2012
Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami
SIEGLOVÁ, Naděžda a Jitka ZÍTKOVÁZákladní údaje
Originální název
Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami
Autoři
SIEGLOVÁ, Naděžda a Jitka ZÍTKOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 201 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6053-1
Klíčová slova česky
český jazyk a literatura, základní škola, komunikace, speciální vzdělávací potřeby, výzkum, komunikační výchova, literární komunikace, specifické poruchy učení, dyslexie, nadaní žáci, žáci cizinci, recepce uměleckého textu, umělecký přednes, intencionální literatura, tematika handicapu, handicapovaný hrdina
Klíčová slova anglicky
czech language and literature, primary school, communication, special educational needs, research, communicative education, literary communication, specific learning disability, dyslexia,gifted pupils, foreign pupils, reception of artistic texts, recitation, literature for children and youth, the topic of handicap, handicapped character
Štítky
Změněno: 14. 3. 2013 18:02, doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc.
V originále
Publikace se zabývá problematikou jazykové a literární komunikace žáků základní školy se speciálními vzdělávacími potřebami. Obsahuje tři tematické oddíly. První se zaměřuje na otázky úrovně a rozvoje různých aspektů komunikační dovednosti u znevýhodněných žáků v rámci slohové, komunikační a literární výchovy (mluvený projev, literární komunikace, umělecký přednes). Druhý oddíl je věnován specifikům úrovně a rozvíjení komunikační kompetence u žáků s odlišným mateřským jazykem, a to žáků cizinců v české škole a českých dětí v podmínkách menšinového školství v zahraničí. Třetí oddíl obsahuje analýzu vybraných děl intencionální literatury pro děti a mládež s tematikou handicapu, která vznikala od počátku 20. století do současnosti.
Anglicky
The publication is focused on language and literary communication of pupils with special educational needs in elementary schools. It is divided into three thematic parts. The first part is focused on the development of communicative skills of handicapped pupils in stylistic, communicative and literary education (coherent speech, literary communication, recitation). The second part is focused on the development of communicative competencies of pupils with a different mother tongue – foreign pupils attending Czech primary schools and Czech children in the conditions of minority school system abroad. Czech literature for non-adults with the topic of handicap from the beginning of the 20th century up to the present is analysed in the third part.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|