasti
- Metody hodnocení
- Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
- Informace učitele
- Výuka probíhá od 14. - 16. února 2018 vždy od 9:10 do 15:45 hodin (s přestávkou na oběd): Středa 14. 2. 9:10-15:45 B2.33 Čtvrtek 15. 2. 9:10-15:45 B2.33 Pátek 16. 2. 9:10-10:45 B2.32 a 10:50-15:45 B2.33
- Další komentáře
- Studijní materiály
VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání
Filozofická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Anna Bromová (pomocník)
Mgr. David Kudrna (pomocník)
Mgr. Tereza Pojezná (pomocník)
Mgr. Hana Tulinská (pomocník)
Mgr. Šárka Vančurová (pomocník) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů.
Na konci tohoto kurzu bude student:
- mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
- bude umět provést základní návrh systému;
- bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
- bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
- bude umět používat základní UML schémata;
- zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
- bude schopen systémy eticky posuzovat;
- bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
- Osnova
- Informační systémy - první seznámení
- Školní informační systémy
- Legislativa
- Modulární struktura IS
- Testování informačních systémů
- Metody uživatelského a funkčního testování
- Informační systémy ve vzdělávání - Bakaláři, IS
- Daty řízené školství, vzdělávací politika
- UML
- Big data
- Metody návrhu IS
- Metody implementace IS
- Trendy
- Tvorba vlastního IS
- Presentace projektu
- Literatura
- povinná literatura
- ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
- ČERNÝ, Michal. Informační systémy ve vzdělávání. Od matrik k sémantickým technologiím a dialogovým systémům pro učení. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 138 s. ISBN 978-80-210-8326-4. Online knihkupectví Munipress info
- doporučená literatura
- BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
- FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
- MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
- DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
- KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
- BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
- ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
- Výukové metody
- Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty. Student po skončení blokové výuky zpracuje jednu z následujících variant seminární práce:
- recenze vybraného IS ve vzdělávání
- recenze vybraného nástroje pro část návrhu IS
- recenze odborné knihy na téma IS / IS ve vzdělávání
- krátký článek mapující nějaký zajímavý trend v oblasti
- Metody hodnocení
- Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
- Informace učitele
- Výuka probíhá od 14. - 16. února 2017 vždy od 9:10 do 15:45 hodin (s přestávkou na oběd): Úterý 14. 2. 9:10-15:45 B2.32 Středa 15. 2. 9:10-12:15 B2.33 a 12:15-15:45 B2.32 Čtvrtek 16. 2. 9:10-15:45 B2.33
- Další komentáře
- Studijní materiály
VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání
Filozofická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů.
Na konci tohoto kurzu bude student:
- mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
- bude umět provést základní návrh systému;
- bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
- bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
- bude umět používat základní UML schémata;
- zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
- bude schopen systémy eticky posuzovat;
- bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
- Osnova
- Informační systémy - první seznámení
- Školní informační systémy
- Legislativa
- Modulární struktura IS
- Testování informační systémů
- Metody uživatelského a funkčního testování
- Informační systémy ve vzdělávání
- Daty řízené školství, vzdělávací politika
- UML
- Big data
- Metody návrhu IS
- Metody implementace IS
- Trendy
- Tvorba vlastního IS
- Presentace projektu
- Literatura
- povinná literatura
- FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
- DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
- doporučená literatura
- BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
- ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
- BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
- MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
- ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
- KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
- Výukové metody
- Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
- Metody hodnocení
- Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
- Informace učitele
- Výuka probíhá od 15. - 17. února vždy od 9:10 do 15:45 hodin (s přestávkou na oběd): Po 9:10-12:25 C15; 12:30-15:45 L11 Út 9:10 do 15:45 L11 St 9:10 do 15:45 C15 a laboratoř edTech
- Další komentáře
- Studijní materiály
VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání
Filozofická fakultapodzim 2024
Předmět se v období podzim 2024 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů.
Na konci tohoto kurzu bude student:
- mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
- bude umět provést základní návrh systému;
- bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
- bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
- bude umět používat základní UML schémata;
- zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
- bude schopen systémy eticky posuzovat;
- bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
- Osnova
- Informační systémy - první seznámení
- Školní informační systémy
- Legislativa
- Modulární struktura IS
- Testování informační systémů
- Metody uživatelského a funkčního testování
- Informační systémy ve vzdělávání
- Daty řízené školství, vzdělávací politika
- UML
- Big data
- Metody návrhu IS
- Metody implementace IS
- Trendy
- Tvorba vlastního IS
- Presentace projektu
- Literatura
- povinná literatura
- FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
- DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
- doporučená literatura
- ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
- BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
- KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
- BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
- MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
- ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
- Výukové metody
- Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
- Metody hodnocení
- Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání
Filozofická fakultapodzim 2023
Předmět se v období podzim 2023 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů.
Na konci tohoto kurzu bude student:
- mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
- bude umět provést základní návrh systému;
- bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
- bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
- bude umět používat základní UML schémata;
- zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
- bude schopen systémy eticky posuzovat;
- bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
- Osnova
- Informační systémy - první seznámení
- Školní informační systémy
- Legislativa
- Modulární struktura IS
- Testování informační systémů
- Metody uživatelského a funkčního testování
- Informační systémy ve vzdělávání
- Daty řízené školství, vzdělávací politika
- UML
- Big data
- Metody návrhu IS
- Metody implementace IS
- Trendy
- Tvorba vlastního IS
- Presentace projektu
- Literatura
- povinná literatura
- FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
- DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
- doporučená literatura
- ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
- BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
- KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
- BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
- MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
- ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
- Výukové metody
- Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
- Metody hodnocení
- Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání
Filozofická fakultapodzim 2022
Předmět se v období podzim 2022 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů.
Na konci tohoto kurzu bude student:
- mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
- bude umět provést základní návrh systému;
- bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
- bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
- bude umět používat základní UML schémata;
- zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
- bude schopen systémy eticky posuzovat;
- bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
- Osnova
- Informační systémy - první seznámení
- Školní informační systémy
- Legislativa
- Modulární struktura IS
- Testování informační systémů
- Metody uživatelského a funkčního testování
- Informační systémy ve vzdělávání
- Daty řízené školství, vzdělávací politika
- UML
- Big data
- Metody návrhu IS
- Metody implementace IS
- Trendy
- Tvorba vlastního IS
- Presentace projektu
- Literatura
- povinná literatura
- FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
- DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
- doporučená literatura
- ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
- BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
- KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
- BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
- MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
- ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
- Výukové metody
- Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
- Metody hodnocení
- Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání
Filozofická fakultapodzim 2021
Předmět se v období podzim 2021 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů.
Na konci tohoto kurzu bude student:
- mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
- bude umět provést základní návrh systému;
- bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
- bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
- bude umět používat základní UML schémata;
- zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
- bude schopen systémy eticky posuzovat;
- bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
- Osnova
- Informační systémy - první seznámení
- Školní informační systémy
- Legislativa
- Modulární struktura IS
- Testování informační systémů
- Metody uživatelského a funkčního testování
- Informační systémy ve vzdělávání
- Daty řízené školství, vzdělávací politika
- UML
- Big data
- Metody návrhu IS
- Metody implementace IS
- Trendy
- Tvorba vlastního IS
- Presentace projektu
- Literatura
- povinná literatura
- FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
- DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
- doporučená literatura
- ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
- BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
- KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
- BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
- MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
- ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
- Výukové metody
- Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
- Metody hodnocení
- Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání
Filozofická fakultapodzim 2020
Předmět se v období podzim 2020 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů.
Na konci tohoto kurzu bude student:
- mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
- bude umět provést základní návrh systému;
- bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
- bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
- bude umět používat základní UML schémata;
- zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
- bude schopen systémy eticky posuzovat;
- bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
- Osnova
- Informační systémy - první seznámení
- Školní informační systémy
- Legislativa
- Modulární struktura IS
- Testování informační systémů
- Metody uživatelského a funkčního testování
- Informační systémy ve vzdělávání
- Daty řízené školství, vzdělávací politika
- UML
- Big data
- Metody návrhu IS
- Metody implementace IS
- Trendy
- Tvorba vlastního IS
- Presentace projektu
- Literatura
- povinná literatura
- FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
- DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
- doporučená literatura
- ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
- BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
- KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
- BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
- MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
- ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
- Výukové metody
- Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
- Metody hodnocení
- Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání
Filozofická fakultapodzim 2019
Předmět se v období podzim 2019 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů.
Na konci tohoto kurzu bude student:
- mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
- bude umět provést základní návrh systému;
- bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
- bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
- bude umět používat základní UML schémata;
- zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
- bude schopen systémy eticky posuzovat;
- bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
- Osnova
- Informační systémy - první seznámení
- Školní informační systémy
- Legislativa
- Modulární struktura IS
- Testování informační systémů
- Metody uživatelského a funkčního testování
- Informační systémy ve vzdělávání
- Daty řízené školství, vzdělávací politika
- UML
- Big data
- Metody návrhu IS
- Metody implementace IS
- Trendy
- Tvorba vlastního IS
- Presentace projektu
- Literatura
- povinná literatura
- FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
- DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
- doporučená literatura
- ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
- BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
- KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
- BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
- MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
- ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
- Výukové metody
- Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
- Metody hodnocení
- Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání
Filozofická fakultapodzim 2018
Předmět se v období podzim 2018 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů.
Na konci tohoto kurzu bude student:
- mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
- bude umět provést základní návrh systému;
- bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
- bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
- bude umět používat základní UML schémata;
- zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
- bude schopen systémy eticky posuzovat;
- bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
- Osnova
- Informační systémy - první seznámení
- Školní informační systémy
- Legislativa
- Modulární struktura IS
- Testování informační systémů
- Metody uživatelského a funkčního testování
- Informační systémy ve vzdělávání
- Daty řízené školství, vzdělávací politika
- UML
- Big data
- Metody návrhu IS
- Metody implementace IS
- Trendy
- Tvorba vlastního IS
- Presentace projektu
- Literatura
- povinná literatura
- FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
- DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
- doporučená literatura
- ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
- BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
- KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
- BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
- MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
- ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
- Výukové metody
- Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
- Metody hodnocení
- Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání
Filozofická fakultapodzim 2017
Předmět se v období podzim 2017 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů.
Na konci tohoto kurzu bude student:
- mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
- bude umět provést základní návrh systému;
- bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
- bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
- bude umět používat základní UML schémata;
- zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
- bude schopen systémy eticky posuzovat;
- bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
- Osnova
- Informační systémy - první seznámení
- Školní informační systémy
- Legislativa
- Modulární struktura IS
- Testování informační systémů
- Metody uživatelského a funkčního testování
- Informační systémy ve vzdělávání
- Daty řízené školství, vzdělávací politika
- UML
- Big data
- Metody návrhu IS
- Metody implementace IS
- Trendy
- Tvorba vlastního IS
- Presentace projektu
- Literatura
- povinná literatura
- FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
- DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
- doporučená literatura
- ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
- BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
- KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
- BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
- MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
- ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
- Výukové metody
- Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
- Metody hodnocení
- Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání
Filozofická fakultapodzim 2016
Předmět se v období podzim 2016 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů.
Na konci tohoto kurzu bude student:
- mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
- bude umět provést základní návrh systému;
- bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
- bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
- bude umět používat základní UML schémata;
- zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
- bude schopen systémy eticky posuzovat;
- bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
- Osnova
- Informační systémy - první seznámení
- Školní informační systémy
- Legislativa
- Modulární struktura IS
- Testování informační systémů
- Metody uživatelského a funkčního testování
- Informační systémy ve vzdělávání
- Daty řízené školství, vzdělávací politika
- UML
- Big data
- Metody návrhu IS
- Metody implementace IS
- Trendy
- Tvorba vlastního IS
- Presentace projektu
- Literatura
- povinná literatura
- FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
- DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
- doporučená literatura
- ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
- BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
- KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
- BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
- MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
- ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
- Výukové metody
- Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
- Metody hodnocení
- Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání
Filozofická fakultapodzim 2015
Předmět se v období podzim 2015 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů.
Na konci tohoto kurzu bude student:
- mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
- bude umět provést základní návrh systému;
- bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
- bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
- bude umět používat základní UML schémata;
- zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
- bude schopen systémy eticky posuzovat;
- bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
- Osnova
- Informační systémy - první seznámení
- Školní informační systémy
- Legislativa
- Modulární struktura IS
- Testování informační systémů
- Metody uživatelského a funkčního testování
- Informační systémy ve vzdělávání
- Daty řízené školství, vzdělávací politika
- UML
- Big data
- Metody návrhu IS
- Metody implementace IS
- Trendy
- Tvorba vlastního IS
- Presentace projektu
- Literatura
- povinná literatura
- DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
- FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
- doporučená literatura
- ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
- BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
- KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
- BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
- MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
- ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
- Výukové metody
- Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
- Metody hodnocení
- Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání
Filozofická fakultajaro 2015
Předmět se v období jaro 2015 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů.
Na konci tohoto kurzu bude student:
- mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
- bude umět provést základní návrh systému;
- bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
- bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
- bude umět používat základní UML schémata;
- zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
- bude schopen systémy eticky posuzovat;
- bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
- Osnova
- Informační systémy - první seznámení
- Školní informační systémy
- Legislativa
- Modulární struktura IS
- Testování informační systémů
- Metody uživatelského a funkčního testování
- Informační systémy ve vzdělávání
- Daty řízené školství, vzdělávací politika
- UML
- Big data
- Metody návrhu IS
- Metody implementace IS
- Trendy
- Tvorba vlastního IS
- Presentace projektu
- Literatura
- povinná literatura
- FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
- DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
- doporučená literatura
- ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
- BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
- ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
- MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
- KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
- BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
- Výukové metody
- Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
- Metody hodnocení
- Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání
Filozofická fakultapodzim 2014
Předmět se v období podzim 2014 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marie Hradilová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
- Statistika zápisu (nejnovější)