SJIA004 Doplňkový gramatický seminář I

Filozofická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Eva Lukavská, CSc.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 10:50–12:25 G23, St 14:10–15:45 K32
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
SJIA004/A: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Malá
SJIA004/B: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Malá
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seminář se zaměřuje na výklad a důsledný praktický nácvik obtížných jevů španělské gramatiky v konfrontaci s češtinou. Na rozdíl od jazykových cvičení je seminář zaměřen čistě gramaticky a jeho náplň se zčásti zakládá na potřebách posluchačů.
Hlavní cíle: porozumění psaným a mluveným textům, nácvik základních mluvnických jevů (španělský slovesný systém, vzjádření záporu, užívání determinantů, předložek, vyjádření podmínky, subjuntivy apod.)
Osnova
  • Okruhy problémů: rozdíly mezi slovesy ser, estar, haber a jejich používání, užití determinantů, slovesný systém se zvláštním zřetelem na tvoření a užití časů, způsobů a neosobních slovesných tvarů v konfrontaci s češtinou, užívání předložek, syntaktické zvláštnosti španělské větné skladby a její odlišnosti od češtiny. Témata probíraná v jazykovém prosemináři jsou součástí zkoušky z Jazykového semináře II na konci 2. semestru.
Literatura
  • González Hermoso, A. (1996): Espańol lengua extranjera: Curso práctico 2, Edelsa, Madrid
  • González Hermoso, A. (1996): Espańol lengua extranjera: Curso práctico 3, Edelsa, Madrid
  • Miranda Podadera, L. (1994): Gramática espańola, Editorial Hernando, Barcelona
Výukové metody
Výuka probíhá formou přednášky (zejména problémy gramatiky) a cvičení. V rámci cvičení bude jednak probíhat
A) nácvik gramatických jevů probíraných při přednášce včetně překladových cvičení a
B) nácvik základní orientace ve španělsky psaném textu.

Metody hodnocení
POŽADAVKY PRO ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU:

a) aktivní účast na semináři, tj.: minimálně 80 % prezence (20 % nepřítomnost nemusí být doložena platnou omluvenkou)

b) 100 % plnění všech požadavků na domácí přípravu (příprava cvičení, písemné úkoly).

c) Úspěšné absolvování zápočtového testu v zápočtovém týdnu. Test vychází z látky probírané v seminářích na základě materiálů obsažených v interaktivní osnově předmětu.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Informace k inovaci předmětu
Předmět byl inovován v rámci projektu „Filozofická fakulta jako pracoviště excelentního vzdělávání: Komplexní inovace studijních oborů a programů na FF MU s ohledem na požadavky znalostní ekonomiky (FIFA) – reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0228, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

logo image
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999, podzim 2000, podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.