FF:FAVBKalt6 Dějiny filmových koprodukcí - Informace o předmětu
FAVBKalt6 Dějiny evropských filmových koprodukcí - možnosti výzkumu
Filozofická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- So 4. 5. 9:00–12:40 C34, 14:00–15:40 C34
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 69 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/69, pouze zareg.: 0/69, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/69 - Mateřské obory/plány
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, B-OT)
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, N-OT)
- Cíle předmětu
- Studenti se seznámí se současným stavem výzkumu dějin filmových koprodukcí, každé téma bude současně doprovázeno představením jednoho klíčového teoretického konceptu, který může být vhodným nástrojem pro výzkum produkce v daném období a produkční sféře. Po přehledově orientovaných přednáškách, které vytvoří komplexnější představu o modelech koprodukcí v dějinách evropské kinematografie, se zaměříme na specifické případové studie.
- Výstupy z učení
- Studenti se seznámí s klíčovými koncepty souvisejícími s filmovými koprodukcemi a transnárodní dimenzí filmové kultury. Získají znalosti o dějinách filmových koprodukcí, budou schopni aplikovat různé teoretické koncepty na analýzu různých produkčních prostředí a prokáží schopnost sestavit kvalitní, realizovatelný výzkumný projekt zaměřený na mezinárodní koprodukce.
- Osnova
- I. Mezi/národní koprodukce: definice, parametry, funkce mezinárodní koprodukční spolupráce
- II. Poválečné koprodukce v západní Evropě a transnacionalismus
- III. Poválečné koprodukce v sovětském bloku a kulturní imperialismus
- IV. Poválečné koprodukce napříč železnou oponou a kulturní transfer
- V. Koprodukce ve sjednocené Evropě a kulturní kapitál
- VI. Koprodukce a důvěra (případové studie: Gert Müntefering a Carlo Ponti)
- VII. Aktér a struktura (případová studie: Pavel Hajný)
- VIII. Kulturní transfer (případové studie: Tři oříšky pro Popelku, Strašná žena)
- IX. Pole produkce a jejich komparace – Československo, NDR, Polsko
- X. Koprodukce – komparace a typologie
- Literatura
- IVANOVA, Mariana: DEFA and East European Cinemas. Co-Productions, Transnational Exchange and Artistic Collaborations. Disertační práce. Austin: University of Texas, 2011
- SILBERMAN, Marc: Learning from the Enemy. DEFA-French Co-Productions of the 1950s. Film History, 18, 2006, č. 1, s. 21–45
- JÄCKEL, Anne: Dual Nationality Film Productions in Europe after 1945. Historical Journal of Film, Radio and Television, 23, 2003, č. 3, s. 231–243
- SIEFERT, Marsha: Co-Producing Cold War Culture. East-West Film-Making and Cultural Diplomacy. In: Romijn, Peter – Scott-Smith, Giles – Segal, Joes (eds.): Divided Dreamworlds? The Cultural Cold War East and West. Amsterdam: Amsterdam University Press, 20
- BERGFELDER, Tim: International Adventures. German Popular Cinema and European Co-Productions in the 1960s. New York – Oxford: Berghahn Books, 2005
- Výukové metody
- Přednáška
- Metody hodnocení
- závěrečný znalostní test z odpřednášené látky - 40 bodů (faktografické znalosti koprodukční tvorby ve vybraných zemích - 20 bodů; schopnost vysvětlit klíčové teoretické koncepty, představené na přednáškách - 20 bodů) návrh realizovatelného výzkumného projektu zaměřeného na filmové koprodukce - 30 bodů průběžné testy z četby - 30 bodů Hodnocení: 92-100 bodů A; 84-91 B; 76-83 C; 68-75 D; 60-67 - E; 0-59 - F
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2019/FAVBKalt6