IMJ16 Teamwork I_b

Filozofická fakulta
jaro 2014
Rozsah
1/1. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Richard Fajnor (přednášející), PhDr. Petr Macek, Ph.D. (zástupce)
Garance
PhDr. Petr Macek, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seznámení se s aspekty týmové umělecké tvorby jak po stránce teoretické, tak i praktické.
Osnova
  • Předmět je rozdělen na přednášku zaměřenou na psychologické, sociální a umělecké aspekty tvorby týmového uměleckého díla a cvičení, ve kterých se studenti seznámí s různými technikami kooperativity pro řešení komplikovanějších skupinových projektů. Velká část výukového času bude zaměřena na analýzu a zkvalitňování procesů spolupráce při vytváření realizací multimediálního charakteru na základě konkrétních společných (skupinových) školních zadání.
  • Teoretická východiska a tématické okruhy:
  • ZS:
  • Obecná psychol. percepce uměleckého díla, představivost a kreativní myšlení, motivace, pozornost, emoce a hierarchie potřeb, Psychol. osobnosti / Sociální psychol. charakterová a temperamentová identifikace, typologie a dynamika osobnosti, procesy ovlivňující kvality individuace a socializace, osobnostní rysy a jejich vliv na motivaci a tvorbu hodnotových systémů osobnosti, cvičení různých komunikačních strategií a sdělování, asertivita,
  • LS: P> Sociální skupiny a jejich dynamika - soubor, okruh, pospolitost (společenství), veřejnost, dav, publikum/ vznik, vymezení, třídění, normy, hodnoty, metody kontroly, tolerance a sankce/ soc. pozice, role, status, hierarchie, prestiž. Rodina jako specifická sociální skupina. Její historické podoby a vývoj, základní funkce. Společenský život a vlivy prostředí - geografické a demografické faktory, státní systémy, ekonomické prostředí, kultura - její funkce, masová kultura. Proces komunikace - partneři do komunikace vstupující, směry komunikačních kanálů, masová komunikace jako specifická forma re-distribuce informací. Informace, forma, obsah, komunikační záměr a efekt, význam zpětné vazby.
Literatura
  • Hartl P.: Psychologický slovník. Praha, Budka 1993
  • Kulka J.: Psychologie umění. Praha, SPN 1991
  • Hofstede G.,Hofstede G.J.: " Kultury a organizace / Software lidské mysli", Praha, Linde 2007
Výukové metody
V rámci uměleckých aspektů bude věnována pozornost týmovému přístupu ke tvorbě uměleckého díla interdisciplinárního charakteru. Budou představeny a na příkladech dokumentovány možné přístupy k realizaci hudební skladby prostřednictvím různých forem kooperace. V přípravných fázích praktické části je akcentována skupinová improvizace, kdy studenti využívají širokého zvukového spektra zdrojů zvuku, které nejsou tvořeny běžnými hudebními nástroji ani elektronikou. Od volné nebo řízené improvizace se přejde k jejímu záznamu a jeho interpretaci. Vše na bázi týmového přístupu. Ten je akcentován i v další fázi, kdy všichni studenti ročníku vytvářejí v týmové kooperaci jedinou kompozici a prakticky se seznamují s teoretickými aspekty přednášenými v teoretické části předmětu.
Metody hodnocení
Celkový hodinový rozsah: 28 z toho týdně přednáška - 1hod. /cvičení - 1 hod. Uzavření: 50% účast a zápočet
Informace učitele
https://sis.jamu.cz/predmety/index.php?do=predmet&kod=H70047
Další komentáře
Předmět je vyučován jednorázově.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017.