FF:FAV213 Typologie filmové tvorby II - Informace o předmětu
FAV213 Typologie filmové tvorby II
Filozofická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 2/0/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- prof. Pavel Švanda (přednášející), PhDr. Jaromír Blažejovský, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- PhDr. Jaromír Blažejovský, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 15:50–19:05 C34
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 135 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/135, pouze zareg.: 0/135 - Mateřské obory/plány
- předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Přednáška spojená se seminářem a filmovými projekcemi seznamuje posluchače s díly a osobnostmi, které jsou pokládány za klasiky filmové tvorby.
Cílem kursu je:
kultivovat divácké zážitky;
rozvíjet reflexi filmové tvorby;
přispívat ke zkvalitnění ústní i písemné výpovědi posluchačů.
Tematicky bude věnován postneorealistickému období v italské kinematografii. - Osnova
- Marco Bellocchio: Aféra z titulní stránky (Sbatti il mostro in prima pagina)
- Pietro Germi: Rozvod po italsku (Divorzio all‘italiana)
- Pietro Germi: Svedená a opuštěná (Sedotta e abbandonata)
- Pier Paolo Pasolini: Evangelium sv. Matouše (Il vangelo secondo Matteo)
- Pier Paolo Pasolini: Oidipus král (Edipo re)
- Bernardo Bertolucci: Konformista (Il conformista)
- Damiano Damiani: Přiznání policejního komisaře prokurátorovi republiky (Confessione di un commissario di polizia al procuratore della repubblica)
- Damiano Damiani: Vyšetřování skončilo - zapomeňte (L'istruttoria é chiusa: dimentichi)
- Luchino Visconti: Posedlost (Ossessione)
- Luchino Visconti: Gepard (Il Gattopardo)
- Luchino Visconti: Cizinec (Lo straniero)
- Luchino Visconti: Hvězdy Velkého vozu (Vaghe stelle dell‘Orsa)
- Luchino Visconti: Soumrak bohů (La caduta degli rei)
- Literatura
- doporučená literatura
- LANDY, Marcia. Italian film. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, xxiii, 434. ISBN 0521649773. info
- PASOLINI, Pier Paolo. Passione e ideologia. Edited by Alberto Asor Rosa. 1. ed. Milano: Garzanti, 1994, xxii, 566. ISBN 8811675227. info
- OLIVA, Ljubomír. Filmová Itálie. Praha: Čs. filmový ústav, 1987. info
- OLIVA, Ljubomír. Režiséři (Itálie) : medailóny, filmografie, bibliografie. Praha: Československý filmový ústav, 1984. info
- NOVOTNÁ, Drahomíra. Luchino Visconti. 1. vyd. Praha: Orbis, 1969, 229 s. info
- OLIVOVÁ, Drahomíra. Film velkých nadějí. 1. vyd. Praha: Orbis, 1963, 198 s. URL info
- neurčeno
- BERNARD, Jan. Pier Paolo Pasolini. Praha: Čs. filmový ústav, 1987. info
- PASOLINI, Pier Paolo a Oswald STACK. Pasolini on Pasolini : interviews with Oswald Stack. 1st pub. London: Thames and Hudson, 1969, 176 s. ISBN 500480117. info
- KAUTSKÝ, Oldřich. Italský filmový neorealismus. Praha: Orbis, 1958. info
- Výukové metody
- Promítání filmů, analýza prostřednictvím seminární diskuse.
- Metody hodnocení
- Povinně volitelná přednáška. Ukončení - kolokvium: esej.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2011/FAV213