PB12PB3 Adaptačně motivační kurz

Filozofická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/16. kurz 2 dny. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jan Kolář, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Dana Knotová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60
Jiné omezení: Kurz proběhne v termínu 1. - 3. 10. 2012
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Dvoudenní pobytový adaptačně motivační kurz určený nastupujícím studentům Ústavu pedagogických věd. Jeho cílem je pomoci studentům přístupnou formou v jejich adaptaci na prostředí univerzity a fakulty. Prostřednictvím různorodých aktivit zážitkové pedagogiky mají tak studenti možnost získat základní informace o akademickém "životě", o jeho nárocích a možnostech apod. Hlavním cílem motivační části kurzu je zprostředkování informací o studovaném oboru, možnost vzájemného sdílení dílčích očekávání mezi studenty a vyučujícími, podpora tvorby příznivého sociálního klimatu na pracovišti, podpora reflexe individuálních motivů studentů ke studiu a jejich ukotvení v kontextu reálné praxe apod. První den kurzu budou studentům nabídnuty techniky zaměřené na podporu vzájemného seznámení, techniky typu icebreakers, warm up, dynamics a dále techniky posilující míru skupinové koheze, dále pak techniky využívající dramatické artefiletiky posílené o metodickou reflexi získaných zkušeností a informací. Druhý den kurzu bude věnován diskuzním aktivitám s metodickou zpětnou vazbou, technikám aktivní imaginace a technikám zaměřeným na reflexi vlastního hodnotového systému studentů v kontextu studijních potřeb apod.
Osnova
  • Osnova kurzu: - informační setkání - sociálně adaptační část kurzu - motivačně oborová část kurzu - závěr a hodnocení kurzu
Literatura
  • BUNTING, Camille J. Interdisciplinary teaching through outdoor education. Champaign: Human Kinetics. xii, 243. ISBN 0736055029. 2006. info
  • GILBERTSON, Ken. Outdoor education : methods and strategies. Champaign, IL: Human Kinetics. ix, 214. ISBN 0736047093. 2006. info
  • SVATOŠ, Vladimír a Petr LEBEDA. Outdoor trénink : pro manažery a firemní týmy. 1. vyd. Praha: Grada. 192 s. ISBN 8024703181. 2005. URL info
  • MARTIN, Andy, Daniel FRANC a Daniela SOBKOVÁ ZOUNKOVÁ. Outdoor and experiential learning : an holistic and creative approach to programme design. London: Gower. xv, 198. ISBN 056608628X. 2004. info
Výukové metody
Interaktivní bloková výuka mimo Brno
Metody hodnocení
Požadavky k ukončení: Aktivní účast. K ukončení kurzu je také nutné podepsání prezenční listiny kurzu a odevzdání formuláře zpětné vazby do 31. 1. 2014.
Informace učitele
http://www.acor.cz
Tento kurz je realizován v rámci projektu Zkušenostní a reflektivní učení - podpora odborné přípravy studentů (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0202) spolufinancovaného z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.