PG_POPRUC5 Další vzdělávání pro provázející učitele – podpora studujících při práci se zpětnou vazbou

Filozofická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/0/4. blokově. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Formanová (pomocník)
Garance
Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Předpoklady
PGCZV_PRUC Jak poskytovat podporu studentům učitelství: kurz pro provázející učitele
Účastníci mají absolvované vstupní vzdělávání pro provázející učitele.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/16, pouze zareg.: 0/16, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/16
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na rozvoj dovednosti provázejících učitelů rozpoznávat a využívat různé typy okamžité zpětné vazby ve výuce. Účastníci se učí analyzovat učitelsko-žákovské interakce z hlediska přínosu pro učení a na tomto základě sami efektivně poskytovat zpětnou vazbu studujícím v rámci praxí.
Výstupy z učení
Účastníci identifikují typy okamžité zpětné vazby v rámci přepisů interakcí vyučovacích hodin s ohledem na to, jak přispívají k procesu učení. Na základě toho sami poskytují zpětnou vazbu.
Osnova
  • Okamžité zpětná vazba a její místo ve výuce
  • Typy zpětné vazby s ohledem na podporu učení
Literatura
Výukové metody
Výklad, diskuse, sdílení dobré praxe, skupinová práce
Metody hodnocení
Hodnocení produktů skupinové práce prostřednictvím rozboru produktu a společné zpětné vazby
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: PS: 16. 1. 2025.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2025, podzim 2025, jaro 2026.