FF:AJL22022 Akvizice jazyka - Informace o předmětu
AJL22022 Aplikovaná lingvistika: Akvizice jazyka
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 14:00–15:40 G32, kromě Po 18. 11. až Ne 24. 11.
- Předpoklady
- This course is NOT intended for students in the Teaching Programme.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 25/25, pouze zareg.: 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- This course aims to introduce students to foundation knowledge of Language Acquisition. Students will develop a clear understanding of how languages are learnt and will become familiar with a number of factors influencing the process of learning and acquisition.
- Výstupy z učení
- Students will get acquainted with: First and Second Language Acquisition Methods and Approaches to Language Teaching Learning Theories Learning Strategies Learning Styles
- Osnova
- First and second language acquisition Interlanguage studies
- The Methodologies and Approaches of language teaching
- Learning theories
- Language learning strategies
- Learning styles, intelligences
- Error analysis
- Literatura
- povinná literatura
- BROWN, H. Douglas. Principles of language learning and teaching : a course in second language acquisition. Sixth edition. White Plains, NY: Pearson, 2014, xiii, 402. ISBN 9780133041941. info
- LIGHTBOWN, Patsy a Nina Margaret SPADA. How languages are learned. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2006, ix, 233. ISBN 0194422240. info
- doporučená literatura
- BROWN, H. Douglas. Teaching by principles : an interactive approach to language pedagogy. 3rd ed. White Plains: Pearson Education, 2007, xvii, 569. ISBN 9780136127116. info
- Approaches and methods in language teaching. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, ix, 270. ISBN 9780521008433. info
- ELLIS, Rod. Second language acquisition. Oxford: Oxford University Press, 1997, x, 147. ISBN 019437212X. info
- Výukové metody
- This blended-learning course consists of f2f seminars and online tasks. The participants will delve into various aspects of this field through extensive reading, conducting experiments and analysing findings, and by reflecting on their own experiences as learners and teachers.
- Metody hodnocení
- The course concludes with a test. Attendance is compulsory.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/AJL22022