FF:PSBB086 Základy wellbeingu - Informace o předmětu
PSBB086 Základy wellbeingu
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Sofiia Berezka, Ph.D. (přednášející), PhDr. Zuzana Slováčková, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- Sofiia Berezka, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 14:00–15:40 B2.51, kromě Po 18. 11. až Ne 24. 11.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 20/20, pouze zareg.: 11/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 10/20 - Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FF, B-PSYCH_) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz «Základy wellbeingu» umožní účastníkům lépe pochopit a aplikovat koncepty pohody a zdraví v každodenním životě, nastolit individuální rovnováhu a zvýšit osobní produktivitu v různých aspektech wellbeingu (včetně fyzického, emocionálního, kognitivního, sociálního, duchovního a profesního wellbeingu) a naučí je základním technikám a praktickým nástrojům pro zlepšení jejich pohody a zajištění životní harmonie.
- Výstupy z učení
- Absolventi kurzu budou: znát oblasti wellbeingu, umět posoudit vlastní oblasti pohody (včetně fyzické, emocionální, kognitivní, sociální, duchovní a profesní pohody), znát techniky a strategie pro zlepšení osobní produktivity a wellbeingu v různých oblastech života.
- Osnova
- Osnova témat: definice pojmu wellbeingu a její složky; fyzický wellbeing, kognitivní wellbeing, sociální wellbeing, duchovní wellbeing, emocionální wellbeing, profesní wellbeing, environmentální wellbeing, techniky podpory wellbeing.
- Literatura
- Ageing, physical activity, recreation and wellbeing (2016). Edited by Barbara Humberstone - Maria Konstantaki. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.
- Rath, T., & Harter, J. (2010). Wellbeing: The five essential elements. Gallup Press.
- SPRATT Jennifer (2017). Wellbeing, equity and education : a critical analysis of policy discourses of wellbeing in schools. Cham: Springer. Xi.
- Výukové metody
- Interaktivní vedení předmětu, práce ve skupinkách, práce na dílčích domácích úkolech.
- Metody hodnocení
- Průběžné plnění krátkých úkolů, aktivita v hodinách, účast na závěrečném semináři, vytvoření plánu osobního rozvoje, vyplnění vstupního a závěrečného dotazníku.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/PSBB086