Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1087463, author = {Janík, Tomáš and Kohnová, Jana}, address = {Praha}, booktitle = {Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání}, keywords = {teacher; pedagogical content knowledge; teacher education; field didactic}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-7290-625-3}, pages = {213-227}, publisher = {PedF UK}, title = {Učitel a didaktické znalosti obsahu: podmínky utváření a možnosti rozvoje}, year = {2012} }
TY - CHAP ID - 1087463 AU - Janík, Tomáš - Kohnová, Jana PY - 2012 TI - Učitel a didaktické znalosti obsahu: podmínky utváření a možnosti rozvoje VL - mimo ediční řadu PB - PedF UK CY - Praha SN - 9788072906253 KW - teacher KW - pedagogical content knowledge KW - teacher education KW - field didactic N2 - Didaktické znalosti obsahu představují složku učitelovy profesní výbavy, která mu umožňuje zprostředkovat vzdělávací obsah tak, aby byl korektní z hlediska oboru, a přesto přizpůsobivý učebním potencialitám žáků. Didaktické znalosti obsahu budou v této kapitole tematizovány jako součást učitelova profesního vědění – bude vysvětleno, že právě jimi se odlišuje učitel určitého oboru od oborového specialisty ne-učitele. Formou historického exkurzu bude sledováno, jak se v americké a v evropské pedagogické tradici formovala myšlenka propojení oborové a zprostředkujícího, tj. myšlenka didaktických znalostí obsahu, resp. oborové didaktiky. S oporou o empirické výzkumy bude analyzována specifická povaha didaktických znalostí obsahu a podmínky jejich utváření. V návaznosti na to bude věnována pozornost problematice kurikula učitelského vzdělávání a roli oborové didaktiky v učitelském vzdělávání. ER -
JANÍK, Tomáš. Učitel a didaktické znalosti obsahu: podmínky utváření a možnosti rozvoje. In KOHNOVÁ, Jana. \textit{Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání}. Praha: PedF UK, 2012, s.~213-227. mimo ediční řadu. ISBN~978-80-7290-625-3.
|