FAV133 Filmová a televizní produkce

Filozofická fakulta
jaro 2011
Rozsah
2/0/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Čestmír Kopecký (přednášející), prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D. (zástupce)
Garance
prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.
Rozvrh
So 26. 2. 9:10–12:25 C34, 13:20–16:35 C34, So 19. 3. 9:10–12:25 C34, 13:20–16:35 C34
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Hotovému filmu / audiovizuálnímu dílu předchází složitá cesta jeho vzniku, na níž se podílí různou měrou velké množství lidí a technologií. Není to jen kolektivní autorské dílo, ale i komplikovaný výrobek, jehož vznik trvá okolo jednoho roku a stojí okolo 30ti milionů korun (v současných relacích). Výsledek nemusí být přesným otiskem představ scenáristy a režiséra. Následuje další dlouhá cesta filmové nebo jiné distribuce.
Cílem kurzu je seznámit studenty s podmínkami a okolnostmi vzniku filmu / audiovizuálního díla obecně a na jednom příkladu i konkrétně.
Osnova
  • a) Historie výroby filmu / audiovizuálního průmyslu v ČR, právní rámec, podmínky, instituce, pojmy.
  • 1. Autorský zákon, právní podmínky vysílání televizí, Zákon o České televizi, zákon o kinematografii (Státní fond na podporu a rozvoj české kinematografie), ochranné organizace OSA, DILIA, Intergram, ad. Oborové organizace Asociace producentů v audiovizi (APA), Česká filmová a televizní akademie (ČFTA), Filmový a televizní svaz (FITES) ad.
  • 2. Filmový průmysl. Struktura veřejnoprávní a komerční televize. Způsoby financování.
  • 3. Audiovizuální dílo, jeho podoby a formáty, způsoby financování.
  • b) Praktický návod jak natočit film / audiovizuální dílo.
  • 4. Financování filmu: producent, koproducent, investor, product placement aj. Složení výrobního štábu: scenárista, dramaturg, producent, produkční, ad. Technologie.
  • 5. Vzorec výroby filmu: producentská úvaha, dramaturgická příprava, průzkum realizace, příprava natáčecího plánu a rozpočtu, natáčení, postprodukce, distribuce a šíření.
  • 6. Vzorový konkrétní film: vznik scénáře, financování a výroba.
Literatura
    povinná literatura
  • Antologie textů FAMU. Praha: FAMU, 2006. http://www.famu.cz/pro-studenty/uvody-a-praktika/antologie-pro-1-rocniky-famu/
Výukové metody
Přednášky, diskuse.
Metody hodnocení
Písemný úkol: každý student sestaví (podle vzorce výroby filmu) svůj projekt konkrétní filmové produkce, tj. zpracuje producentský záměr, námět, literární a technický scénář, technologii výroby a postprodukce, rámcový rozpočet a natáčecí plán, distribuční strategii a plán dalšího šíření díla.
Informace učitele
Mgr. Čestmír Kopecký (11.11.1952 v Praze; otec spisovatel a matka redaktorka), absolvent Katedry FAMU Organizace a řízení (1973-1977), člen prezidia České filmové a televizní akademie (ČFTA), člen Slovenské filmové akademie, člen Asociace producentů v audiovizi (APA).
Mgr. Čestmír Kopecký (born 11th Nov 1952 in Prague), film and TV producer, graduate of FAMU (1973-1977), member of the board of Czech Film and Television Academy (ČFTA), member of Slovak Film Academy, member of Audiovisual Producers' Association (APA).
Zaměstnání / employment: 1978-1989 produkční ČsT, 1989-1999 producent ČT, 1998-2002 umělecký šéf Divadla Minor v Praze, 1999-2001 ředitel Městského divadla v Karlových Varech, 2004-6 ředitel Divadla Husa na Provázku v Brně, od 1998 pedagog Katedry produkce FAMU.
Filmy / filmography: Žiletky (1993), Díky za každé nové ráno (1993), Záhrada (1995), Akáty bílé (1996), Mňága - Happy end (1996), Knoflíkáři (1997), Cesta pustým lesem (1997), Marian (1996), Návrat idiota (1999), Indiánské léto (1995), Klíč k určování trpaslíků (2002), Nuda v Brně (2003), Sluneční stát (2005), ... a bude hůř (2007), Karamazovi (2008).
TV (výběr): Bigbít (1-40), Česká soda, Nesmrtelný život a smrt Miky Volka rockenrolového krále, Velmi uvěřitelné příběhy, Byl jsem mladistvým intelektuálem, Chcete mě, Zblízka, Dějiny samizdatu (1-7), Zlatá šedesátá (1-27), 25 ze šedesátých (I, II).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
Termíny blokové výuky: sobota 26. února a 19. března vždy 9:10-12:25 a 13:20-16:35.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2013, jaro 2017.