ISKM09 Angličtina pro informační studia a knihovnictví

Filozofická fakulta
jaro 2024
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Michal Lorenz, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Jiří Kudrnáč, CSc.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 14:00–15:40 B2.43, kromě Pá 19. 4.
Předpoklady
Předpokládá se vstupní úroveň znalosti jazyka B2 podle Evropského referenčního rámce pro jazyky.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem kurzu je rozvíjet v oborovém kontextu schopnosti a dovednosti formulovat práce a formulace myšlenek v anglickém jazyce.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování kurzu schopen:
- užívat různé strategie pro čtení dle zamýšleného účelu
- zpracovat své poznámky vycházející ze čteného textu do koherentního mluveného nebo psaného projevu
- obratně svými příspěvky navazovat na příspěvky ostatních mluvčích
- využívat škálu kohezních prostředků k plynulému propojení vět do srozumitelného jazykového projevu
- používat rozmanité spojovací prostředky za účelem výstižného postižení myšlenkových vztahů
- napsat abstrakt prezentace
- připravit a prezentovat akademický poster dle konvencí svého oboru
- napsat zprávu / shrnutí
Osnova
  • Full-day workshop May 17th 2024
  • Follow-up questionnaire
Literatura
  • CRONIN, Blaise. Cutting the Gordian Knot. Information Processing & Management. 1995, 31(6): 897-902.
  • Van HOUSE, Nancy A. – SUTTON, Stuart A. The Panda Syndrome: An Ecology of LIS Education. Journal of Education for Library and Information Science. 1999, 37(2): 131-147.
  • FURNER, Jonathan. Information Studies Without Information. Library Trends. 2004, 52(3), 427 – 446. ISSN 0024-2594.
  • NOLIN, Jan – ĂSTRÖM, Frederick. Turning weakness into strenght: strategies for future LIS. Journal of Documentation. 2010, 66 (1), 7 – 27. ISSN 0022-0418.
  • ROTHSTEIN, Samuel. Why People Really Hate Library Schools. Library Journal. 1986, 110(6), 41 – 48. ISSN 0363-0277.
  • RAYWARD, W. Boyd. Visions of Xandu: Paul Otlet (1868-1944) and Hypertext. Journal of the American Society for Information Science. 1994, 45(4): 235 – 250. ISSN 1532-2890.
  • BUCKLAND, Michael. Emanuel Goldberg, Electronic Document Retrieval, and Vannevar Bush’s Memex. Journal of the American Society for Information Science. 1992, 43(4): 284 – 294. ISSN 1532-2890.
  • Guy A. Marco, (1996) "Two false dogmas of information science", New Library World, Vol. 97 Issue: 7, pp.11-14, https://doi.org/10.1108/03074809610148766
Výukové metody
Semináře se zaměřují na budování jazykových a akademických dovedností prostřednictvím široké škály výukových metod:
- diskuse ve dvojicích, skupinách či u kulatého stolu
- tvoření a prezentování posterů (ve skupinách / individuálně)
- domácí přípravy formou čtení a psaní
- peer review
- reflexe
Metody hodnocení
Kurz je zakončen zápočtem, pro jehož udělení je zapotřebí splnění dvou podmínek:
- účast na workshopu 17. 5. 2024 včetně práce na skupinové prezentaci
- písemná reflexe workshopu odevzdaná přes Odevzdávárnu
Informace učitele
Výuka bude realizována formou celodenní přednášky a workshopu se zahraničním lektorem dne 17.5. 2024.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2024/ISKM09