VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání

Filozofická fakulta
jaro 2019
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Předpoklady
Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu bude student:
  • mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
  • bude umět provést základní návrh systému;
  • bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
  • bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
  • bude umět používat základní UML schémata;
  • zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
  • bude schopen systémy eticky posuzovat;
  • bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
  • Osnova
    • Informační systémy - první seznámení
    • Školní informační systémy
    • Legislativa
    • Modulární struktura IS
    • Testování informačních systémů
    • Metody uživatelského a funkčního testování
    • Informační systémy ve vzdělávání - Bakaláři, IS
    • Daty řízené školství, vzdělávací politika
    • UML
    • Big data
    • Metody návrhu IS
    • Metody implementace IS
    • Trendy
    • Tvorba vlastního IS
    • Presentace projektu
    Literatura
      povinná literatura
    • ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
    • ČERNÝ, Michal. Informační systémy ve vzdělávání. Od matrik k sémantickým technologiím a dialogovým systémům pro učení. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 138 s. ISBN 978-80-210-8326-4. Online knihkupectví Munipress info
      doporučená literatura
    • BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
    • FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
    • DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
    • KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
    • ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
    • MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
    • BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
    Výukové metody
    Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty. Student po skončení blokové výuky zpracuje jednu z následujících variant seminární práce:
  • recenze vybraného IS ve vzdělávání
  • recenze vybraného nástroje pro část návrhu IS
  • recenze odborné knihy na téma IS / IS ve vzdělávání
  • krátký článek mapující nějaký zajímavý trend v oblasti
  • Metody hodnocení
    Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
    Informace učitele
    Výuka probíhá od 5., 6. a 8. února 2018 vždy od 9:10 do 15:45 hodin (s přestávkou na oběd). 5. a 8. února probíhá výuka v L11, 6. února je součástí výuky konference OSC na FI MU.
    Další komentáře
    Studijní materiály
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.

    VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání

    Filozofická fakulta
    jaro 2018
    Rozsah
    1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
    Vyučující
    RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
    Garance
    PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
    Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
    Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Rozvrh seminárních/paralelních skupin
    VIKMB39/IS_Specialiste: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
    VIKMB39/hanky: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
    VIKMB39/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
    VIKMB39/Boris: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
    VIKMB39/ISSV: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
    VIKMB39/Michal: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Černý
    VIKMB39/skupina_N: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
    VIKMB39/Skupina_21: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
    Předpoklady
    Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
    Omezení zápisu do předmětu
    Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
    Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
    Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
    Mateřské obory/plány
    Cíle předmětu
    Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů.
    Výstupy z učení
    Na konci tohoto kurzu bude student:
  • mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
  • bude umět provést základní návrh systému;
  • bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
  • bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
  • bude umět používat základní UML schémata;
  • zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
  • bude schopen systémy eticky posuzovat;
  • bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
  • Osnova
    • Informační systémy - první seznámení
    • Školní informační systémy
    • Legislativa
    • Modulární struktura IS
    • Testování informačních systémů
    • Metody uživatelského a funkčního testování
    • Informační systémy ve vzdělávání - Bakaláři, IS
    • Daty řízené školství, vzdělávací politika
    • UML
    • Big data
    • Metody návrhu IS
    • Metody implementace IS
    • Trendy
    • Tvorba vlastního IS
    • Presentace projektu
    Literatura
      povinná literatura
    • ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
    • ČERNÝ, Michal. Informační systémy ve vzdělávání. Od matrik k sémantickým technologiím a dialogovým systémům pro učení. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 138 s. ISBN 978-80-210-8326-4. Online knihkupectví Munipress info
      doporučená literatura
    • BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
    • FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
    • MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
    • KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
    • DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
    • BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
    • ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
    Výukové metody
    Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty. Student po skončení blokové výuky zpracuje jednu z následujících variant seminární práce:
  • recenze vybraného IS ve vzdělávání
  • recenze vybraného nástroje pro část návrhu IS
  • recenze odborné knihy na téma IS / IS ve vzdělávání
  • krátký článek mapující nějaký zajímavý trend v oblasti
  • Metody hodnocení
    Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
    Informace učitele
    Výuka probíhá od 14. - 16. února 2018 vždy od 9:10 do 15:45 hodin (s přestávkou na oběd): Středa 14. 2. 9:10-15:45 B2.33 Čtvrtek 15. 2. 9:10-15:45 B2.33 Pátek 16. 2. 9:10-10:45 B2.32 a 10:50-15:45 B2.33
    Další komentáře
    Studijní materiály
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019.

    VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání

    Filozofická fakulta
    jaro 2017
    Rozsah
    1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
    Vyučující
    RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
    Mgr. Anna Bromová (pomocník)
    Mgr. David Kudrna (pomocník)
    Mgr. Tereza Pojezná (pomocník)
    Mgr. Hana Tulinská (pomocník)
    Mgr. Šárka Vančurová (pomocník)
    Garance
    PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
    Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
    Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Předpoklady
    Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
    Omezení zápisu do předmětu
    Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
    Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
    Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
    Mateřské obory/plány
    Cíle předmětu
    Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů. Na konci tohoto kurzu bude student:
  • mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
  • bude umět provést základní návrh systému;
  • bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
  • bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
  • bude umět používat základní UML schémata;
  • zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
  • bude schopen systémy eticky posuzovat;
  • bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
  • Osnova
    • Informační systémy - první seznámení
    • Školní informační systémy
    • Legislativa
    • Modulární struktura IS
    • Testování informačních systémů
    • Metody uživatelského a funkčního testování
    • Informační systémy ve vzdělávání - Bakaláři, IS
    • Daty řízené školství, vzdělávací politika
    • UML
    • Big data
    • Metody návrhu IS
    • Metody implementace IS
    • Trendy
    • Tvorba vlastního IS
    • Presentace projektu
    Literatura
      povinná literatura
    • ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
    • ČERNÝ, Michal. Informační systémy ve vzdělávání. Od matrik k sémantickým technologiím a dialogovým systémům pro učení. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 138 s. ISBN 978-80-210-8326-4. Online knihkupectví Munipress info
      doporučená literatura
    • BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
    • FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
    • MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
    • DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
    • KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
    • BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
    • ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
    Výukové metody
    Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty. Student po skončení blokové výuky zpracuje jednu z následujících variant seminární práce:
  • recenze vybraného IS ve vzdělávání
  • recenze vybraného nástroje pro část návrhu IS
  • recenze odborné knihy na téma IS / IS ve vzdělávání
  • krátký článek mapující nějaký zajímavý trend v oblasti
  • Metody hodnocení
    Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
    Informace učitele
    Výuka probíhá od 14. - 16. února 2017 vždy od 9:10 do 15:45 hodin (s přestávkou na oběd): Úterý 14. 2. 9:10-15:45 B2.32 Středa 15. 2. 9:10-12:15 B2.33 a 12:15-15:45 B2.32 Čtvrtek 16. 2. 9:10-15:45 B2.33
    Další komentáře
    Studijní materiály
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2018, jaro 2019.

    VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání

    Filozofická fakulta
    jaro 2016
    Rozsah
    1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
    Vyučující
    RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
    Garance
    PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
    Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Kontaktní osoba: Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D.
    Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Předpoklady
    Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
    Omezení zápisu do předmětu
    Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
    Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
    Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
    Mateřské obory/plány
    Cíle předmětu
    Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů. Na konci tohoto kurzu bude student:
  • mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
  • bude umět provést základní návrh systému;
  • bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
  • bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
  • bude umět používat základní UML schémata;
  • zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
  • bude schopen systémy eticky posuzovat;
  • bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
  • Osnova
    • Informační systémy - první seznámení
    • Školní informační systémy
    • Legislativa
    • Modulární struktura IS
    • Testování informační systémů
    • Metody uživatelského a funkčního testování
    • Informační systémy ve vzdělávání
    • Daty řízené školství, vzdělávací politika
    • UML
    • Big data
    • Metody návrhu IS
    • Metody implementace IS
    • Trendy
    • Tvorba vlastního IS
    • Presentace projektu
    Literatura
      povinná literatura
    • FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
    • DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
      doporučená literatura
    • BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
    • ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
    • BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
    • MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
    • ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
    • KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
    Výukové metody
    Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
    Metody hodnocení
    Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
    Informace učitele
    Výuka probíhá od 15. - 17. února vždy od 9:10 do 15:45 hodin (s přestávkou na oběd): Po 9:10-12:25 C15; 12:30-15:45 L11 Út 9:10 do 15:45 L11 St 9:10 do 15:45 C15 a laboratoř edTech
    Další komentáře
    Studijní materiály
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

    VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání

    Filozofická fakulta
    podzim 2024

    Předmět se v období podzim 2024 nevypisuje.

    Rozsah
    1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
    Vyučující
    RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
    Garance
    PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
    Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
    Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Předpoklady
    Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
    Omezení zápisu do předmětu
    Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
    Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
    Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
    Cíle předmětu
    Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů. Na konci tohoto kurzu bude student:
  • mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
  • bude umět provést základní návrh systému;
  • bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
  • bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
  • bude umět používat základní UML schémata;
  • zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
  • bude schopen systémy eticky posuzovat;
  • bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
  • Osnova
    • Informační systémy - první seznámení
    • Školní informační systémy
    • Legislativa
    • Modulární struktura IS
    • Testování informační systémů
    • Metody uživatelského a funkčního testování
    • Informační systémy ve vzdělávání
    • Daty řízené školství, vzdělávací politika
    • UML
    • Big data
    • Metody návrhu IS
    • Metody implementace IS
    • Trendy
    • Tvorba vlastního IS
    • Presentace projektu
    Literatura
      povinná literatura
    • FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
    • DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
      doporučená literatura
    • ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
    • BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
    • KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
    • BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
    • MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
    • ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
    Výukové metody
    Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
    Metody hodnocení
    Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

    VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání

    Filozofická fakulta
    podzim 2023

    Předmět se v období podzim 2023 nevypisuje.

    Rozsah
    1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
    Vyučující
    RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
    Garance
    PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
    Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
    Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Předpoklady
    Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
    Omezení zápisu do předmětu
    Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
    Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
    Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
    Cíle předmětu
    Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů. Na konci tohoto kurzu bude student:
  • mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
  • bude umět provést základní návrh systému;
  • bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
  • bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
  • bude umět používat základní UML schémata;
  • zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
  • bude schopen systémy eticky posuzovat;
  • bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
  • Osnova
    • Informační systémy - první seznámení
    • Školní informační systémy
    • Legislativa
    • Modulární struktura IS
    • Testování informační systémů
    • Metody uživatelského a funkčního testování
    • Informační systémy ve vzdělávání
    • Daty řízené školství, vzdělávací politika
    • UML
    • Big data
    • Metody návrhu IS
    • Metody implementace IS
    • Trendy
    • Tvorba vlastního IS
    • Presentace projektu
    Literatura
      povinná literatura
    • FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
    • DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
      doporučená literatura
    • ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
    • BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
    • KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
    • BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
    • MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
    • ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
    Výukové metody
    Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
    Metody hodnocení
    Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

    VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání

    Filozofická fakulta
    podzim 2022

    Předmět se v období podzim 2022 nevypisuje.

    Rozsah
    1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
    Vyučující
    RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
    Garance
    PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
    Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
    Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Předpoklady
    Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
    Omezení zápisu do předmětu
    Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
    Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
    Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
    Cíle předmětu
    Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů. Na konci tohoto kurzu bude student:
  • mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
  • bude umět provést základní návrh systému;
  • bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
  • bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
  • bude umět používat základní UML schémata;
  • zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
  • bude schopen systémy eticky posuzovat;
  • bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
  • Osnova
    • Informační systémy - první seznámení
    • Školní informační systémy
    • Legislativa
    • Modulární struktura IS
    • Testování informační systémů
    • Metody uživatelského a funkčního testování
    • Informační systémy ve vzdělávání
    • Daty řízené školství, vzdělávací politika
    • UML
    • Big data
    • Metody návrhu IS
    • Metody implementace IS
    • Trendy
    • Tvorba vlastního IS
    • Presentace projektu
    Literatura
      povinná literatura
    • FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
    • DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
      doporučená literatura
    • ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
    • BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
    • KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
    • BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
    • MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
    • ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
    Výukové metody
    Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
    Metody hodnocení
    Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

    VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání

    Filozofická fakulta
    podzim 2021

    Předmět se v období podzim 2021 nevypisuje.

    Rozsah
    1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
    Vyučující
    RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
    Garance
    PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
    Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
    Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Předpoklady
    Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
    Omezení zápisu do předmětu
    Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
    Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
    Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
    Cíle předmětu
    Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů. Na konci tohoto kurzu bude student:
  • mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
  • bude umět provést základní návrh systému;
  • bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
  • bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
  • bude umět používat základní UML schémata;
  • zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
  • bude schopen systémy eticky posuzovat;
  • bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
  • Osnova
    • Informační systémy - první seznámení
    • Školní informační systémy
    • Legislativa
    • Modulární struktura IS
    • Testování informační systémů
    • Metody uživatelského a funkčního testování
    • Informační systémy ve vzdělávání
    • Daty řízené školství, vzdělávací politika
    • UML
    • Big data
    • Metody návrhu IS
    • Metody implementace IS
    • Trendy
    • Tvorba vlastního IS
    • Presentace projektu
    Literatura
      povinná literatura
    • FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
    • DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
      doporučená literatura
    • ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
    • BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
    • KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
    • BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
    • MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
    • ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
    Výukové metody
    Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
    Metody hodnocení
    Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

    VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání

    Filozofická fakulta
    podzim 2020

    Předmět se v období podzim 2020 nevypisuje.

    Rozsah
    1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
    Vyučující
    RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
    Garance
    PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
    Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
    Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Předpoklady
    Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
    Omezení zápisu do předmětu
    Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
    Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
    Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
    Cíle předmětu
    Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů. Na konci tohoto kurzu bude student:
  • mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
  • bude umět provést základní návrh systému;
  • bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
  • bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
  • bude umět používat základní UML schémata;
  • zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
  • bude schopen systémy eticky posuzovat;
  • bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
  • Osnova
    • Informační systémy - první seznámení
    • Školní informační systémy
    • Legislativa
    • Modulární struktura IS
    • Testování informační systémů
    • Metody uživatelského a funkčního testování
    • Informační systémy ve vzdělávání
    • Daty řízené školství, vzdělávací politika
    • UML
    • Big data
    • Metody návrhu IS
    • Metody implementace IS
    • Trendy
    • Tvorba vlastního IS
    • Presentace projektu
    Literatura
      povinná literatura
    • FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
    • DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
      doporučená literatura
    • ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
    • BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
    • KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
    • BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
    • MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
    • ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
    Výukové metody
    Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
    Metody hodnocení
    Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

    VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání

    Filozofická fakulta
    podzim 2019

    Předmět se v období podzim 2019 nevypisuje.

    Rozsah
    1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
    Vyučující
    RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
    Garance
    PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
    Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
    Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Předpoklady
    Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
    Omezení zápisu do předmětu
    Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
    Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
    Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
    Cíle předmětu
    Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů. Na konci tohoto kurzu bude student:
  • mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
  • bude umět provést základní návrh systému;
  • bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
  • bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
  • bude umět používat základní UML schémata;
  • zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
  • bude schopen systémy eticky posuzovat;
  • bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
  • Osnova
    • Informační systémy - první seznámení
    • Školní informační systémy
    • Legislativa
    • Modulární struktura IS
    • Testování informační systémů
    • Metody uživatelského a funkčního testování
    • Informační systémy ve vzdělávání
    • Daty řízené školství, vzdělávací politika
    • UML
    • Big data
    • Metody návrhu IS
    • Metody implementace IS
    • Trendy
    • Tvorba vlastního IS
    • Presentace projektu
    Literatura
      povinná literatura
    • FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
    • DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
      doporučená literatura
    • ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
    • BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
    • KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
    • BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
    • MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
    • ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
    Výukové metody
    Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
    Metody hodnocení
    Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

    VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání

    Filozofická fakulta
    podzim 2018

    Předmět se v období podzim 2018 nevypisuje.

    Rozsah
    1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
    Vyučující
    RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
    Garance
    PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
    Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
    Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Předpoklady
    Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
    Omezení zápisu do předmětu
    Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
    Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
    Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
    Cíle předmětu
    Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů. Na konci tohoto kurzu bude student:
  • mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
  • bude umět provést základní návrh systému;
  • bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
  • bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
  • bude umět používat základní UML schémata;
  • zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
  • bude schopen systémy eticky posuzovat;
  • bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
  • Osnova
    • Informační systémy - první seznámení
    • Školní informační systémy
    • Legislativa
    • Modulární struktura IS
    • Testování informační systémů
    • Metody uživatelského a funkčního testování
    • Informační systémy ve vzdělávání
    • Daty řízené školství, vzdělávací politika
    • UML
    • Big data
    • Metody návrhu IS
    • Metody implementace IS
    • Trendy
    • Tvorba vlastního IS
    • Presentace projektu
    Literatura
      povinná literatura
    • FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
    • DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
      doporučená literatura
    • ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
    • BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
    • KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
    • BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
    • MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
    • ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
    Výukové metody
    Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
    Metody hodnocení
    Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

    VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání

    Filozofická fakulta
    podzim 2017

    Předmět se v období podzim 2017 nevypisuje.

    Rozsah
    1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
    Vyučující
    RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
    Garance
    PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
    Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
    Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Předpoklady
    Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
    Omezení zápisu do předmětu
    Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
    Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
    Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
    Cíle předmětu
    Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů. Na konci tohoto kurzu bude student:
  • mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
  • bude umět provést základní návrh systému;
  • bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
  • bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
  • bude umět používat základní UML schémata;
  • zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
  • bude schopen systémy eticky posuzovat;
  • bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
  • Osnova
    • Informační systémy - první seznámení
    • Školní informační systémy
    • Legislativa
    • Modulární struktura IS
    • Testování informační systémů
    • Metody uživatelského a funkčního testování
    • Informační systémy ve vzdělávání
    • Daty řízené školství, vzdělávací politika
    • UML
    • Big data
    • Metody návrhu IS
    • Metody implementace IS
    • Trendy
    • Tvorba vlastního IS
    • Presentace projektu
    Literatura
      povinná literatura
    • FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
    • DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
      doporučená literatura
    • ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
    • BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
    • KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
    • BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
    • MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
    • ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
    Výukové metody
    Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
    Metody hodnocení
    Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

    VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání

    Filozofická fakulta
    podzim 2016

    Předmět se v období podzim 2016 nevypisuje.

    Rozsah
    1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
    Vyučující
    RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
    Garance
    PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
    Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
    Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Předpoklady
    Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
    Omezení zápisu do předmětu
    Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
    Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
    Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
    Cíle předmětu
    Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů. Na konci tohoto kurzu bude student:
  • mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
  • bude umět provést základní návrh systému;
  • bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
  • bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
  • bude umět používat základní UML schémata;
  • zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
  • bude schopen systémy eticky posuzovat;
  • bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
  • Osnova
    • Informační systémy - první seznámení
    • Školní informační systémy
    • Legislativa
    • Modulární struktura IS
    • Testování informační systémů
    • Metody uživatelského a funkčního testování
    • Informační systémy ve vzdělávání
    • Daty řízené školství, vzdělávací politika
    • UML
    • Big data
    • Metody návrhu IS
    • Metody implementace IS
    • Trendy
    • Tvorba vlastního IS
    • Presentace projektu
    Literatura
      povinná literatura
    • FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
    • DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
      doporučená literatura
    • ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
    • BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
    • KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
    • BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
    • MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
    • ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
    Výukové metody
    Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
    Metody hodnocení
    Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

    VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání

    Filozofická fakulta
    podzim 2015

    Předmět se v období podzim 2015 nevypisuje.

    Rozsah
    1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
    Vyučující
    RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
    Garance
    PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
    Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Kontaktní osoba: Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D.
    Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Předpoklady
    Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
    Omezení zápisu do předmětu
    Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
    Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
    Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
    Cíle předmětu
    Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů. Na konci tohoto kurzu bude student:
  • mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
  • bude umět provést základní návrh systému;
  • bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
  • bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
  • bude umět používat základní UML schémata;
  • zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
  • bude schopen systémy eticky posuzovat;
  • bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
  • Osnova
    • Informační systémy - první seznámení
    • Školní informační systémy
    • Legislativa
    • Modulární struktura IS
    • Testování informační systémů
    • Metody uživatelského a funkčního testování
    • Informační systémy ve vzdělávání
    • Daty řízené školství, vzdělávací politika
    • UML
    • Big data
    • Metody návrhu IS
    • Metody implementace IS
    • Trendy
    • Tvorba vlastního IS
    • Presentace projektu
    Literatura
      povinná literatura
    • DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
    • FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
      doporučená literatura
    • ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
    • BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
    • KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
    • BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
    • MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
    • ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
    Výukové metody
    Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
    Metody hodnocení
    Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

    VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání

    Filozofická fakulta
    jaro 2015

    Předmět se v období jaro 2015 nevypisuje.

    Rozsah
    1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
    Vyučující
    RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
    Garance
    PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
    Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
    Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Předpoklady
    Zájem o problematiku technologií ve vzdělávání, případně o informační systémy.
    Omezení zápisu do předmětu
    Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
    Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
    Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
    Cíle předmětu
    Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní znalost a přehled o informačních systémech ve vzdělávání, daty řízeném školství a možnostech využití dat ze školních informačních systémů. Na konci tohoto kurzu bude student:
  • mít přehled o základních informačních systémech ve vzdělávání;
  • bude umět provést základní návrh systému;
  • bude schopen metodologicky posoudit jednotlivé systémy;
  • bude schopen pomoci s výběrem a přizpůsobením systému dané instituci;
  • bude umět používat základní UML schémata;
  • zvládne navrhnout vzdělávací informační systém;
  • bude schopen systémy eticky posuzovat;
  • bude schopen diskuse nad možností využití dat ve vzdělávací politice.
  • Osnova
    • Informační systémy - první seznámení
    • Školní informační systémy
    • Legislativa
    • Modulární struktura IS
    • Testování informační systémů
    • Metody uživatelského a funkčního testování
    • Informační systémy ve vzdělávání
    • Daty řízené školství, vzdělávací politika
    • UML
    • Big data
    • Metody návrhu IS
    • Metody implementace IS
    • Trendy
    • Tvorba vlastního IS
    • Presentace projektu
    Literatura
      povinná literatura
    • FOWLER, Martin. Destilované UML. Grada Publishing as, 2009.
    • DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy. Jirí Dostál, 2011.
      doporučená literatura
    • ČERNÝ, Michal. Metodik ICT. Brno: Flow, 2015. 181 s. ISBN 978-80-88123-05-7.
    • BRUCKNER, Tomáš, et al. Tvorba informačních systémů. Praha: Grada Publishing, as, 2012.
    • ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu. Brno: Flow, 2015. 85 s. ISBN 978-80-88123-03-3.
    • MYERS, Michael D., et al. Qualitative research in information systems. Management Information Systems Quarterly, 1997, 21: 241-242.
    • KOTÁSEK, Jiří. Modely školy budoucnosti. Pedagogická revue, 2003, 55.1: 5-20.
    • BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky budování informačních systémů. Oeconomica, 2009.
    Výukové metody
    Výuka probíhá blokově. Na konci jsou presentovány studentské projekty.
    Metody hodnocení
    Účast na všech blocích, návrh, testování a presentace informačního systému.
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

    VIKMB39 Informační systémy ve vzdělávání

    Filozofická fakulta
    podzim 2014

    Předmět se v období podzim 2014 nevypisuje.

    Rozsah
    1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
    Vyučující
    RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
    Garance
    PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
    Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Kontaktní osoba: Mgr. Marie Hradilová
    Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
    Omezení zápisu do předmětu
    Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
    Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
    Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.