FF:FJU2A046 Pedagogická praxe II - Informace o předmětu
FJU2A046 Pedagogická praxe II
Filozofická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/0/180. struktura hodin se dělí na náslechy a další činnost ve škole, výuku v tandemu a individ. výuku. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Stéphanie Maria O. Dufond (přednášející)
Mgr. Dorota Egerlová (pomocník)
Mgr. Jana Fantová (pomocník) - Garance
- Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Předpoklady
- FJU2A043 Seminář k pedagogické praxi I
Znalost francouzštiny na úrovni C1 (SERR), zejména pak kompetence v psaném projevu. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je poskytnout studentům příležitost k získání praktických zkušeností, a to jak v rámci tradičních tak i méně běžných výukových forem (doučování, tutoriály, asistence, exkurze, výukové a motivační programy). Důraz bude kladen také na nově se prosazující výukové formy (specifické formy e-learningu, distanční formy výuky ve virtuálním prostředí s využitím IT, atp.)
- Výstupy z učení
- Student získá praktickou zkušenost s přímou výukou, na níž může uplatnit získané teoretické znalosti.
Po absolvování praxe je student schopen:
- identifikovat typ publika a uzpůsobit tomu výukové metody,
- vypracovat individuální výukový plán
- ohodnotit úroveň znalostí učících se cizí jazyk a doporučit vhodné prostředky pro zlepšení v konkrétní jazykové kompetenci.
Vzhledem k šíři záběru praxe bude student komplexně připraven jak na méně běžné formy prezenční výuky, tak i na nové progresivní výukové formy. - Osnova
- - Úvodní konzultace s vedoucím pedagogické praxe z příslušné instituce.
- - hospitace a observace.
- - výuka v tandemu, tutoriály, doučování.
- - samostatná výuka s následnou zpětnou vazbou vedoucího praxe.
- - workshop - kazuistika
- - evaluační workshopy (analýza, sebereflexe)
- Rozdělení hodin praxe:
- 1) 360 hodin příprava a úkoly (v rámci Seminářů k pedagogické praxi I a II)
- • deník praxe, úkoly ad.
- 2) 360 hodin přímo na škole (v rámci předm. Pedagogická praxe I a II)
- • 100 hodin vlastní výuky (samostatná, v tandemu, skupinová, asistence učiteli, doučování)
- • 260 hodin další činnosti (náslechy, pomoc s opravováním písemných prací, tvorba učebních pomůcek, doprovod žáků na exkurze, příprava školních projektů, účast na třídních schůzkách, pomoc se školní/třídní dokumentací, třídnické hodiny, suplování ad.)
- Literatura
- povinná literatura
- LEBRUN, Marcel. Théories et méthodes pédagogiques pour enseigner et apprendre : quelle place pour les TIC dans l'éducation? Edited by Jean-Marie De Ketele. 2e édition. Bruxelles: De Boeck Université, 2007, 206 stran. ISBN 9782804154110. info
- DESMONS, Fabienne. Enseigner le FLE (français langue étrangère) : pratiques de classe. Paris: Belin, 2005, 271 s. ISBN 270113997X. info
- Výukové metody
- Souvislá pedagogická praxe probíhá pod dohledem smluvních garantů na střediskových školách formou náslechů a následných výstupů ve vyučovacích hodinách. Součástí praxe je písemná příprava na výuku, kterou student předloží vyučujícímu, rozbor výstupu s garantem po výuce, a rovněž ústní pohovor s oborovým didaktikem o zkušenostech získaných na praxi.
- Metody hodnocení
- Zápočet získá student za základě potvrzení střediskové školy o absolvování praxe a následného pohovoru s oborovým didaktikem na téma vyplývající z dané tematiky. Forma: projekt, portfolio, diskuze. Praxe je povinná pro uchazeče o učitelskou způsobilost.
- Informace učitele
Rozdělení hodin praxe u dvouoborového studia (v rámci předm. Pedagogická praxe I a II):
1) 180 hodin příprava a úkoly
• deník praxe, úkoly ad.
2) 180 hodin přímo na škole
• 50 hodin vlastní výuky (samostatná, v tandemu, skupinová, asistence učiteli, doučování)
• 130 hodin další činnosti (náslechy, pomoc s opravováním písemných prací, tvorba učebních pomůcek, doprovod žáků na exkurze, příprava školních projektů, účast na třídních schůzkách, pomoc se školní/třídní dokumentací, třídnické hodiny, suplování ad.)- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2020/FJU2A046