FF:SJ0B626 Jazyk reklamy - Informace o předmětu
SJ0B626 Jazyk reklamy
Filozofická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Eva Lukavská, CSc.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 9:10–10:45 G12
- Předpoklady
- Předmět je určen pro studenty 3.ročníku a výše.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Přednáška se zabývá jazykem španělských reklamních textů. Postupně je pozornost věnována specifickým rysům jazyka reklamy na jednotlivých jazykových ůrovních a příčinám těchto jevů z hlediska pragmatického. Součástí hodin je i analýza současných reklamních textů.Na základě získaných znalostí studenti na konci semestru vytvoří vlastní reklamní text a formou prezentace odůvodní užití zvolených jazykových prostředků.
- Osnova
- Postavení reklamy v konzumní společnosti. Reklama jako forma komunikace. Typy reklam dle použitého sdělovacího prostředku. Struktura reklamního textu. Vztah mezi textem a obrazem v tištěné reklamě. Specifika jazyka reklamy na fonetické úrovni. Charakteristiky jazyka reklamy z morfologického hlediska. Charakteristické rysy jazyka reklamy na lexikálně-sémantické úrovni. Jazyk reklamy z pohledu syntaktického.
- Literatura
- Hernando Cuadrado, L.A. (1984): El lenguaje de la publicidad, Corial Coloquio, Madrid.
- STEHLÍK, Petr. Algunas consideraciones sobre el análisis pragmático de los textos publicitarios. Études Romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, L 25, č. 1, s. 69-77. ISSN 0231-7532. info
- Gutiérrez Ordóńez, S.: Comentario pragmático de textos publicitarios, Arco/Libros, Madrid 1997.
- Moriyón Mojica, C.: Exégesis pragmalingüística del discurso publicitario, Universidad de Valladolid, Valladolid 1994.
- Ferraz Martínez, A. (1995): El lenguaje de la publicidad, Arco/Libros, Madrid.
- Cardona, D., Berasarte, R.F. (1972): Linguística de la publicidad, Madrid
- Výukové metody
- Přednáška: výklad a definice specifických rysů reklamního jazyka. Analýza španělských reklamních textů z různých lingvistických hledisek.
- Metody hodnocení
- Zkouška: písemná (test a praktický rozbor reklamního textu).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2015/SJ0B626