FAVBPa10 Proseminář A (k přednášce Úvod do studia filmu)

Filozofická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/4/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Martin Kos, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 14:00–17:40 C34, Čt 8:00–13:40 C34
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Seminář je určen pouze studentům prvního ročníku.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po ukončení předmětu by student měl: - znát nejdůležitější koncepty systémové analýzy filmu - být schopen kriticky číst odborný analytický text - být schopen rozebrat filmové vyprávění a styl - být schopen písemně vyjádřit výsledky této analýzy v podobě původní a přehledně strukturované analytické stati, v níž každá teze je doložena konkrétními příklady
Osnova
  • PRŮBĚH SEMESTRU
  • Cílem kurzu je na průběžné analýze tří filmů a průběžné oponentuře analýz spolužáků vytvořit základ pro studentovy schopnosti (a) ovládnout nástrojů a taktik filmového rozboru, (b) vytvořit si citlivost k aspektům a úrovním systému filmového díla, (c) vystavět argumentačně soudržný analytický text na deset stran, (d) kriticky číst analytické texty. Kurz má podobu soustavné analytické, prezentační a diskuzní práce, která se rozvíjí v jedenácti domácích úkolech a jedenácti seminárních setkáních, a nakonec při splnění postupových podmínek vrcholí napsáním a odevzdáním závěrečné práce.
  • ODEVZDÁVÁRNY A SEMINÁRNÍ PRÁCE
  • (1) Studenti vkládají k určeným datům své výstupy do tzv. odevzdávárny. Pozdní odevzdání se bez výjimky považují za neodevzdání. K úspěšnému připuštění k závěrečné práci je nutné mít odevzdané vše bez výjimky.
  • (2) Studenti jsou povinni chodit na všechny semináře (v závislosti na seminárních skupinách, do nichž se v Informačním systému zapsali), účast musí být stoprocentní.
  • (3) Součástí povinné seminární docházky jsou návštěvy příslušných úterních odpoledních projekcí, kde proběhne prezence vždy na začátku a na konci filmu.
  • (4) Nepřipravenost na semináři se v prvním a druhém výskytu sankcionuje výpisky z rozsáhlého doplňující textu v angličtině, při třetím výskytu je klasifikována jako neúčast a znamená nepřipuštění k závěrečné práci.
  • (5) Považuje se za samozřejmou znalost všech filmů probíraných v zadaných analýzách. Jejich neznalost se považuje za nepřipravenost na semináři (viz bod 4).
  • (6) Jakýkoli pokus o podvod znamená automatické vyloučení z kurzu a předání k disciplinárnímu řízení.
  • HODNOCENÍ
  • Studenti budou bodováni za jednotlivé odevzdávané úkoly (max. 3 body za každou segmentaci, 2 body za povinnou cinemetrickou analýzu každého z filmů, 5 bodů za rozborné karty, 3 body za oponentury) i za aktivní účast na seminářích (max. 3 body za každý, hodnotí se kvalita prezentace, schopnost reagovat na podněty, schopnost zapojovat se do diskuze, obeznámenost s pojmy). Během semestru tak může každý student získat až 121 bodů, přičemž úspěšné připuštění k závěrečné práci je podmíněno ziskem minimálně 66 bodů (55 %). Závěrečná práce (viz dále) má dvě části, kdy za osnovu může student získat až 20 bodů a za výslednou analýzu až 30 bodů. Minimem k připuštění k psaní výsledné analýzy je 11 bodů (55 %) a minimem k přijetí výsledné analýzy nakonec 17 bodů (55 %). Výsledné hodnocení – A: 170-156, B: 155-141, C: 140-123, D: 122-108, E: 107-93, F: 92-0.
  • LITERATURA
  • • Kokeš, Radomír D. (2015): Rozbor filmu. Brno: Masarykova univerzita. (Jde o povinnou literaturu tvořící osnovu celého kurzu.)
  • • Kokeš, Radomír D. (2016): Světy na pokračování. Praha: Akropolis. (Vybrané kapitoly.)
  • • Kokeš, Radomír D. (2015): Bournův mýtus: akční film pohybu. Iluminace, č. 3, s. 51-93.
  • • Bordwell, David – Thompsonová, Kristin (2011): Umění filmu. Praha: AMU.
  • • Bordwell, David (1985): Narration in the Fiction Film. Madison: The University of Wisconsin Press (příslušné části najdete ve studijních materiálech).
  • SEMINÁŘ: 29. ZÁŘÍ
  • ČETBA
  • • Kokeš, Radomír D. (2015): Bournův mýtus aneb film pohybu. Iluminace, č. 3, s. 51-93.
  • • Kokeš, Radomír D. (2015): Rozbor filmu. Brno: Masarykova univerzita, s. 15-51, 57-69, 78-89
  • • Bordwell, David – Thompsonová, Kristin (2011): Umění filmu. Praha: AMU, s. 96-107.
  • FILM
  • Bournův mýtus (The Bourne Supremacy, r. Paul Greengrass, USA, 2004)
  • ROZBORNÁ KARTA Č. 1
  • (1) V případě zadané a přečtené analýzy Bournova mýtu z Iluminace:
  • (a) Formulujte řešené téma, problém, výzkumné otázky a dostředivé i odstředivé teze přečtené analýzy Bournova mýtu.
  • (b) Formulujte strukturovaný anotovaný název přečtené analýzy. (Podle vzoru in Rozbor filmu, s. 77-78.)
  • (c) Sestavte hrubou osnovu jedné z kapitol přečtené analýzy Bournova mýtu, s výjimkou kapitol "Analytická východiska" a "Čtvero bloků..". (Podle vzoru in Rozbor filmu, s. 78-89, osnova musí být přehledně členěná a číslovaná, měla by zahrnovat náležitosti zahrnuté na s. 87 od „Optimální osnovou je…“ do „budou vzájemně logicky podporovat“.)
  • (2) Sami aplikujte na film Bournův mýtus principy filmové formy:
  • (a) funkce (včetně typů motivací, viz přednáška),
  • (b) podobnosti a opakování,
  • (c) odlišnosti a variace,
  • (d) vývojové vzorce,
  • (e) soudržnost a nesoudržnost.
  • TERMÍN ODEVZDÁNÍ ROZBORNÉ KARTY Č. 1
  • 27. září, 23.59
  • ________________________________________
  • SEMINÁŘ: 6. ŘÍJNA
  • ČETBA
  • • Kokeš, Radomír D. (2015): Rozbor filmu. Brno: Masarykova univerzita, s. 92-99.
  • • Bordwell, David – Thompsonová, Kristin (2011): Umění filmu. Praha: AMU, s. 397-417.
  • FILMY:
  • • Suspiria (Suspiria, r. Dario Argento, Itálie - Španělsko, 1965)
  • • Polibek před zrcadlem (The Kiss Before the Mirror, r. James Whale, USA, 1933)
  • • Moc a sláva (The Power and the Glory, r. William K. Howard, USA, 1933)
  • ROZBORNÁ KARTA Č. 2
  • Sestavte ke všem třem filmům segmentaci.
  • (1) V segmentaci syžetu se zaměříte na posloupnost událostí. Nabídněte vysvětlení, jaký by se dal v tomto ohledu rozpoznat vývojový vzorec.
  • (2) V segmentaci motivu se zaměříte na práci s nějakým určujícím motivem, který se během filmu opakuje či variuje. Nabídněte vysvětlení, proč se věnujete právě tomuto motivu, v čem je významný a co z jeho opakování či variací můžete vyvodit.
  • (3) V segmentaci prostředí se zaměříte na prostorové rámce, ve kterých se děj odehrává. Nějak srozumitelně je odlišíte, aby bylo možno sledovat umístění každého z nich v uspořádání filmu. Nabídněte vysvětlení, jaký je ve střídání prostředí řád, proč se střídají či objevují právě tímto způsobem? Napomáhá to srozumitelnosti vyprávění, je v tom nějaká logika? Nechávám na výběr, ke kterému filmu uděláte kterou z těchto segmentací, ale musíte udělat všechny tři a na každý film použít jednu.
  • TERMÍN ODEVZDÁNÍ ROZBORNÉ KARTY Č. 2
  • 2. října, 23.59
  • ________________________________________
  • SEMINÁŘ: 13. ŘÍJNA
  • ČETBA
  • • Kokeš, Radomír D. (2015): Rozbor filmu. Brno: Masarykova univerzita, s. 17-24, 61-91, 125-159.
  • • Bordwell, David (1985): Narration in the Fiction Film. Madison: The University of Wisconsin Press, s. 57-61.
  • • Kokeš, Radomír D. (2016): Světy na pokračování. Praha: Akropolis, s. 69-103 (s důrazem na s. 69-83, další části spíše ukazují, jak lze s nástrojem pracovat).
  • TÉMA:
  • Skupina A: Vedení pozornosti skrze tázací aktivitu diváka (analytická stať)
  • Skupina B: Rozsah a hloubka vědění coby funkce vyprávění (analytická stať)
  • Skupina A: Polibek před zrcadlem
  • Skupina B: Suspiria
  • ROZBORNÁ KARTA Č. 3
  • (1) Formulujte u svého filmu problém, otázky, dostředivé teze na analytickou stať (500-1000 znaků).
  • (2) Sestavte strukturovaný anotovaný název analytické stati (500 znaků).
  • (3) Rozvrhněte u svého filmu detailní osnovu své analytické stati s kapitolami, podkapitolami, otázkami i komentovanou argumentací. Podle vzoru in Rozbor filmu, s. 78-89, osnova musí být přehledně členěná a číslovaná, měla by zahrnovat všechny náležitosti zahrnuté na s. 87 od „Optimální osnovou je…“ do „budou vzájemně logicky podporovat“. (2700-3600 znaků)
  • TERMÍN ODEVZDÁNÍ ROZBORNÉ KARTY Č. 3
  • 9. října, 23.59
  • TERMÍN ODEVZDÁNÍ OPONENTURY Č. 1
  • 12. října, 23.59
  • ___________________________
  • SEMINÁŘ: 20. ŘÍJNA
  • ČETBA
  • • Kokeš, Radomír D. (2015): Rozbor filmu. Brno: Masarykova univerzita, s. 17-24, 61-91, 125-159.
  • • Bordwell, David (1985): Narration in the Fiction Film. Madison: University of Wisconsin Press, s. 77-84.
  • TÉMA:
  • Časové vztahy syžetu a fabule v osnově vyprávění: trvání, pořádek, frekvence
  • Skupina A: Polibek před zrcadlem
  • Skupina B: Moc a sláva
  • ROZBORNÁ KARTA Č. 4
  • (1) Formulujte u svého filmu problém, otázky, dostředivé teze na analytickou stať (500-1000 znaků).
  • (2) Sestavte strukturovaný anotovaný název analytické stati (500 znaků).
  • (3) Rozvrhněte u svého filmu detailní osnovu své analytické stati s kapitolami, podkapitolami, otázkami i komentovanou argumentací. Podle vzoru in Rozbor filmu, s. 78-89, osnova musí být přehledně členěná a číslovaná, měla by zahrnovat všechny náležitosti zahrnuté na s. 87 od „Optimální osnovou je…“ do „budou vzájemně logicky podporovat“. (2700-3600 znaků)
  • TERMÍN ODEVZDÁNÍ ROZBORNÉ KARTY Č. 4
  • 16. října, 23.59
  • TERMÍN ODEVZDÁNÍ OPONENTURY Č. 2
  • 19. října, 23.59
  • ________________________________________
  • SEMINÁŘ: 27. ŘÍJNA
  • ČETBA
  • • Kokeš, Radomír D. (2015): Rozbor filmu. Brno: Masarykova univerzita, s. 41-55, 61-91, 125-159.
  • • Kokeš, Radomír D. (2016): Světy na pokračování. Praha: Akropolis, s. 107-120 (na příkladech seriálových osnov).
  • TÉMA:
  • Dynamika fikčního světa: rozvržení a střetávání se subsvětů/mikrosvětů
  • Skupina A: Suspiria
  • Skupina B: Moc a sláva
  • ROZBORNÁ KARTA Č. 5
  • (1) Formulujte u svého filmu problém, otázky, dostředivé teze na analytickou stať (500-1000 znaků).
  • (2) Sestavte strukturovaný anotovaný název analytické stati (500 znaků).
  • (3) Rozvrhněte u svého filmu detailní osnovu své analytické stati s kapitolami, podkapitolami, otázkami i komentovanou argumentací. Podle vzoru in Rozbor filmu, s. 78-89, osnova musí být přehledně členěná a číslovaná, měla by zahrnovat všechny náležitosti zahrnuté na s. 87 od „Optimální osnovou je…“ do „budou vzájemně logicky podporovat“. (2700-3600 znaků)
  • TERMÍN ODEVZDÁNÍ ROZBORNÉ KARTY Č. 5
  • 23. října, 23.59
  • TERMÍN ODEVZDÁNÍ OPONENTURY Č. 3
  • 26. října, 23.59
  • ________________________________________
  • SEMINÁŘ: 10. LISTOPADU (v týdnu mezitím seminář není)
  • ČETBA
  • • Kokeš, Radomír D. (2015): Rozbor filmu. Brno: Masarykova univerzita, s. 25-29, 61-91, 125-159.
  • • Bordwell, David – Thompsonová, Kristin (2011): Umění filmu. Praha: AMU, s. 158-215.
  • TÉMA:
  • Vývoj a funkce mizanscény v čase i prostoru (analytická stať)
  • Skupina A: Polibek před zrcadlem
  • Skupina B: Suspiria
  • ROZBORNÁ KARTA Č. 6
  • (1) Formulujte u svého filmu problém, otázky, dostředivé teze na analytickou stať (500-1000 znaků).
  • (2) Sestavte strukturovaný anotovaný název analytické stati (500 znaků).
  • (3) Rozvrhněte u svého filmu detailní osnovu své analytické stati s kapitolami, podkapitolami, otázkami i komentovanou argumentací. Podle vzoru in Rozbor filmu, s. 78-89, osnova musí být přehledně členěná a číslovaná, měla by zahrnovat všechny náležitosti zahrnuté na s. 87 od „Optimální osnovou je…“ do „budou vzájemně logicky podporovat“. (2700-3600 znaků)
  • (4) Změřte na Cinemetrics.lv film Pro pár dolarů navíc, své měření si podepište a do komentáře uveďte, že jde o školní projekt.
  • TERMÍN ODEVZDÁNÍ ROZBORNÉ KARTY Č. 6
  • 6. listopadu, 23.59
  • TERMÍN ODEVZDÁNÍ OPONENTURY Č. 4
  • 9. listopadu, 23.59
  • ________________________________________
  • SEMINÁŘ: 17. LISTOPADU:
  • seminář se nekoná, ale odevzdání úkolu probíhá standardně
  • ČETBA • Kokeš, Radomír D. (2015): Rozbor filmu. Brno: Masarykova univerzita, s. 29-31, 61-91, 125-159.
  • • Bordwell, David – Thompsonová, Kristin (2011): Umění filmu. Praha: AMU, s. 242-275.
  • TÉMA:
  • Vývoj funkcí rámování a pohybu kamery v celku filmového systému (analytická stať)
  • Skupina A: Suspiria
  • Skupina B: Moc a sláva
  • ROZBORNÁ KARTA Č. 7
  • (1) Formulujte u svého filmu problém, otázky, dostředivé teze na analytickou stať (500-1000 znaků).
  • (2) Sestavte strukturovaný anotovaný název analytické stati (500 znaků).
  • (3) Rozvrhněte u svého filmu detailní osnovu své analytické stati s kapitolami, podkapitolami, otázkami i komentovanou argumentací. Podle vzoru in Rozbor filmu, s. 78-89, osnova musí být přehledně členěná a číslovaná, měla by zahrnovat všechny náležitosti zahrnuté na s. 87 od „Optimální osnovou je…“ do „budou vzájemně logicky podporovat“. (2700-3600 znaků)
  • (4) Změřte na Cinemetrics.lv svůj film, své měření si podepište a do komentáře uveďte, že jde o školní projekt.
  • TERMÍN ODEVZDÁNÍ ROZBORNÉ KARTY Č. 7
  • 13. listopadu, 23.59
  • TERMÍN ODEVZDÁNÍ OPONENTURY Č. 5
  • 16. listopadu, 23.59
  • ________________________________________
  • SEMINÁŘ: 24. LISTOPADU
  • prezentace a probrání úkolů z mizanscény i střihu
  • ČETBA
  • • Kokeš, Radomír D. (2015): Rozbor filmu. Brno: Masarykova univerzita, s. 31-38, 61-91, 125-159.
  • • Bordwell, David – Thompsonová, Kristin (2011): Umění filmu. Praha: AMU, s. 289-329.
  • TÉMA:
  • Analýza funkcí střihu se zaměřením na dimenze střihové skladby (důraz klaďte na čas a prostor) a na roli kontinuální střihové skladby (analytická stať)
  • Skupina A: Polibek před zrcadlem
  • Skupina B: Moc a sláva
  • ROZBORNÁ KARTA Č. 8
  • (1) Formulujte u svého filmu problém, otázky, dostředivé teze na analytickou stať (500-1000 znaků).
  • (2) Sestavte strukturovaný anotovaný název analytické stati (500 znaků).
  • (3) Rozvrhněte u svého filmu detailní osnovu své analytické stati s kapitolami, podkapitolami, otázkami i komentovanou argumentací. Podle vzoru in Rozbor filmu, s. 78-89, osnova musí být přehledně členěná a číslovaná, měla by zahrnovat všechny náležitosti zahrnuté na s. 87 od „Optimální osnovou je…“ do „budou vzájemně logicky podporovat“. (2700-3600 znaků)
  • TERMÍN ODEVZDÁNÍ ROZBORNÉ KARTY Č. 8
  • 20. listopadu, 23.59
  • TERMÍN ODEVZDÁNÍ OPONENTURY Č. 6
  • 23. listopadu, 23.59
  • ________________________________________
  • SEMINÁŘ: 1. PROSINCE
  • ČETBA
  • • Kokeš, Radomír D. (2015): Rozbor filmu. Brno: Masarykova univerzita, zejména s. 125-184.
  • • Bordwell, David – Thompsonová, Kristin (2011): Umění filmu. Praha: AMU, s. 513-529.
  • TÉMA: Celková analýza filmu I
  • Skupina A: Polibek před zrcadlem
  • Skupina B: Moc a sláva
  • ROZBORNÁ KARTA Č. 9
  • (1) Formulujte u svého filmu téma, problém, otázky, dostředivé teze: na (a) analytickou stať (designovanou na deset stran) a (b) analytickou studii (designovanou na pětadvacet stran).
  • (2) Sestavte strukturovaný anotovaný název analytické stati.
  • TERMÍN ODEVZDÁNÍ ROZBORNÉ KARTY Č. 9
  • 27. listopadu, 23.59
  • TERMÍN ODEVZDÁNÍ OPONENTURY Č. 7
  • 30. listopadu, 23.59
  • ________________________________________
  • SEMINÁŘ: 8. PROSINCE
  • ČETBA
  • • Kokeš, Radomír D. (2015): Rozbor filmu. Brno: Masarykova univerzita, zejména s. 125-184.
  • • Bordwell, David – Thompsonová, Kristin (2011): Umění filmu. Praha: AMU, s. 513-529.
  • TÉMA:
  • Celková analýza filmu II
  • Skupina A: Polibek před zrcadlem
  • Skupina B: Moc a sláva
  • ROZBORNÁ KARTA Č. 10
  • Sestavte u svého filmu detailní osnovu své analytické stati s kapitolami, podkapitolami, otázkami i komentovanou argumentací. (Podle vzoru in Rozbor filmu, s. 78-89, osnova musí být přehledně členěná a číslovaná, měla by zahrnovat všechny náležitosti zahrnuté na s. 87 od „Optimální osnovou je…“ do „budou vzájemně logicky podporovat“.)
  • TERMÍN ODEVZDÁNÍ ROZBORNÉ KARTY Č. 10
  • 4. prosince, 23.59
  • TERMÍN ODEVZDÁNÍ OPONENTURY Č. 8
  • 7. prosince, 23.59
  • ________________________________________
  • SEMINÁŘ: 15. PROSINCE
  • ČETBA
  • • Kokeš, Radomír D. (2015): Rozbor filmu. Brno: Masarykova univerzita, s. 103-111.
  • TÉMA:
  • Celková analýza filmu III
  • Skupina A: Polibek před zrcadlem
  • Skupina B: Moc a sláva
  • ROZBORNÁ KARTA Č. 11
  • Sestavte u svého filmu úvod své analytické stati, ve které přehledně vysvětlíte řešený problém, načrtnete analytické otázky, prokazované dostředivé teze a rozvržení dalšího textu. Úvod bude mít tři normostrany, bude mít jednoznačnou argumentační strukturu a bude složen z úvodního odstavce, argumentačního odstavce a shrnujícího odstavce. U každého odstavce se – stejně jako u celého úvodu – očekává, že bude mít svou premisu, argumenty i závěr. Krom věcné bude hodnocena rovněž stylistická kvalita textu.
  • TERMÍN ODEVZDÁNÍ ROZBORNÉ KARTY Č. 11
  • 11. prosince, 23.59
  • TERMÍN ODEVZDÁNÍ OPONENTURY Č. 9
  • 14. prosince, 23.59
Literatura
    povinná literatura
  • KOKEŠ, Radomír. Rozbor filmu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 264 s. Spisy Masarykovy univerzity v Brně, Filozofická fakulta, sv. 430. ISBN 978-80-210-7756-0. Munishop info
    neurčeno
  • KOKEŠ, Radomír D. Světy na pokračování. Rozbor možností seriálového vyprávění. Praha: Filip Tomáš – Akropolis, 2016, 240 s. ISBN 978-80-7470-146-7. Autorovy stránky o knize. info
  • BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu : úvod do studia formy a stylu. Translated by Petra Dominková - Jan Hanzlík - Václav Kofroň. 1. vydání. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2011, 639 stran. ISBN 9788073312176. info
  • BUCKLAND, Warren. Directed by Steven Spielberg : poetics of the contemporary Hollywood blockbuster. New York: Continuum, 2006, xiii, 242. ISBN 0826416926. info
  • THOMPSON, Kristin. Breaking the glass armor : neoformalist film analysis. Princeton, N.J.: Princeton University Press, 1988, x, 361. ISBN 0691067244. info
Výukové metody
seminář, referáty, domácí úkoly
Metody hodnocení
Povinný seminář (průběžně odevzdávané úkoly, povinná účast), klasifikovaný postupový zápočet (analýza filmu, 5 + 10 stran).

Podmínky:

(1) Studenti vkládají k určeným datům své výstupy do tzv. odevzdávárny. Pozdní odevzdání se bez výjimky považují za neodevzdání, toleruje se pouze jedno pozdní odevzdání s týdenním odkladem, a to jen v první fázi semestru. K úspěšnému připuštění k závěrečné práci je nutné mít odevzdané vše bez výjimky. (2) Studenti jsou povinni chodit na všechny semináře, účast musí být stoprocentní a výjimky se neudělují. Nepřipravenost na semináři se v prvním a druhém případě sankcionuje výpisky z rozsáhlého doplňující testu v angličtině, ve třetím případě je klasifikována jako neúčast a znamená nepřipuštění k závěrečné práci. (3) Jakýkoli pokus o podvod znamená automatické vyloučení z kurzu a předání k disciplinárnímu řízení.

ZÁVĚREČNÁ PRÁCE:
Rozbor jednoho z pěti zadaných filmů, který bude mít dvě části. Zaprvé vysvětlí postup následující argumentace, jaký je řešený problém, jaké jsou výzkumné otázky, jaká je teze a proč postupuje právě tak, jak postupuje (5 normostran.) Zadruhé napíše práci, ve které výše uvedené uskuteční v souvislé analytické stati (10 normostran).
Informace učitele
http://www.douglaskokes.cz/vyuka/pa2017
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, podzim 2008, jaro 2010, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2020/FAVBPa10