FF:DESB32 Service Design - Informace o předmětu
DESB32 Service Design: Mapping Experiences
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno synchronně online - Vyučující
- MgA. Michaela Štetiarová (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Kramosilová (cvičící) - Garance
- MgA. Michaela Štetiarová
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 27/28, pouze zareg.: 1/28 - Mateřské obory/plány
- Design informačních služeb (program FF, B-DIS_)
- Cíle předmětu
- Studenti se obeznámí s hlubšími principy service designu. V teoretické části se naučí kriticky hodnotit používané metody a vhodně navrhnout design proces pro svůj projekt. Praktická část je zaměřená na rozvoj schopností identifikovat a analyzovat uživatelské potřeby. Zaměří se na mapování produktů a služeb a na vytváření experience architektury. Osvojí si metody mapování uživatelských zkušeností a jejich aplikaci v praxi. Naučí se pracovat na projektech v teamu lidí a s tím související schopnosti jako kolaborace, komunikace, hledání řešení a vzájemná inspirace ke změnám a jakým způsobem tyto změny implementovat v organizacích.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen:
- kriticky se zamýšlet nad designovým procesem a jednotlivými metodami,
- analyzovat problémy a identifikovat uživatelské potřeby,
- navrhovat s důrazem na uživatelské potřeby a ověřovat navrhované řešení,
- vytvářet koncepty a vize kolaborativně,
- efektivně komunikovat a obhájit řešení. - Osnova
- 1. Service design: definice a principy
- 2. Mapping experiences
- 3. Service ekosystémy
- 4. Customer journeys
- 5. Service blueprinting
- 6. Implementace služeb
- 7. Komunikace a prezentace řešení
- Literatura
- povinná literatura
- Risdon, Ch., Quattlebaum, P. (2018). Orchestrating Experiences: Collaborative Design for Complexity. Rosenfeld Media.
- Loo Downe (2022). Good Services: How to design services that work. BIS Publishers.
- doporučená literatura
- Stickdorn, M., & Schneider, J. (2018). This is Service Design Methods. O’Reilly Media.
- Polaine, A., Løvlie, L., & Reason, B. (2013). Service Design: From Insight to Implementation. Rosenfeld Media.
- Výukové metody
- Asynchronní studium doporučených materiálů, plnění průběžných úkolů a cvičení, kontinuální práce na zadaní.
- Metody hodnocení
- Práce na projektu a závěrečná obhajoba.
- Informace učitele
- Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/DESB32