PGLEKTOR Lektor v kontaktní, hybridní a online výuce

Filozofická fakulta
podzim 2023
Rozsah
Celkem dvě setkání 6. 10. 9:00–16:40 C41 a 3. 11. 9:00–16:40 C31. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Barbora Nekardová (přednášející)
Mgr. Marie Sedláková (přednášející)
Mgr. Petr Sucháček (přednášející)
Garance
Mgr. Barbora Nekardová
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 6. 10. 9:00–16:40 C41, Pá 3. 11. 9:00–16:40 C31
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je naučit se plánovat, realizovat a vyhodnocovat vzdělávací akce ve třech formách výuky. Kurz se zaměřuje na způsob práce lektora komplexně prostřednictvím 4 modulů. Nejprve se účastníci v prvním modulu seznámí se základními lektorskými dovednostmi, následující tři moduly se postupně zaměřují na způsob práce lektorů v kontaktní (prezenční), online a hybridní (kombinace kontaktní a online v reálném čase) výuce.
Výstupy z učení
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen: rozumět základním lektorským dovednostem; pojmenovat hlavní rozdíly mezi jednotlivými formami výuky; naplánovat a realizovat vzdělávací akci v prezenční, online i hybridní formě; efektivně vyhodnotit prezenční, online i hybridní vzdělávací akci; rozumět proměně v přípravě vzdělávací akce v jednotlivých formách výuky
Osnova
  • V každém dni budou probrány dva moduly. K dispozici budou online materiály a zajištěná podpora lektora. 1. Modul Lektorské minimum: Účastníci se seznámí se základními lektorskými dovednostmi a specifiky přípravy vzdělávací akce. Dále na účastníky čeká představení a trénink efektivního způsobu komunikace. 2.Modul Lektor v kontaktní výuce: Účastníci se seznámí s lektorskými dovednostmi a specifiky přípravy vzdělávací akce v prezenční formě vzdělávání. Během kurzu se lektor zaměří na reálné situace, se kterými se lze během lektorování setkat a představí různé warm-up aktivity nebo aktivizační hry. 3. Modul Lektor v online výuce: Účastníci se seznámí s lektorskými dovednostmi a specifiky přípravy vzdělávací akce v online formě vzdělávání s důrazem na aktivizaci účastníků a technickou stránku výuky. 4.Modul Lektor v hybridní výuce: Účastníci se seznámí s lektorskými dovednostmi a specifiky přípravy vzdělávací akce v hybridní formě vzdělávání, s důrazem na práci se skupinou a využití nástrojů pro tuto formu.
Literatura
    povinná literatura
  • DVOŘÁKOVÁ, Miroslava. Lektorské minimum : praktická příručka pro lektory prezenční výuky. 1. vydání. Praha: Firemní vzdělávání, 2023, 124 stran. ISBN 9788090807525. info
  • ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. E-learning : učení (se) s digitálními technologiemi. 2. vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2021, 330 s. ISBN 978-80-7676-175-9. URL info
Výukové metody
Přednáška, diskuse, samostatná práce
Metody hodnocení
Docházka, aktivní účast, splnění úkolů v E-learningu.
Informace učitele
https://www.phil.muni.cz/pro-uchazece/vzdelavani-po-cely-zivot/uchazec/ucitele-a-lektori#lektor
Pro účastníky je připravena e-learningová platforma, která umožňuje vrátit se k jednotlivým tématům, či si je doplnit. Zároveň sem účastníci odevzdají úkoly, které jim umožní jednotlivá témata hlouběji promyslet. https://elf.phil.muni.cz/23-24/course/view.php?id=7361

Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2023/PGLEKTOR