FAV171 Hollywoodští producenti: Jerry Bruckheimer a další

Filozofická fakulta
podzim 2010
Rozsah
2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Luděk Havel, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 11:40–13:15 C34
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 120 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/120, pouze zareg.: 0/120, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/120
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Přednáška, jejíž osu bude tvořit osoba filmového producenta Jerryho Bruckheimera, se zaměří na několik faktorů (současné) hollywoodské produkce, propagace a distribuce.

  • Po absolvování kurzu bude student lépe rozumět pojmům jako producent, náklady a hrubý zisk, (komerční) auterství, high-concept, blockbuster či produkční cykly.
  • Kromě ústřední postavy se bude kurz věnovat rámcově dalším důležitým producentům, jako byli Thomas Harper Ince, Carl Laemmle, Irving Thalberg, Samuel Goldwyn, Daryl F. Zanuck, David O. Selznick, Sam Spiegel a Don Simpson.
  • Na základě nabytých znalostí tak student může jednodušeji interpretovat (sebe)propagaci hollywoodských filmových tvůrců.

  • Produkce Jerryho Bruckheimera (např. Flashdance, Policajt v Beverly Hills, Top Gun, Skála, Nepřítel státu, 60 sekund, Pearl Harbor, Černý jestřáb sestřelen, Piráti z Karibiku, Lovci pokladů, Déjà Vu, Princ z Persie: Písky času) pak bude jakýmsi spojníkem a příkladovou studií, na níž bude ukázáno na jeden z nejspecifičtějších modelů současné produkce, kdy je prostřednictvím důsledné (sebe)propagace konstruován obraz producenta jako novodobého auteura. Následné propagační a marketingové využití značky Bruckheimerovy produkční společnosti a její reflexe v diskurzu filmové kritiky mohou ovlivnit recepci filmu, neboť jeho jméno/značka může – na rozdíl od většiny současné produkce – vyvolává určitá specifická očekávání, díky čemuž je možné sledovat analogii se studiovou produkcí éry klasického Hollywoodu.
  • Osnova
    • producent (definice, historie, postavení, funkce a pravomoci)
    • No art, just cash – produkce a ekonomický pohled
    • produkce Jerry Bruckheimera
    • producentská hra / produkční cykly
    • propagace
    • akumulativní preference
    • logo / trademark / brand
    • komerční auterství / "Popcorn-Movie-auteurs"
    • distribuce
    • rating
    Literatura
    • ALTMAN, Rick. Film/Genre. London: British Film Institute, 1999, 246 s. ISBN 0-85170-717-3. info
    • BORDWELL, David. Zesílená kontinuita. Vizuální styl v současném americkém filmu. Iluminace. 2003, roč. 15, 1 (49), s. 5-28. ISSN 0862-397X. info
    • BUCKLAND, Warren. The Role of the Auteur in the Age of the Blockbuster. Steven Spielberg and DreamWorks. In Movie Blockbuster. London: Routledge, 2003, s. 84-98. info
    • GRAINGE, Paul. Branding Hollywood: studio logos and the aesthetics of memory and hype. Screen. Oxford: Oxford University Press, 2004, roč. 45, č. 4, s. 344-362. ISSN 0036-9543. info
    • HAVEL, Luděk. Jerry Bruckheimer. Cinepur. 2009, roč. 17, č. 66, s. 26-31. ISSN 1213-516X. info
    • HOPPENSTAND, Gary. Hollywood and the Business of Making Movies. In The Motion Picture Mega Industry. Needham Heights: Allyn & Bacon, 1998, s. 222 – 242. info
    • KLINGEROVÁ, Barbara. Současný cinefil. Filmové sběratelství v éře po videu. Iluminace. 2005, roč. 17, 3 (59), s. 83-103. ISSN 0862-397X. info
    • LOVELL, Alan a Gianluca SERGI. Making Films in Contemporary Hollywood. New York: Oxford University Press Inc., 2005, 162 s. info
    • MILLER, Toby. Global Hollywood. 1st pub. London: BFI Publishing, 2001, vi, 279. ISBN 0851708463. info
    • WASKO, Janet. How Hollywood Works. London: SAGE Publications Ltd., 2003, 248 s. info
    • WYATT, Justin. High Concept: Movies and Marketing in Hollywood. Austin: University of Texas Press, 1994, 242 s. info
    Výukové metody
    přednášky
    četba
    Metody hodnocení
    písemný test

    • Statistika zápisu (nejnovější)
    • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2010/FAV171