SJIIB511 Alternativní metody výuky španělštiny I

Filozofická fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 10:00–11:35 G25
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seminář je pojat především prakticky a zaměřuje se na uplatnění alternativních metod při výuce španělštiny na ZŠ (cílovou skupinou jsou žáci ve věku 7-10 let). V průběhu semestru se posluchači budou aktivně podílet na vytváření struktury a obsahu jednotlivých hodin výuky španělského jazyka na ZŠ; efektivitu navrhovaných řešení si budou moci vyzkoušet v praxi. Kurz je určen především těm posluchačům, kteří mají zájem o výuku jazyků na 1.stupni ZŠ.
Osnova
  • Posluchači v rámci domácí přípravy budou zpracovávat zadaná témata, která následně v hodině přednesou svým kolegům. Jednotlivé návrhy řešení společně porovnáme, zhodnotíme a vypracujeme ideální verzi. V průběhu kurzu sestavíme příručku, kterou studenti budou moci prakticky uplatnit v rámci svého pedagogického působení na ZŠ.
Literatura
  • Literaturu zadá vyučující.
  • GÓMEZ TORREGO, Leonardo. Gramática didáctica del español. 8. ed., corr. y aum. Madrid: SM, 2002, 543 s. ISBN 8434885875. info
Výukové metody
Studenti se aktivně podílejí na přípravě konkrétních didaktických materiálů a jejich aplikaci ve výuce.
Metody hodnocení
Zápočet bude udělen na základě aktivní účasti při řešení zadaných úkolů.
Vyučovací jazyk
Španělština
Informace učitele
Náplň kurzu vyžaduje aktivní a kreativní přístup studentů.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2010, podzim 2011.