DESB31 Praxe III

Filozofická fakulta
podzim 2023
Rozsah
0/0/2. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Michaela Štetiarová (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Kramosilová (cvičící)
Bc. Evgeniia Tokmakova (cvičící)
Garance
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 20/28, pouze zareg.: 0/28
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Pod vedením expertů z praxe si studenti osvojí metody, techniky a nástroje pro ideaci, prototypování a testování služeb. Předmět je založený na řešení designové výzvy a postupné tvorbě prototypů od low-fidelity prototypů po high-fidelity prototypy a jejich testování. Studenti pracují v týmech, řeší reálné designové výzvy pod vedením zkušených designerů. Alternativně lze kurz absolvovat jako individuální projekt s intenzivním mentoringem.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu studenti:
- chápou iterativní povahu designového procesu,
- umí pracovat s běžnými nástroji pro online prototypování,
- osvojí si facilitační dovednosti,
- ví, jak poskytovat konstruktivní zpětnou vazbu na návrhy,
- dokážou otestovat pomocí vhodných metod koncepty služby i high-fidelity prototypy.
Osnova
  • 1. Úvodní hodina, představení nástrojů, stanovení týmů
  • 2. Designová výzva
  • 3. Ideační techniky, ideace.
  • 4. Prototypovací techniky
  • 5. Low-fi prototypování
  • 6. Testování konceptů
  • 7. High-fi prototypování
  • 8. Testování použitelnosti
  • 9. Testování přístupnosti
  • 10. Continous discovery
  • 11. Prezentace
Literatura
  • Banfield, R., Lombardo, C. T., & Wax, T. (2016). Design sprint: a practical guidebook for building great digital products. O’Reilly Media, Inc.
Výukové metody
Design studio
Metody hodnocení
Závěrečná prezentace - kritéria pro hodnocení:
- kvalita výzkumu, důraz na potřeby uživatele,
- síla konceptu,
- provedení prototypu,
- progres v designu low-fi k high-fi,
- kvalita UX,
- citlivost k environmentálnímu a sociálnímu kontextu,
- prezentační dovednosti.
Informace učitele
Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2024.