2012
Motivace žáků v matematice prostřednictvím historických úloh
BLAŽKOVÁ, Růžena a Irena BUDÍNOVÁZákladní údaje
Originální název
Motivace žáků v matematice prostřednictvím historických úloh
Název česky
Motivace žáků v matematice prostřednictvím historických úloh
Název anglicky
Motivation of pupils in mathematics in the way of historical tasks
Autoři
BLAŽKOVÁ, Růžena a Irena BUDÍNOVÁ
Vydání
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách, 2012
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
výuka matematiky; motivace; historické úlohy
Klíčová slova anglicky
education of mathematics; motivation; historical tasks
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 4. 2. 2013 10:35, RNDr. Růžena Blažková, CSc.
V originále
Mezi očekávanými výstupy vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání je uvedeno, že žák matematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných. Nadaní žáci se zpravidla s jednoduchými situacemi nespokojí a vyhledávají úlohy s vyšší myšlenkovou náročností. Jedním ze zdrojů těchto úloh mohou být úlohy z historických sbírek úloh a učebnic. Tyto úlohy jsou specifické svými obraty i náročností na matematizaci popsané situace. V příspěvku je uvedeno několik historických úloh, kterých je možné využít k motivaci nadaných žáků v matematice.
Anglicky
The Frame educational program expects pupils to be able mathematize simple real situations with application of variables. Mathematical gifted pupils usually try to search for more difficult tasks. One of the sources of these tasks can be historical tasks collections and text books. There are introduced several historical tasks for the motivation of gifted pupils.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|