ROMU2A003 Jazykové zkoušky a testování

Filozofická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/2/2. Kombinovaná forma studia: 14 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
doc. Egle Mocciaro, Dottore di Ricerca (přednášející)
Mgr. Liudmyla Shuppe, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Taťjana Zaňko, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ROMU2A003/01: Po 8:00–9:40 J22, kromě Po 18. 11. až Ne 24. 11., L. Shuppe
ROMU2A003/02: každý sudý pátek 10:00–11:40 L10, L. Shuppe
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 16 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Základním cílem tohoto kurzu je poskytnout studentům přehled o základních teoretických přístupech a současných trendech v oblasti jazykového testování. Neméně důležitým cílem je umožnit studentům, aby teoretické poznatky uplatnili v praxi.
Výstupy z učení
Student se seznámí s nejvýznamnějšími teoriemi v oblasti jazykového testování, s nejdůležitějšími novinkami v oboru. Získá praktickou zkušenost s aplikací teoretických poznatků v praxi.
Student bude po absolvování předmětu schopen identifikovat jednotlivé typy testování ve výuce cizího jazyka a dokáže zvolit vhodný způsob testování na danou skupinu žáků/studentů.
Osnova
  • 1. Úvod do problematiky 2. Nové trendy v oblasti testování 3. Typy testů 4. Charakteristika testu 5. Typy testových úloh 6. Možnosti vyhodnocení a zpětné vazby 7. Workshop 1 - tvorba testů 8. Workshop 2 - testování 9. Workshop 3 - vyhodnocení a zpětná vazba 10. Prezentace studentských projektů I. 11. Prezentace studentských projektů II. 12. Závěrečná diskuze. Vyhodnocení.
Literatura
  • KOMENDA, Martin, Čestmír ŠTUKA, Martin VEJRAŽKA a Jan TRNKA. Moderní trendy v problematice testování. 2014. Konference MoodleMoot 2014 info
  • FIGUERAS CASANOVAS, Neus a Fuensanta PUIG SOLER. Pautas para la evaluación del español como lengua extranjera. Madrid: Edinumen, 2013, 181 stran. ISBN 9788498482423. info
  • VACEK, Jiří. E-testování v doktorském a kombinovaném studiu na CJV PdF MU. In Cizí jazyky se specifickým zaměřením ve výuce a testování. Poděbrady: Univerzita Karlova v Praze, Ústav jazykové a odborné přípravy, 2010, s. 98-101. ISBN 978-80-87238-03-5. info
  • Vademécum para la formación de profesores : enseñar español como segunda lengua (L2)/lengua extranjera (LE). Edited by Virginia Lara Casado - Humberto López Morales - Guillermo Rojo - Jes. 1. ed. Alcobendas (Madrid): Sociedad General Espanola de Librería, 2004, 1308 s. ISBN 8497780515. info
  • ZUBÍKOVÁ, Erika. Didaktické testy a testování ve škole. Edited by Lenka Hloušková. 2000, 96 s. info
  • PORCHER, Louis. Le français langue étrangère : émergence et enseignement d'une discipline. Paris: Centre national de documentation pédagogique, 1998, 105 stran. ISBN 201170409X. info
  • Les auto-apprentissages. Edited by Louis Porcher. [Paris]: Hachette, 1992, 158 stran. ISBN 2010192869. info
  • BOLTON, Sibylle. Évaluation de la compétence communicative en langue étrangère. Translated by Yves Bertrand. Paris: Hatier, 1988, 143 stran. ISBN 2218078212. info
Výukové metody
Semináře, workshopy, e-learning. Prezenční výuka bude probíhat ob týden: každý sudý týden.
Metody hodnocení
Aktivní účast v seminářích a workshopech, včasné odevzdání zadaných úkolů, projekt.
Informace učitele
Je-li předmět součástí plánu kombinované formy studia programu Učitelství španělského jazyka pro střední školy, je přímá výuka redukována a nahrazena samostudiem a pravidelnými konzultacemi.


EN: If the course is included in one-field combined study plan of the programme Upper Secondary School Teacher Training in French or Spanish Language and Literature, presential teaching is reduced and substituted with self-study and regular tutorials.



FR: Si le cours est inclus dans le plan d'étude du programme de formation des professeurs de l'enseignement secondaire en langue et littérature française ou espagnole sous forme semi-présentielle, l'enseignement présentiel est réduit en se faisant sous forme de consultations avec l'enseignant sur place et de l'autoformation et des tutoriels réguliers.

Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/ROMU2A003