B 2012

Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami

SIEGLOVÁ, Naděžda a Jitka ZÍTKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami

Autoři

SIEGLOVÁ, Naděžda a Jitka ZÍTKOVÁ

Vydání

1. vyd. Brno, 201 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6053-1

Klíčová slova česky

český jazyk a literatura, základní škola, komunikace, speciální vzdělávací potřeby, výzkum, komunikační výchova, literární komunikace, specifické poruchy učení, dyslexie, nadaní žáci, žáci cizinci, recepce uměleckého textu, umělecký přednes, intencionální literatura, tematika handicapu, handicapovaný hrdina

Klíčová slova anglicky

czech language and literature, primary school, communication, special educational needs, research, communicative education, literary communication, specific learning disability, dyslexia,gifted pupils, foreign pupils, reception of artistic texts, recitation, literature for children and youth, the topic of handicap, handicapped character

Štítky

Změněno: 14. 3. 2013 18:02, doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc.

Anotace

V originále

Publikace se zabývá problematikou jazykové a literární komunikace žáků základní školy se speciálními vzdělávacími potřebami. Obsahuje tři tematické oddíly. První se zaměřuje na otázky úrovně a rozvoje různých aspektů komunikační dovednosti u znevýhodněných žáků v rámci slohové, komunikační a literární výchovy (mluvený projev, literární komunikace, umělecký přednes). Druhý oddíl je věnován specifikům úrovně a rozvíjení komunikační kompetence u žáků s odlišným mateřským jazykem, a to žáků cizinců v české škole a českých dětí v podmínkách menšinového školství v zahraničí. Třetí oddíl obsahuje analýzu vybraných děl intencionální literatury pro děti a mládež s tematikou handicapu, která vznikala od počátku 20. století do současnosti.

Anglicky

The publication is focused on language and literary communication of pupils with special educational needs in elementary schools. It is divided into three thematic parts. The first part is focused on the development of communicative skills of handicapped pupils in stylistic, communicative and literary education (coherent speech, literary communication, recitation). The second part is focused on the development of communicative competencies of pupils with a different mother tongue – foreign pupils attending Czech primary schools and Czech children in the conditions of minority school system abroad. Czech literature for non-adults with the topic of handicap from the beginning of the 20th century up to the present is analysed in the third part.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání