FF:IM171 Sex, The body and Cyborgs - Informace o předmětu
IM171 Sex, The body and Cyborgs
Filozofická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Paul Nixon (přednášející), Paul Nixon (zástupce)
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 2. 12. 9:00–13:40 T103, Út 3. 12. 9:00–13:40 B2.43, St 4. 12. 9:00–13:40 K21, Čt 5. 12. 9:00–13:40 B2.43, Pá 6. 12. 9:00–13:40 K21
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Osnova
- The course is designed to explore how technology is affecting our sexual behavior and how that might change over time.
- Content: Lectures and reading
- Pre-recorded lectures (including reading lists)
- • Cyborgs and Post humanism
- • Sex and Dating in the Digital Age
- Live Lectures
- • Sex in the Movies
- • Sex in Advertising
- • Sex toys and Robot Sex
- Literatura
- • Phua, V.C. and Caras, A. (2008). Personal brand in online advertisements: Comparing white and Brazilian male sex workers. Sociological Focus 41(3), pp 238–255.
- • Lanseng, E. J. (2016). Relevant Sex Appeals in Advertising: Gender and Commitment Context Differences. Frontiers in Psychology, 7, 1456. http://doi.org/10.3389/fpsyg.2016.01456
- • Marcotte A.S., & Garcia J.R. (2018) Negotiations of Identity, Pleasure and Health in Women’s Online Sex Work Advertisements in Nixon, P. G., & Düsterhöft, I. K. (Eds.). (2018). Sex in the Digital Age. Routledge.
- • Boutsikaki, K., & Balabanis, G. (2017). A New Typology on Sex Appeal Advertisements. In The Customer is NOT Always Right? Marketing Orientations in a Dynamic Business World (pp. 219-223). Springer, Cham.
- • Black, I. R., & Morton, P. (2017). Appealing to men and women using sexual appeals in advertising: In the battle of the sexes, is a truce possible?. Journal of Marketing Communications, 23(4), pp 331-350.
- • Ketelaar, P. E., Anschutz, D., & van Hemmen, S. (2014). Sex in Advertising: Do Women Care Anymore?. EDITORIAL 1 Erdener Kaynak ARTICLES Business-Related Ethical Attitudes of Future Business Executives and Leaders in the European Union, 23, pp17-35.
- Výukové metody
- Lectures and reading.
- Metody hodnocení
- Students will write a-2000 word essay (excluding executive summary and references). The topic needs to be related to one of the lectures of the course (a movie, advertisement, pornography, robot sex, cybersex etc …) AND the topic needs to be approved by your teacher (see appendix 3). Students need to research their topic (using at least 10 Academic sources) and explain in their essay how and why their topic has impacted society. After a suitable period they will receive feedback on their essays (depending on the numbers of students this could be by Skype, in writing or face to face feedback in a subsequent visit.)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2019/IM171