FF:ISKM09 Angličtina pro knihovníky - Informace o předmětu
ISKM09 Angličtina pro informační studia a knihovnictví
Filozofická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Michal Lorenz, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová (přednášející)
Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Jiří Kudrnáč, CSc.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ISKM09/ISKM09_01: Pá 8:00–8:50 B2.43, L. Zouhar Ludvíková
ISKM09/ISKM09_02: Pá 9:00–9:50 B2.43, L. Zouhar Ludvíková - Předpoklady
- Předpokládá se vstupní úroveň znalosti jazyka B2 podle Evropského referenčního rámce pro jazyky.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je dosažení úrovně B2+ podle SERR - Evropského referenčního rámce.
Tento kurz určený studentům KISK a je zaměřen na rozvoj lingvistických a akademických dovedností s ohledem na jejich oborové zaměření - knihovnictví a informační studia. Důraz je kladen na receptivní, interaktivní i produktivní dovednosti v odborné angličtině:
- rozvoj kritického čtení a dalších strategií pro čtení odborných textů
- rozvoj interaktivních dovedností s užíváním vhodných strategií v kohezi a koherenci projevu
- rozvoj prezentačních dovedností
- rozvoj psaného projevu pro akademické prostředí - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování kurzu schopen:
- užívat různé strategie pro čtení dle zamýšleného účelu
- zpracovat své poznámky vycházející ze čteného textu do koherentního mluveného nebo psaného projevu
- obratně svými příspěvky navazovat na příspěvky ostatních mluvčích
- využívat škálu kohezních prostředků k plynulému propojení vět do srozumitelného jazykového projevu
- používat rozmanité spojovací prostředky za účelem výstižného postižení myšlenkových vztahů
- napsat abstrakt prezentace
- připravit a prezentovat akademický poster dle konvencí svého oboru
- napsat zprávu / shrnutí - Osnova
- university life
- teacher / trainer / tutor...
- everyday-life technology
- science
- data management
- business + economy
- library
- job interview
- personality
- formal / informal language
- phrases for academic discussions
- reasoning + argumentation
- essay structure
- cover letter
- CV workshop
- elevator pitch
- review
- tenses
- SVOMPT
- linking words
- word-formation
- prepositional phrases
- conditionals
- reported speech
- modal verbs
- Literatura
- Van HOUSE, Nancy A. – SUTTON, Stuart A. The Panda Syndrome: An Ecology of LIS Education. Journal of Education for Library and Information Science. 1999, 37(2): 131-147.
- CRONIN, Blaise. Cutting the Gordian Knot. Information Processing & Management. 1995, 31(6): 897-902.
- BUCKLAND, Michael. Emanuel Goldberg, Electronic Document Retrieval, and Vannevar Bush’s Memex. Journal of the American Society for Information Science. 1992, 43(4): 284 – 294. ISSN 1532-2890.
- FURNER, Jonathan. Information Studies Without Information. Library Trends. 2004, 52(3), 427 – 446. ISSN 0024-2594.
- ROTHSTEIN, Samuel. Why People Really Hate Library Schools. Library Journal. 1986, 110(6), 41 – 48. ISSN 0363-0277.
- RAYWARD, W. Boyd. Visions of Xandu: Paul Otlet (1868-1944) and Hypertext. Journal of the American Society for Information Science. 1994, 45(4): 235 – 250. ISSN 1532-2890.
- NOLIN, Jan – ĂSTRÖM, Frederick. Turning weakness into strenght: strategies for future LIS. Journal of Documentation. 2010, 66 (1), 7 – 27. ISSN 0022-0418.
- Guy A. Marco, (1996) "Two false dogmas of information science", New Library World, Vol. 97 Issue: 7, pp.11-14, https://doi.org/10.1108/03074809610148766
- Výukové metody
- Semináře se zaměřují na budování jazykových a akademických dovedností prostřednictvím široké škály výukových metod:
- diskuse ve dvojicích, skupinách či u kulatého stolu
- tvoření a prezentování posterů (ve skupinách / individuálně)
- domácí přípravy formou čtení a psaní
- peer review
- zpětná vazba vyučujícího na mluvený i psaný projev
- reflexe
- analýzy kanonických textů z oboru - Metody hodnocení
- Kurz je zakončen zápočtem, pro který student prokazuje schopnost psaní a mluvení v angličtině. Portfolio prací prezentované na závěrečném pohovoru bude obsahovat 1) formální a neformální email, 2) CV, 3) recenzi + další dva útvary dle výběru studenta. Portfolio prací student předkládá vyučujícímu na skupinovémném pohovoru ve zkouškovém období.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2021/ISKM09