JAC03 Angličtina pro chemiky III

Přírodovědecká fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Daniela Dlabolová (přednášející)
Luis Carlos Rodriguez, M.Phil. (přednášející)
Anthony Kerr (cvičící)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Štěpánka Dillingerová, Ph.D. (pomocník)
Bc. Mgr. Petra Chládková (pomocník)
Mgr. Kateřina Martiníková, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Hana Němcová (pomocník)
Agnieszka Suchomelová-Polomska, M.A. (pomocník)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Veškrnová (pomocník)
Mgr. Jitka Žváčková (pomocník)
Garance
Mgr. Daniela Dlabolová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JAC03/01: Po 17. 9. až Pá 14. 12. Po 10:00–11:50 C15/114, D. Dlabolová
JAC03/02: Po 17. 9. až Pá 14. 12. Čt 12:00–13:50 C15/114, A. Kerr
JAC03/03: Po 17. 9. až Pá 14. 12. Út 15:00–16:50 C15/114, L. Rodriguez
JAC03/04: Po 17. 9. až Pá 14. 12. St 10:00–11:50 J5, L. Rodriguez
JAC03/05: Po 17. 9. až Pá 14. 12. St 12:00–13:50 J5, L. Rodriguez
Předpoklady
Znalost anglického jazyka na úrovni B1+ ERR - odborný jazyk
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 32 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
porozumět autentickému odbornému textu na úrovni B2 ERR
porozumět mluvenému projevu na odborné téma na úrovni B2 ERR
komunikovat na odborné téma na úrovni B2 ERR
zběžně prohlédnout text a pochopit jeho celkový význam
vyhledat v textu specifické informace
formulovat hlavní myšlenku textu
rozlišit podstatné informace od nepodstatných
shrnovat podstatné informace
popsat slovy chemické vzorce a reakce
napsat životopis
napsat žádost o zaměstnání
vést si patřičně u konkurzu
argumentovat vyváženým způsobem
hodnotit problém z různých perspektiv
prezentovat chemická témata formou posteru
aplikovat získané jazykové dovednosti na odborná témata
Výstupy z učení
Na konci kurzu budou studenti schopni lépe:
chápat autentický globální problém z pohledu vlastní úzké specializace a zároveň
komunikovat napříč specializacemi a chápat mezioborové souvislosti
pracovat v týmu
formulovat své klíčové dovednosti a motivaci nutné pro práci v badatelském týmu
kriticky mysleta vyhodnocovat informace
užívat angličtinu jako komunikační prostředek: neformální komunikace, funkční akademický jazyk (providing evidence, evaluation from different perspectives, explaining, recognizing stance and opininon, referring to visuals), odborný jazyk dané oblasti
prezentovat své poznatky srozumitelnou formou s využitím prezentačních dovedností
Osnova
  • CV and covering letter
  • Job interview
  • Radioactivity
  • Genetic modification
  • Inorganic nomenclature
  • Using visuals
  • Poster presentations
  • Nobel prizes
  • Grammar: relative clauses, giving advice (had better), preferences (would rather), indirect questions, modals for hedging, prepositional phrases, noun phrases, word formation, verb patterns, If-clauses
Literatura
  • FEIGL, Dorothy M. a John W. HILL. General, organic, and biological chemistry : foundations of life. 2nd ed. New York: Macmillan Publishing Company, 1986, xvi, 589. ISBN 002336730X. info
  • ORESKÁ, Alžbeta. English for chemists. 2. preprac. vyd. v Bratislave: Slovenská technická univerzita v Bratislave, 2006, 191 s. ISBN 8022724181. info
  • WEISE, Günter. Angličtina pro chemiky. Translated by Karel Habersberger. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1988, 293 s. info
  • DASTYCH, Milan, Ladislav ČERVENÝ a Ivo NAJMAN. English for Laboratory Technicians. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 164 s. ISBN 978-80-210-4241-4. info
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
  • BLÁHA, Karel. Czech-english chemical dictionary. 1. vyd. Praha: SNTL - Nakladatelství technické literatury, 1989, 515 s. info
  • Anglicko-český chemický slovník. 1. vyd. Praha: SNTL - Nakladatelství technické literatury, 1988, 550 s. URL info
  • Dictionary of chemistry. Edited by John Daintith. 5th ed. Oxford: Oxford University Press, 2004, 602 s. ISBN 0198609183. info
Výukové metody
semináře odborného anglického jazyka, analýza odborného textu, porozumění čtenému textu, poslechová cvičení, porozumění slyšenému textu, diskuse (ve dvojicích, ve skupinách, společná kontrola), vyhledávání potřebných informací na Internetu, prezentace
Metody hodnocení
plnění průběžně zadávaných úkolů, písemný zápočtový test - podmínkou je 60% správných odpovědí, 80% přítomnost ve výuce
Navazující předměty
Informace učitele
https://is.muni.cz/auth/el/1431/podzim2018/JAC03/index_dlabolova.qwarp
Kurzy odborné angličtiny 01-04 nejsou povinné, ovšem jsou doporučené. Je vhodné absolvovat je po sobě, kurzy volně navazují. Do vyšších kurzů je možno se přihlásit i bez absolvování nižších kurzů.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010 - akreditace, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2011 - akreditace, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.