PBSNPA8 Výchovné poradenství

Filozofická fakulta
podzim 2009
Rozsah
1/1. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. Libor Hřebíček, CSc. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz integruje problematiku výchovného, pedagogického a organizačního poradenství ve vztahu k současné škole. Pozornost je věnována práci školního poradenského pracoviště (např. poradenství v oblasti vzdělávacích a výchovných obtíží a kariérního růstu žáků). Aktuálně se v kurzu věnuje pozornost otázce inovace školních vzdělávacích programů v souvislosti s autoevaluací škol.
Osnova
  • Osnova: 1. Koncept služeb školního poradenského pracoviště 2. Charakteristika školních vzdělávacích programů 3. Autoevaluace škol 4. Koncipování poradenských služeb 5. Koncipování služeb ŠVP v rámci vzdělávacích programů
Literatura
  • EGER, Ludvík. Řízení školy při zavádění školního vzdělávacího programu. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2006, 224 s. ISBN 8072385836. info
  • POL, Milan, John MACBEATH, J. SCHRATZ, D. MEURET a L. JAKOBSEN. Serena aneb autoevaluace škol v Evropě. Žďár nad Sázavou: Fakta, 2006, 226 s. ISBN 80-902614-8-5. info
  • POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ, Jana. Úvod do autoevaluace školy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, 188 s. ISBN 8024414228. info
Výukové metody
Přednáška, seminární cvičení
Metody hodnocení
Výuka probíhá jako kombinace přednášek, cvičení a samostudia.Kurz je ukončen zkouškou. Podmínkou ke zkoušce je seminární práce a zkouška probíhá formou písemného testu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2009/PBSNPA8