FAV178 Dějiny předvádění filmu v ne-kinovém prostředí

Filozofická fakulta
jaro 2011
Rozsah
2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Lucie Česálková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Rozvrh
každé liché pondělí 14:10–18:15 C34
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Díky kurzu bude student schopen pochopit motivace pro uvádění filmu mimo prostředí běžných kin; popsat časoprostorové okolnosti ne-kinové události včetně jejích technologických aspektů; vysvětlit socio-kulturní kontext těchto představení; porozumí provozu ne-kinových okruhů uvádění v jejich odlišnosti od běžného provozu z ekonomického hlediska.
Osnova
  • Stručný historicko-metodologický úvod - dějiny distribuce, uvádění a recepce s důrazem na prostředí mimo prostor kina.
  • Specifika éry raného filmu.
  • Motivace (historické, politické, společenské, kulturní, ekonomické, technologické).
  • Dílčí kapitoly s ohledem na jednotlivá prostředí a jejich institucionální záštitu (škola, kostel, nemocnice, pošta, restaurace, společenský/kulturní dům, pláž atp.).
  • Obrazovky na veřejných místech.
Literatura
  • Alexandra Schneider, „The Cinema Is the Theatre, the School, and the Newspaper of Tommorow“: Writing the History of Cinema’s Mobility. Cinema &Cie 11, 2008, č. 3, s. 57–66.
  • Gregory A. Waller (ed.), Moviegoing in America. Malden – Oxford: Blackwell Publishers Ltd 2002.
  • Anthony Slide, Before Video: A History of the Non-Theatrical Film. New York: Greenwood Press 1992.
  • Barbara Klinger, Beyond the Multiplex: Cinema, New Technologies, and the Home. Berkley: University of Califonia Press 2006.
  • Robert C. Allen, The Place of Space in Film Historiography. Tijdschrift voor Mediageschiedenis 9, 2006, č. 2, s. 15–27.
  • Ina Rae Hark (ed.), Exhibition. The Film Reader. London: Routledge 2002.
  • Robert C. Allen, Relocating American Film History: The Problem of the Empirical. Cultural Studies 20, 2006, č. 1, s. 48–88.
Výukové metody
Přednáška, diskuse, prezentace práce na skupinovém projektu.
Metody hodnocení
Písemný test, představení výsledků výzkumného projektu.
Další komentáře
Studijní materiály

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2011/FAV178