PSMB087 Development center - teorie a praxe

Filozofická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
PhDr. Zuzana Slováčková, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Zuzana Slováčková, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Rozvrh
každou sudou středu 8:00–9:40 C51
Předpoklady
SOUHLAS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 8 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 9/8, pouze zareg.: 2/8
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenty samostatně sestavit komplexní rozvojový program "development center".
Výstupy z učení
Po absovování předmětu budou studenti schopni:
definovat cíle DC;
určit sledované kompetence;
připravit kompetenční matici;
sestavit program DC.
Osnova
  • 1. Definování cíle DC
  • 2. Charakteristika rozvojových potřeb cílové skupiny
  • 3. Výběr kompetencí
  • 4. Rozpis kompetencí do pozorovatelného chování
  • 5. Příprava modelových situací
  • 6. Tvorba kompetenční matice
  • 7. Sestavení programu DC
Literatura
    povinná literatura
  • HRONÍK, František. Poznejte své zaměstnance : vše o Assessment Centre. 2. vyd. Brno: ERA, 2005, xii, 370. ISBN 8073660202. info
  • VACULÍK, Martin. Assessment centrum: psychologie ve výběru a rozvoji lidí. Brno: NC Publishing, a.s., 2010, 202 s. Gaia. ISBN 978-80-903858-8-7. info
    neurčeno
  • THORNTON, George C., Deborah E. RUPP a Brian J. HOFFMAN. Assessment center perspectives for talent management strategies. Second edition. London: Routledge, 2015, xiv, 324. ISBN 9781848725041. info
  • HRONÍK, F. a J. VEDRALOVÁ. Kompetenční modely. Brno: Motiv Press, 2008. ISBN 978-80-904133-2-0. info
  • HRONÍK, František. Jak se nespálit podruhé :strategie a praxe výběrového řízení. 1. vyd. Brno: MotivPress, 2007, 376 s. ISBN 978-80-254-0698-4. info
  • ROWE, Tina Lewis. A preparation guide for the assessment center method. Springfield, Ill.: Charles C. Thomas, 2006, ix, 257. ISBN 0398076405. info
  • KYRIANOVÁ, Hana. Assessment centrum v současné personální praxi. 1. vyd. Praha: Testcentrum, 2003, 105 s. ISBN 8086471217. info
  • KLEINMANN, Martin. Assessment-Center : Stand der Forschung - Konsequenzen für die Praxis. Göttingen: Verlag für angewandte Psychologie, 1997, xiii, 233. ISBN 3-8017-1005-X. info
Výukové metody
Forma výuky: projektová výuka, brainstroming, domácí příprava ve skupinách, diskuze
Metody hodnocení
Kolokvium je uděleno na základě aktivní spolupráce na přípravě konkrétního DC.
Podmínky absolvování:
1. 80% účast na výuce;
2. zpracování a odevzdání manuálu, podle něhož bude v navazujícím semestru DC realizováno.
Navazující předměty
Informace učitele
Předmět je koncipován jako první část dvousemestrálního projektu, jehož cílem je příprava a realizace celodenního rozvojového programu Development center. Doporučuji si jej tedy zapsat v případě, že budete ochotni věnovat další čas vlastní realizaci DC v navazujícím semestru. Předmět bude vyžadovat vaše aktivní zapojení, moje role bude spočívat spíše v pozici konzultanta. V případě vaše zájmu vám ráda udělím výjimku se zápisem a budu se těšit na spolupráci :) Zuzana Slováčková
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/PSMB087