FF:UZIJB750 Autentické materiály - Informace o předmětu
UZIJB750 Autentické materiály a herní aktivity ve výuce italštiny
Filozofická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Kateřina Garajová, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 14:00–15:40 G11
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Cíle předmětu
- Program semináře je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce italského jazyka a jazykovým hrám.
- Výstupy z učení
- Student si osvojí dovednost práce s autentickými materiály v konkrétní výuce italského jazyka.
- Osnova
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literatura
- COMODI, Anna, Materiali autentici: selezione e uso nella didattica dell'italiano come lingua straniera, Guerra Edizioni
- SILVA, Haydée. Le jeu en classe de langue. Edited by Dominique Abry. [Paris]: CLE International, 2008, 207 stran. ISBN 9782090353495. info
- CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků : úvod do vědního oboru. Vyd. 1. Praha: Academia, 2006, 209 s. ISBN 8020012133. info
- BALBONI, Paolo E. a Anthony MOLLICA. Dizionario di glottodidattica. Perugia: Guerra Edizioni, 1999, xix, 111. ISBN 8877153385. info
- BALBONI, Paolo E. Grammagiochi : per giocare con la grammatica. Roma: Bonacci editore, 1999, 59 s. ISBN 8875733562. info
- WEISS, Francois. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. Paris: Hachette, 1990, 127 s. ISBN 2-01-015788-5. info
- HENDRICH, Josef. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 498 s. URL info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou semináře, kdy po krátkém teoretickém úvodu je práce věnována analýze vybraných autentických materiálů a jazykovým hrám. Formou zpracování analýzy konkrétního autentického materiálu a jeho prezentací pak studenti prokazuje schopnost propojit své teoretické znalosti s nabytými praktickými dovednostmi. Účast v hodinách je povinná.
- Metody hodnocení
- Předpokladem ke získání zápočtu je aktivní participace na konkrétních aktivitách v semináři, prezentace vybraného autentického materiálu a herní aktivity během semestru a analýzy předloženého autentického materiálu u závěrečného pohovoru.
- Vyučovací jazyk
- Italština
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Kurz je určen pro studenty NMgr. učitelství IJ pro střední školy.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2019/UZIJB750