DU2747a Seminář: Warburg, Panofsky,Sedlmayr & Gombrich

Filozofická fakulta
podzim 2016
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
prof. PhDr. Ladislav Kesner, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Ladislav Kesner, Ph.D.
Seminář dějin umění – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: prof. PhDr. Ladislav Kesner, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Seminář dějin umění – Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 15:50–17:25 K32
Předpoklady
Dobrá znalost AJ - plynnulá četba textů.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Prohloubení znalosti některých kllíčových textů dějin umění a jejich významu pro DU
Osnova
  • Warburg, Panofsky, Dvořák, Gombrich, Sedlmayr Literatura: GOMBRICH, E. H. Meditations on a hobby horse :and other essays on the theory of art. Repr. London: Phaidon Press Limited, 1994. x, 182. ISBN 0714832456. GOMBRICH, E. H. The Sense of Order: A Study in the Psychology of Decorative Art. Ithaca: Cornell University Press, 1984. ISBN 0801492491. GOMBRICH, E. H. The Image and the Eye: Further Studies in the Psychology of Pictorial Representation. London: Phaidon Press, 1994. ISBN 071483243X. DVOŘÁK, Max. Italské umění : od renesance k baroku. Translated by Jan Krofta. V Praze: Jan Laichter, 1946. 324 s., 66. SEDLMAYR, Hans. Demolovaná krása. Translated by Vlastimil Jiřík. Praha: Státní ústav památkové péče, 1992. 135 s., [4. ISBN 80-85467-19-4. PANOFSKY, Dora a Erwin PANOFSKY. Pandora's box : the changing aspects of a mythical symbol. New York: Pantheon Books, 1956. xiv, 158 s. DIDI-HUBERMAN, Georges. Das Nachleben der Bilder :Kunstgeschichte und Phantomzeit nach Aby Warburg. Translated by Michael Bischoff. 1. Aufl. Berlin: Suhrkamp, 2010. 646 s. ISBN 9783518585535. HURTTIG, Marcus Andrew, Ulrich REHM a Claudia WEDEPOHL. Die entfesselte Antike :Aby Warburg und die Geburt der Pathosformel. Edited by Thomas Ketelsen. Köln: Wallraf-Richartz-Museum & Fondation Courboud, 2012. 147 s. ISBN 9783863351519. GOMBRICH, E. H. The uses of images :studies in the social function of art and visual communication. 1st pbk. ed. London: Phaidon, 2000. 304 s. ISBN 0714839698. GOMBRICH, E. H. Topics of our time :twentieth-century issues in learning and in art. London: Phaidon, 1991. 223 s. ISBN 0714827916. GOMBRICH, E. H. The Preference for the primitive :episodes in the history of western taste and art. London: Phaidon Press, 2002. 324 s. ISBN 0-7148-4154-4. PANOFSKY, Erwin. Význam ve výtvarném umění : Meaning in the visual arts (Orig.). Vyd. 1. Praha: Odeon, 1981. 372 s. : i. PANOFSKY, Erwin. Tomb sculpture :four lectures on its changing aspects from Ancient Egypt to Bernini. Edited by Martin Warnke - H. W. Janson. London: Phaidon Press, 1992. 319 s. ISBN 0714828246. MICHAUD, Philippe-Alain. Aby Warburg and the image in motion. Translated by Sophie Hawkes. 1st pbk. ed. New York: Zone Books, 2007. 402 s. ISBN 9781890951405. DVOŘÁK, Max. Kunstgeschichte als Geistesgeschichte : studien zur abendländischen Kunstentwicklung. München: R. Piper & Co. Verlag, 1924. 275 s.
Výukové metody
Čtení textů, referáty, diskuse.
Metody hodnocení
Seminární práce
Další komentáře
Studijní materiály

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2016/DU2747a