PANČOCHA, Karel. Evaluating Services for Adults with Disabilities through the Concept of Participation. In Pančocha, K., Procházková, L. Education and Support of People with Special Needs. Bildung und Förderung von Menschen mit Behinderung. Brno: Masarykova univerzita. s. 67-73. ISBN 978-80-210-5848-4. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Evaluating Services for Adults with Disabilities through the Concept of Participation
Autoři PANČOCHA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Pančocha, K., Procházková, L. Education and Support of People with Special Needs. Bildung und Förderung von Menschen mit Behinderung, od s. 67-73, 7 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00061231
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5848-4
Klíčová slova anglicky social inclusion; rehabilitation; participation; ICF; adults with disabilities
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 18. 3. 2013 09:36.
Anotace
Participation is used worldwide in many disciplines as a key indicator of social and community inclusion. It can be a useful tool to measure the outcomes of programs focused on supporting inclusive practices in schools, workplace and other areas of social life of people with disabilities. It is currently most commonly used in rehabilitation research as one of the indicators of successful service delivery. This chapter presents the concept of participation as one way of understanding and measuring inclusion based on the International Classification of Functioning, Disability and Health. It shows its potential use in different disciplines and scientific fields.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 14:13