FF:ROM1BKA02 Katalánština II - Informace o předmětu
ROM1BKA02 Katalánština II (pro nekatalánštináře)
Filozofická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/2/2. 5 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jiří Pešek (přednášející)
- Garance
- Mgr. Lucie Kuzmová, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 12:00–13:40 L41
- Předpoklady
- ROM1BKA01 Katalánština I && ! ROM0B101 Katalánština II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50
Jiné omezení: Nemohou zapisovat posluchači oboru francouzština. - Mateřské obory/plány
- předmět má 16 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Navazující kurz Katalánštiny I, ve kterém se znalosti z předcházejícího kurzu prohloubí tak, aby byl student schopen úspěšně absolvovat základní úroveň mezinárodní zkoušky z katalánštiny každoročně vypisovanou institutem Ramon LLull. Continuació del cicle d'assignatures de llengua catalana, que té una durada de quatre semestres (Llengua catalana I - IV). L'objectiu de l'assignatura es que els estudiants aconsegueixin un nivell basic de llengua catalana que els permeti comprendre frases i expressions utilitzades habitualment i relacionades amb temes d'importancia immediata (per exemple, informacions personals basiques, informacions familiars, compres, geografia local, ocupació), que també els permeti de comunicar-se en situacions senzilles i habituals que exigeixin un intercanvi simple i directe d'informació sobre temes familiars i habituals. Pot descriure, de manera senzilla, aspectes de la seva experiencia o bagatge personal, aspectes de l'entorn immediat i assumptes relacionats amb necessitats immediates. Aquesta assignatura es complementa amb el seminari de conversa II, que es recomana seguir simultaniament. L'assignatura de llengua catalana II treballa els quatre nivells comunicatius fent ús de material multimedia.
- Výstupy z učení
- Student získá úroveň A2 v katalánštině podle Evrospkého referenčního rámce.
- Osnova
- Po absolvování tohoto kurzu by měl student ovládat základní slovní zásobu katalánštiny, umět pohovořit na nejrůznější témata z každodenního života a osvojit si základní gramatické jevy. En finalitzar aquest curs l'estudiant hauria de ser capaç de comprendre expressions i el vocabulari més freqüent sobre temes dinterčs personal (per exemple, informació personal i familiar molt basica, compres, lloc de residencia, ocupació laboral). Entendre la idea principal de missatges i avisos curts, clars i senzills. Llegir textos molt curts i senzills. Pot trobar informació específica i previsible en documents escrits senzills i quotidians com ara anuncis, prospectes, menús i horaris, i pot comprendre cartes personals curtes i senzilles. Comunicar-se en tasques senzilles i habituals que exigeixen un intercanvi senzill i directe dinformació sobre temes i activitats familiars. Mantenir intercanvis socials molt breus encara que, en general, no els entengui prou com per mantenir o dirigir ell mateix una conversa. Utilitzar una serie d'expressions i frases per descriure de manera senzilla la seva família i altra gent, les seves condicions de vida, el seu bagatge educatiu i la seva feina actual o l'última que va tenir. Escriure notes i missatges curts i senzills relatius a necessitats immediates. Poder escriure cartes personals molt senzilles, per exemple, per agrair alguna cosa a algú.
- Literatura
- doporučená literatura
- UTRERA DOMINGUEZ, David. Cvičení z katalánštiny. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 145 s. ISBN 978-80-210-7436-1. Digitální knihovna FF MU info
- neurčeno
- Digui, digui... Curs de catalŕ per a no-catalanoparlants. Collectiu, Enciclopedia catalana, 1999
- Catala sense distancies. Gabinet de didactica, Gen.Cat, Barcelona: Portic, 1998
- Gramatica catalana. P. Fabra, 15a ed. Barcelona: Teide, 1991
- Exercicis de pronunciació del catala. Dolors Badia, Salvador Comellas, Barcelona: Eumo, 1983
- Učebnice katalánštiny. Diana Tvrdá-Moix, Praga: Státní Pedagogické nakladatelství, 1977
- Výukové metody
- Přednáška : popis literárního pole, výklad a definice základních pojmů a jejich exemplifikace na konkrétních textech od různých autorů. Seminář: Aplikace nabytých teoretických znalostí na autentických textech. Formou prezentace student prokazuje schopnost samostatně propojit své teoretické znalosti při práci s konkrétním textem.
- Metody hodnocení
- Kurz je zakončen zkouškou. L'assignatura finalitza amb un examen escrit.
- Informace učitele
- http://www.phil.muni.cz/utrera/Catala/indexbr.htm
Doporučuje se navštěvovat Konverzační seminář I. Es recomana l'assistencia a Konverzacni seminar I - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- ROM1BPO01 Portugalština I (pro neportugalštináře)
((!ROM1BIJ01) && (!ROM1BKA01) && (!ROM1BFR01) && (!ROM1BSJ01) && !NOWANY(ROM1BIJ01,ROM1BKA01,ROM1BFR01, ROM1BSJ01)) || (ROM1BIJ02 || ROM1BKA02 || ROM1BFR02 || ROM1BSJ01) - ROM1BSJ01 Španělština I (pro nešpanělštináře)
((!ROM1BIJ01) && (!ROM1BKA01) && (!ROM1BPO01) && (!ROM1BFR01) && !NOWANY(ROM1BIJ01,ROM1BKA01,ROM1BPO01, ROM1BFR01)) || (ROM1BIJ02 || ROM1BKA02 || ROM1BPO02 || ROM1BFR01)
- ROM1BPO01 Portugalština I (pro neportugalštináře)
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2020/ROM1BKA02