FF:VIKMB65 Service design workshop - Informace o předmětu
VIKMB65 Service design workshop
Filozofická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/0/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Marie Kortanová (přednášející)
Mgr. Tomáš Štefek (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 21. 3. až St 28. 3. St 9:10–12:25 U11, St 12:30–17:25 U28
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Cíle předmětu
- Service Design Workshop je kurz, který se každý semestr věnuje jinému tématu z oblasti designu informačních služeb.
Na jaře 2018 se kurz vypisuje s tématem "Psaní pro digitální služby". Lektorkou je Mgr. Marie Kortanová.
Kurz je na míru šitý všem, kteří se chtějí naučit základy psaní pro web a online prostředí. Možná občas píšete články nebo vás zajímá, co vlastně dělá a jak pracuje copywriter. Dobrá zpráva je, že tady se to dozvíte. Nečekejte seznam chytrých pouček, ale spíš metody a cvičení, pomocí kterých pochopíte, jak tvořit obsah pro lidi. A taky rámec, který vychází z human-centred designu. - Osnova
- Kurz je rozdělený do dvou částí:
- Den první – 21. 3.
- Přednáška + diskuze
- 1) Jak definovat a popsat publikum, ke kterému mluvíte (výzkum + persony + empatická mapa + uživatelské cesty)
- 2) Jak lidé čtou a proč je důležité chápat design jako celek
- 3) Jak strukturovat obsah, aby byl srozumitelný pro lidi i pro roboty
- 4) Typy obsahu, na které v online prostředí narazíte
- 5) Jak přemýšlí copywriter, když připravuje obsah / texty
- Den druhý – 28. 3.
- Praktický workshop, kde si vyzkoušíte všechno, o čem se budeme bavit v první části. K ruce vám budou 2 lidé z Pábení, kteří vám na jednotlivé úkoly budou celý den dávat zpětnou vazbu.
- Literatura
- ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva : návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vydání druhé. Český Těšín: House of Řezáč, 2016, 211 stran. ISBN 9788027006441. URL info
- MARK, Margaret a Carol PEARSON. Hrdina nebo psanec. Translated by Jiří Fadrný. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 352 s. ISBN 9788026500278. info
- CIALDINI, Robert B. Zbraně vlivu : manipulativní techniky a jak se jim bránit. Translated by Petr Miklica. Vydání první. V Brně: Jan Melvil, 2012, 333 stran. ISBN 9788087270325. URL info
- ARIELY, Dan. Jak drahé je zdarma : proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí : iracionální faktory v ekonomice i v životě. Translated by Martin Jaroš. Vyd. 1. Praha: Práh, 2009, 215 s. ISBN 9788072522392. info
- KRUG, Steve. Web design : nenuťte uživatele přemýšlet! 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2006, 167 s. ISBN 8025112918. info
- OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. Translated by Hana Škapová. Vyd. 3. Praha: Management Press, 2001, 223 s. ISBN 8072610473. info
- GOLEMAN, Daniel. Emoční inteligence. Translated by Markéta Bílková. Praha: Columbus, 1997, 248 s. ISBN 80-85928-48-5. info
- Výukové metody
- Výukové metody: První část je komponovaná jako přednáška s diskuzí a drobnýni cvičeními. Druhá část je psavá a kreativní – všechny metody si vyzkoušíte v praxi na reálném zadání.
- Informace učitele
- Předmět bude probíhat v praktických blocích s externí vyučující Mgr. Marií Kortanovou. Termín: 21. 3. a 28. 3. 2018 Místo: Kounicova 3b, Pomezí o.s.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2018/VIKMB65