SIEGLOVÁ, Naděžda a Jitka ZÍTKOVÁ. Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 201 s. ISBN 978-80-210-6053-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami
Autoři SIEGLOVÁ, Naděžda a Jitka ZÍTKOVÁ.
Vydání 1. vyd. Brno, 201 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6053-1
Klíčová slova česky český jazyk a literatura, základní škola, komunikace, speciální vzdělávací potřeby, výzkum, komunikační výchova, literární komunikace, specifické poruchy učení, dyslexie, nadaní žáci, žáci cizinci, recepce uměleckého textu, umělecký přednes, intencionální literatura, tematika handicapu, handicapovaný hrdina
Klíčová slova anglicky czech language and literature, primary school, communication, special educational needs, research, communicative education, literary communication, specific learning disability, dyslexia,gifted pupils, foreign pupils, reception of artistic texts, recitation, literature for children and youth, the topic of handicap, handicapped character
Štítky Munipress
Změnil Změnila: doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc., učo 1330. Změněno: 14. 3. 2013 18:02.
Anotace
Publikace se zabývá problematikou jazykové a literární komunikace žáků základní školy se speciálními vzdělávacími potřebami. Obsahuje tři tematické oddíly. První se zaměřuje na otázky úrovně a rozvoje různých aspektů komunikační dovednosti u znevýhodněných žáků v rámci slohové, komunikační a literární výchovy (mluvený projev, literární komunikace, umělecký přednes). Druhý oddíl je věnován specifikům úrovně a rozvíjení komunikační kompetence u žáků s odlišným mateřským jazykem, a to žáků cizinců v české škole a českých dětí v podmínkách menšinového školství v zahraničí. Třetí oddíl obsahuje analýzu vybraných děl intencionální literatury pro děti a mládež s tematikou handicapu, která vznikala od počátku 20. století do současnosti.
Anotace anglicky
The publication is focused on language and literary communication of pupils with special educational needs in elementary schools. It is divided into three thematic parts. The first part is focused on the development of communicative skills of handicapped pupils in stylistic, communicative and literary education (coherent speech, literary communication, recitation). The second part is focused on the development of communicative competencies of pupils with a different mother tongue – foreign pupils attending Czech primary schools and Czech children in the conditions of minority school system abroad. Czech literature for non-adults with the topic of handicap from the beginning of the 20th century up to the present is analysed in the third part.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 12. 10. 2024 21:01