FAVK043 Dějiny předvádění filmu v ne-kinovém prostředí

Filozofická fakulta
jaro 2011
Rozsah
2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Lucie Česálková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Rozvrh
So 2. 4. 9:10–12:25 C34, So 21. 5. 9:10–12:25 C34
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Díky kurzu bude student schopen pochopit motivace pro uvádění filmu mimo prostředí běžných kin; popsat časoprostorové okolnosti ne-kinové události včetně jejích technologických aspektů; vysvětlit socio-kulturní kontext těchto představení; porozumí provozu ne-kinových okruhů uvádění v jejich odlišnosti od běžného provozu z ekonomického hlediska.
Osnova
  • Stručný historicko-metodologický úvod - dějiny distribuce, uvádění a recepce s důrazem na prostředí mimo prostor kina.
  • Specifika éry raného filmu.
  • Motivace (historické, politické, společenské, kulturní, ekonomické, technologické).
  • Dílčí kapitoly s ohledem na jednotlivá prostředí a jejich institucionální záštitu (škola, kostel, nemocnice, pošta, restaurace, společenský/kulturní dům, pláž atp.).
  • Obrazovky na veřejných místech.
Literatura
  • Robert C. Allen, Relocating American Film History: The Problem of the Empirical. Cultural Studies 20, 2006, č. 1, s. 48–88.
  • Anthony Slide, Before Video: A History of the Non-Theatrical Film. New York: Greenwood Press 1992.
  • Gregory A. Waller (ed.), Moviegoing in America. Malden – Oxford: Blackwell Publishers Ltd 2002.
  • Robert C. Allen, The Place of Space in Film Historiography. Tijdschrift voor Mediageschiedenis 9, 2006, č. 2, s. 15–27.
  • Barbara Klinger, Beyond the Multiplex: Cinema, New Technologies, and the Home. Berkley: University of Califonia Press 2006.
  • Ina Rae Hark (ed.), Exhibition. The Film Reader. London: Routledge 2002.
  • Alexandra Schneider, „The Cinema Is the Theatre, the School, and the Newspaper of Tommorow“: Writing the History of Cinema’s Mobility. Cinema &Cie 11, 2008, č. 3, s. 57–66.
Výukové metody
Přednáška, diskuse, práce na skupinovém projektu.
Metody hodnocení
Písemný test, představení výsledků výzkumného projektu (esej).
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Písemný test

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2011/FAVK043