k 2012

Motivace žáků v matematice prostřednictvím historických úloh

BLAŽKOVÁ, Růžena a Irena BUDÍNOVÁ

Základní údaje

Originální název

Motivace žáků v matematice prostřednictvím historických úloh

Název česky

Motivace žáků v matematice prostřednictvím historických úloh

Název anglicky

Motivation of pupils in mathematics in the way of historical tasks

Autoři

BLAŽKOVÁ, Růžena a Irena BUDÍNOVÁ

Vydání

Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách, 2012

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

výuka matematiky; motivace; historické úlohy

Klíčová slova anglicky

education of mathematics; motivation; historical tasks

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 2. 2013 10:35, RNDr. Růžena Blažková, CSc.

Anotace

V originále

Mezi očekávanými výstupy vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání je uvedeno, že žák matematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných. Nadaní žáci se zpravidla s jednoduchými situacemi nespokojí a vyhledávají úlohy s vyšší myšlenkovou náročností. Jedním ze zdrojů těchto úloh mohou být úlohy z historických sbírek úloh a učebnic. Tyto úlohy jsou specifické svými obraty i náročností na matematizaci popsané situace. V příspěvku je uvedeno několik historických úloh, kterých je možné využít k motivaci nadaných žáků v matematice.

Anglicky

The Frame educational program expects pupils to be able mathematize simple real situations with application of variables. Mathematical gifted pupils usually try to search for more difficult tasks. One of the sources of these tasks can be historical tasks collections and text books. There are introduced several historical tasks for the motivation of gifted pupils.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání