FF:PBSNPA8 Výchovné poradenství - Informace o předmětu
PBSNPA8 Výchovné poradenství
Filozofická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 1/1. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Libor Hřebíček, CSc. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a poradenství (program FF, N-PD)
- Cíle předmětu
- Kurz integruje problematiku výchovného, pedagogického a organizačního poradenství ve vztahu k současné škole. Pozornost je věnována práci školního poradenského pracoviště (např. poradenství v oblasti vzdělávacích a výchovných obtíží a kariérního růstu žáků). Aktuálně se v kurzu věnuje pozornost otázce inovace školních vzdělávacích programů v souvislosti s autoevaluací škol.
- Osnova
- Osnova: 1. Koncept služeb školního poradenského pracoviště 2. Charakteristika školních vzdělávacích programů 3. Autoevaluace škol 4. Koncipování poradenských služeb 5. Koncipování služeb ŠVP v rámci vzdělávacích programů
- Literatura
- EGER, Ludvík. Řízení školy při zavádění školního vzdělávacího programu. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2006, 224 s. ISBN 8072385836. info
- POL, Milan, John MACBEATH, J. SCHRATZ, D. MEURET a L. JAKOBSEN. Serena aneb autoevaluace škol v Evropě. Žďár nad Sázavou: Fakta, 2006, 226 s. ISBN 80-902614-8-5. info
- POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ, Jana. Úvod do autoevaluace školy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, 188 s. ISBN 8024414228. info
- Výukové metody
- Přednáška, seminární cvičení
- Metody hodnocení
- Výuka probíhá jako kombinace přednášek, cvičení a samostudia.Kurz je ukončen zkouškou. Podmínkou ke zkoušce je seminární práce a zkouška probíhá formou písemného testu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2009/PBSNPA8