SJ0B725 Téma občanské války ve španělské literatuře

Filozofická fakulta
podzim 2014
Rozsah
e-learning. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
E-learningový kurz bez prezenční výuky. El curso pretende ofrecer un acercamiento al tema de la Guerra Civil que sigue apareciendo en la narrativa espaňola con una gran frecuencia. Se enfocarán obras publicadas en distintos períodos del siglo XX, y también algunas del comienzo del siglo XXI. A las obras preseleccionadas se prestará atención no solamente desde el punto de vista literario, sino además nos dedicaremos al contexto histórico y cultural concreto en el cual sus autores las han creado. Además se comentarán las posibles diferencias en la interpretación de los personajes históricos y acontecimientos concretos.
Osnova
  • 1.Introducción 2.Fernando Arrabal, Pic-Nic 3.Jaime de Andrade, Raza 4.Rafael García Serrano, La fiel infantería 5. Fernando Fernán Gómez, Las bicicletas son para el verano 6. Ramón J. Sender, Réquiem por un campesino español 7. Juan Marsé, Si te dicen que caí 8. José Sanchis Sinisterra, ¡Ay, Carmela! 9.Manuel Rivas, La lengua de las mariposas 10. Jordi Soler, Los rojos de ultramar 11.Rosa Camacho, Isaac de, ¡Otra maldita novela de la guerra civil! 12. Javier Cercas, Los soldados de Salamina
Literatura
  • Díez Borque, José Mario, Comentario de textos literariors,Ed. Playor, Madrid, 1983
  • ALCHAZIDU, Athena, Yolanda PÉREZ SINUSÍA a Paula GÓMEZ GONZÁLEZ. Esbozo de la historia de la literatura espaňola. AP BRNO. Brno: Anton Pasienka, 2004, 284 s. AP Brno. ISBN 80-902652-3-5. info
Výukové metody
Se trata de un curso electrónico (e-learning) que se realiza exclusivamente en el espacio virtual del ELF. En cada bloque temático se hace una introducción a la problemática en cuestión y se presentan los temas seleccionados. Forma parte indispensable de cada tema un debate virtual entre todos los participantes que se desarrollará en los foros correspondientes.
Metody hodnocení
Para aprobar será necesario: a) contribuir regularmente a los debates en los foros b) elegir un tema y elaborar una redacción: dos pág. normativas (una página normativa equivale a 1800 caracteres).
Vyučovací jazyk
Španělština
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: e-learning.
Informace k inovaci předmětu
Předmět byl inovován v rámci projektu „Filozofická fakulta jako pracoviště excelentního vzdělávání: Komplexní inovace studijních oborů a programů na FF MU s ohledem na požadavky znalostní ekonomiky (FIFA) – reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0228, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

logo image
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, podzim 2007.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2014/SJ0B725