PGJ41A71 Pedagogická evaluace

Filozofická fakulta
jaro 2007
Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Rozvrh
Po 15:00–16:35 B32
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Disciplína uvádí studenty do základů pedagogické evaluace. Vymezuje hlavní pojmy a přístupy k věci, nabízí vhled do hlavních oblastí evaluace ve vzdělávání a výchově: evaluace vzdělávacích potřeb, evaluace vzdělávacích programů, učebnic, reálné výuky, edukačního prostředí, vzdělávacích výsledků, vzdělávání prostřednictvím standardů, efektů vzdělávání, efektivnosti škol, evaluace na základě indikátorů, evaluace pedagogického výzkumu.
Osnova
  • Uvedení do pedagogické evaluace - podstata, význam, hlavní formy
  • Evaluace vzdělávacích potřeb
  • Evaluace vzdělávacích programů
  • Evaluace učebnic
  • Evaluace reálné výuky
  • Evaluace edukačního prostředí
  • Evaluace vzdělávacích výsledků
  • Evaluace vzdělávání prostřednictvím standardů
  • Evaluace efektů vzdělávání
  • Evaluace efektivnosti škol
  • Evaluace na základě indikátorů
  • Evaluace pedagogického výzkumu
Literatura
  • PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 1996, 166 s. ISBN 8021013338. info
  • Pedagogická evaluace v podmínkách současné české školy :sborník referátů ze 4. konference České asociace pedagogického výzkumu konané ve dnech 3.-4. července 1996 v Olomouci. Vyd. 1. Olomouc: Česká asociace pedagogického výzkumu, 1996, 219 s. ISBN 80-902250-6-3. info
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2008.