FF:DU1729 Rétorika II - Informace o předmětu
DU1729 Rétorika II
Filozofická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Pavel Suchánek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Pavel Suchánek, Ph.D.
Seminář dějin umění – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: prof. Ivan Foletti, MA, Docteur es Lettres, Docent in Church History
Dodavatelské pracoviště: Seminář dějin umění – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 8:00–9:40 K32
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 14 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/14, pouze zareg.: 0/14, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/14 - Cíle předmětu
- Pracovat na schopnosti ústně předávat výstupy bádání a práce historiků umění; zlepšovat verbální i neverbální komunikaci; vrátit rétoriku na její místo v srdci humanitních oborů.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- krátkého, úderného projevu vhodného pr tiskovou konferenci;
- dobře strukturovaného, delšího proslovu, vhodného pro vědeckou konferenci;
- poutavého neformálního projevu pro širokou veřejnost; - Osnova
- Antická rétorika
- Středověká rétorika
- krátký rétorický projev
- delší přednáška
- přednáška pro širokou veřejnost
- Literatura
- LOTKO, Edvard. Kapitoly ze současné rétoriky. 3. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, 202 s. ISBN 9788024423098. info
- ŠMAJSOVÁ BUCHTOVÁ, Božena. Cvičné texty z rétoriky. Brno: MU v Brně, 2005, 83 s. I. ISBN 80-210-3752-0. info
- HÖLSCHER, Tonio. The language of images in Roman art. Edited by Jaś Elsner, Translated by Anthony Snodgrass - Annemarie Künzl-Snodgr. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, xxxv, 151. ISBN 9780521665698. info
- Výukové metody
- Teoretické úvody, praktická cvičení
- Metody hodnocení
- Závěrečná ústí prezentace
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2022/DU1729