AJU5301 Náslechová praxe

Filozofická fakulta
jaro 2020
Rozsah
blokově (13 hodin za semestr). 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (přednášející)
Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející)
Mgr. Dorota Egerlová (pomocník)
Mgr. Jana Fantová (pomocník)
Garance
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cíl kurzu je dvojí. Zaprvé poskytnout prostřednictvím náslechů úvod do základů vyučování, jako je řízení výuky či rozvržení hodiny. Zadruhé představit náslech jako nástroj profesního rozvoje. Skrze náslechy online a živé náslechy ve škole studenti pozorují, analyzují a reflektují na prvky hodiny a chování žáků/učitele, aby se připravili na vlastní výukovou praxi.
Výstupy z učení
Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Identifikovat oblasti nezbytné k úspěšnému řízení výuky, včetně zadávání pokynů, sledování žáků, uspořádání lavic, použití organizačních forem výuky, užití mateřského jazyka a poskytování zpětné vazby. 2. Analyzovat a reflektovat na hodiny z perspektivy řízení výuky a chování učitele/žáka. 3. Vidět a využít výhody náslechu jako prostředku vlastního profesního rozvoje.
Osnova
  • 1. Náslech šesti hodin anglického jazyka a splnění náslechových úkolů ve škole. 2. Analýza a reflexe sledovaných hodin prostřednictvím diskuze online.
Literatura
    povinná literatura
  • O’leary, M. (2014). Classroom Observation: a guide to the effective observation of teaching and learning. UK: Routledge.
  • Eyster, R.H., & Martin, C. (2010). Successful Classroom Management: Real-World, Time-Tested Techniques for the Most Important Skill Set Every Teacher Needs. USA: Sourcebooks, Inc.
    doporučená literatura
  • Gower, R., Phillips, D., & Walters, S. (2005). Teaching Practice Handbook. Oxford: Macmillan.
  • Wajnryb, R. (1992). Classroom Observation Tasks: A Resource Book for Language Teachers and Trainers. Cambridge: CUP.
  • Harmer, J. (2007). The practice of English Language Teaching. Harlow: Longman.
Výukové metody
Náslech, diskuze
Metody hodnocení
Povinný náslech šesti hodin výuky angličtiny, včetně splnění náslechových úkolů a shrnutí hodin, analýzy a hodnocení po každém náslechu. Četba vybraných kapitol z povinné četby.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://elf.phil.muni.cz/elf2/course/view.php?id=642
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k četnosti výuky: This is not a taught course.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023.